Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Wątek: Pomoc w ocenie ostrości

Domyślnie Pomoc w ocenie ostrości

Witam, jestem początkujący i proszę o konsultacje. Moj zestaw to Canon 400d i obiektyw 28-80mm.Powiedzcie czy z tego zestawu się da wycisnąć coś więcej( nie do końca odpowiada mi ostrość tych fotek). A może to ja popełniam jakieś błędy. fotki były rozbione ze statywu, i martwi mie, ostrość przyszała dopiero przy duzej przysłonie. Może jakieś porady. Z góry dziękuję

Pełne uzależnienie Awatar GalaktycznyMuczaczo
    Miasto
    London

Domyślnie Odp: Pomoc w ocenie ostrości

wszystko wygląda w porządku odłącz internet, nie czytaj forum, rób zdjęcia wróć szczęśliwy
    Masz pytania, nie chcesz zaśmiecać forum, pisz na priv chętnie ci pomogę.

Coś już napisał

I tak ma być, poczytaj o głębi ostrości

Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak

Ostrość zdjęcia zależy od kilku czynników, np:
    - jakości obiektywu, np. rozdzielczość w zależności od przesłony
    - ustawienia punktu ostrości (np. jakość AF)
    - głębi ostrości
    - ustawień w aparacie np. stopnia wostrzania
    - jakości statywu, samo postawienie na statywie nie jest gwarantem nieporuszonych/nie rozmytych zdjęć.

Postaraj się :
    - poznać swój obiektyw, dla jakich przesłon masz najlepszą ostrość w centrum kadru (internet)
    - sprawdzić gdzie ustawiona jest ostrość, albo ustawiać ręcznie
    - znać głębię ostrości dla danej odległości/przesłony/ogniskowej (kalkulator głębi ostrości)
    - wiedzieć jaki jest wpływ ustawień w aparacie na ostrość na zdjęciu (instrukcja, doświadczenia)
    - na statywie wszystko mocno dokręcić i ustawić :
    -- tryb w wstępnym podniesieniem lustra
    -- 2 sekundowa zwłoka
    -- zdalne wyzwalanie/samowyzwalacz

jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 14-03-2014 o 09:09
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,