Tak, ale mała ilość soczewek i konstrukcja - daje ciekawy obrazek, kolory i rozmycie,
http://www.canon-board.info/pozostal...8/#post1210537
Potwierdzam opinie poprzedników, super szkło! Kupiłem jako zamiennik podróżny 24-105L gdy szyja zaczyna już boleć od dzwigania 5D i ww. szkła. Jak dla mnie obrazek generowany przez naleśnik jest dużo przyjemniejszy niż z elki i dużo więcej radości sprawia przeglądanie zdjęć nim wykonanych. Szczerze polecam na FF, na cropie już nie jest taki szczególny moim zdaniem i lepiej w tym przypadku zainwestować w 50mm f1.8.
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
6D+40D jakieś szkła i jakieś lampy
A do jakich zdjęć potrzebowałbyś tego 40 f/2.8 STM ? Moim zdaniem się nie opłaca, gdyż jest za ciemny, ogniskowa też dziwna. Kierując się małą wagą aparatu, to takie naleśniki ma sens kupować przy aparatach typu Canon 100d.
Ostatnio edytowane przez przemo_k ; 08-03-2014 o 00:09
pozdrawiam
Przemek
To że na cropie robi się z tego "short telephoto" które przy takiej przesłonie nie jest w stanie zapewnić ładnego rozmycia tła w portretach (a taki ekwiwalent na cropie do tego je predestynuje). Oczywiście wszystko zależy od odległości od fotografowanego obiektu. Na FF można stać o wiele bliżej, co daje lepszą izolację obiektu od tła. Poza tym na FF 40mm jest świetną uniwersalną ogniskową, lepszą od 50mm (naturalna - taka perspektywa jaką daje ludzkie oko - ogniskowa to 43mm więc bliżej 40mm niż 50mmZamieszczone przez alexsob
) a na cropie jest po prostu nijaka...
Jak dla mnie lepszy efekt na niepełnej klatce zapewnia 50mm f1.8 które jest na dodatek sporo tańsze - lepiej wydane pieniądze![]()
Podsumowująć - na FF polecam 40mm f2.8 (lepsze wykonanie, lepszy kontrast, OSTROŚĆ!!!) , na cropie 50mm f1.8 ("more bang for the buck" ;-)).
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
6D+40D jakieś szkła i jakieś lampy