dopisek i korekta:
1 lumen odpowiada mocy ok 1,4 mW dla swiatla bialego 555nm - niczego to nie zmienia co do zasady , wartosci liczbowe sa nieco inne.
jednak pamiec jest zawodna w stosunku do tak rzadko uzywanych liczb.
dopisek i korekta:
1 lumen odpowiada mocy ok 1,4 mW dla swiatla bialego 555nm - niczego to nie zmienia co do zasady , wartosci liczbowe sa nieco inne.
jednak pamiec jest zawodna w stosunku do tak rzadko uzywanych liczb.
Nie, hola, zdjęcie to zdjęcie, a zapis na matrycy to tylko zapis na matrycy.
Zdjęcie ma taki sam rozmar, bez względu na rozmiar matrycy z której powstało.
Wew zwionzku szczym, każdy centymetr kwadratowy zdjęcia jest wyprodukowany przez ponad 2.5 raza większa powierzchnię sensora jeżeli to był sensor FF zamiast APSC. Ponieważ naświetlenie nie zależy od rozmiaru matrycy, ergo, każdy cm2 zdjęcia FF jest wyprodukowany przez ponad 2.5 raza tyle światła co cm2 zdjęcia z APSC. Dlatego właśnie może być lepszej jakości.
O to właśnie chodzi. Tu jest pies pogrzebany i w tym sęk.
Teraz poniał fersztejn kapujesz?![]()
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
==================================================
Oryginalne pytanie :
Mamy aparaty FF (matryca większa) i APS-C , (matryca mniejsza), matryce o tej samej gęstości pikseli
Tym samym obiektywem, w tych samych warunkach robimy zdjęcia.
Na zdjęciach z :
- APS-C
-oraz na wycinku, z większej matrycy FF, o rozmiarze APS-C
będziemy mieli tą sama jakość (szumy, ostrość, dynamikę, GO, ...) czy inną ?
Bechamot, taką samą czy inna jakość ?, na coś się musisz zdecydować !
Odpisałeś że taka sama
Jeszcze raz :
jest jakość na zdjęciu z APS-C taka sama jak na środkowej części na zdjęciu z FF też nie jest taka sama?
Czy twoja powyższa odpowiedź znaczy że nie jest taka sama ?
jp
PS
To i tak dobrze że nie uciekasz od jasnej odpowiedzi w żądanie płacenia ! (jak na razie)
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-02-2015 o 23:00
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Eeech, chyba warto to zobaczyć, bo szkoda już pisać.
Depth of Field and the Small-Sensor Digital Cameras - photo.net
Digital Camera Sensor Sizes: How it Influences Your Photography
http://www.clarkvision.com/articles/dof_myth/
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 04-02-2015 o 23:46
Panowie! Różnicę widać w praktyce. Mam wykształcenie humanistyczne (średnie techniczne, ale już nic nie pamiętam) więc szczegóły techniczne są dla mnie mało istotne. Ogniskowa 35mm dla FF przy świetle 1.4 daje pewną głębie ostrości, ekwiwalent na APS/C, to 22mm, przy świetle 1.4 głębia ostrości będzie większa. Czyli przy określonej ogniskowej lub jej ekwiwalencie, na tej samej przysłonie, głębia ostrości zawsze będzie mniejsza na FF. Różnica nie jest kolosalna, ale zauważalna. Kwestia mniejszych szumów chyba nie podlega dyskusji. Poza tym firma Canon nie produkuje uszczelnionych zoomów standardowych lub UWA. Miałem C 17-55 2.8. Był przyzwoicie ostry, ale jakość wykonania kiepściutka. Mżawki nie przetrzyma, przy dużej wilgotności szkła parują od środka, o masie kurzu pod przednią soczewką nie wspomnę. To generalnie zmusiło mnie do przejścia na FF. Gdyby kiedyś producenci aparatów zdecydowali, że APS/C jest standardem na cyfrze, to założę się, że zdjęcia, które by powstały byłyby równie dobre jak te na FF. Średni format cyfrowy jest tylko cropem i fotografom to nie przeszkadza. No, ale ja, to się na technice nie znam, tylko pstrykam fotkiŻyczę owocnej dyskusji.
C5DmkIV, C G5X II, C30, CA-1, FujiFilm X-T5, Sigma(X Mount) 10-18 2.8 DC DN, C50 1.8FD, C24-70 2.8IIL, C40 2.8, C 50 1.2L, C50 1.8II, C50 1.8STM, C135 2L
Na matrycy jakość jest taka sama lokalnie, z tym, że to nie dotyczy GO, bo nie ma czegoś takiego jak lokalna GO. Cała matryca FF oczywiście zawiera więcej informacji niż skropowana.
Na zdjęciu jakość nie jest taka sama, ani lokalnie ani globalnie. Fakt, pytałeś o zdjęcie, więc odpowiedź powinna być od poczatku NIE, ani lokalnie, ani globalnie, jakość nie jest taka sama na zdjęciu.
Tak jak wyżej, każda jednostka powierzchni gotowego zdjęcia z większej matrycy jest narysowana przez k^2 więcej światła, gdzie k to współczynnik kropa.
A Ty niestetynie odpowiedziałeś na moje proste pytanie gdziś wyżej: Czy powiększanie, które nazywasz optycznym, powodowałoby utratę jakości gdyby obiektyw powiększalnika był idealny? (Bez wad czy aberracji, MTF =1 wszędzie.)
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 05-02-2015 o 03:06
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Temat założony w dziale "testy sprzętu" - oczywiście o testach możemy zapomnieć.
Błagam nie pier........ już o GO, bo skończy się na liczeniu linii.
Czy Wy robicie jakieś zdjęcia (czasami).
C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
www.cobalt.fr.pl
pan.kolega
Pytanie :
Mamy aparaty FF (matryca większa) i APS-C , (matryca mniejsza), matryce o tej samej gęstości pikseli
Tym samym obiektywem, w tych samych warunkach robimy zdjęcia.
jest jakość na zdjęciu z APS-C taka sama jak na środkowej części na zdjęciu z FF też nie jest taka sama ?
Chciałbym dokładnie zrozumieć co mi chcesz przekazać poprzez :
Na matrycy jakość jest taka sama lokalnie
Na zdjęciu jakość nie jest taka sama
Czyli mamy małą matrycę i dużą matrycę, ten sam obiektyw, warunki zdjęcia, ta sama gęstość pikseli
Otwiera się migawka :
- na mniejszej matrycy oraz
- na większej matrycy, w jej części środkowej
jakość jest ta sama jak piszesz
Zamyka się migawka i ....... co dalej
W którym momencie większa ilość energii padającej ma większą matrycę powoduje że jest lepsze jakościowo zdjęcie ?
Mam zdjęcie z mniejszej matrycy, obok o tym samym rozmiarze zdjęcie wycięte z dużej matrycy.
Gdzie/jakie są różnice między tymi zdjęciami spowodowane większą ilością energii padającej na większą matrycę ?
To jest ostrość ?, GO ?, dynamika ?, szumy ?, ..... ?
jp
PS
Powiększanie optyczne to zjawisko "rozmywania" obrazu na płaszczyźnie, zmniejszanie rozdzielczości, powoduje np. utratę ostrości.
Idealny obiektyw robi to idealnie.
Rzeczywiście pojęcia lokalna jest niedoprecyzowane. Używaliśmy go żargonowo w zastępstwie na każdej jednostce powierzchni
W tym rozumieniu, dla zdjęć, ostrość, GO, szumy, dynamika,... są cechami lokalnymi , przy idealnym obiektywie, w każdym "kawałku" zdjęcia są takie same.
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 05-02-2015 o 09:08
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Już się całkiem znudziło pisanie, to może obrazki bardziej powiedzą, ale z nikona.
http://neilvn.com/tangents/full-fram...epth-of-field/
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 05-02-2015 o 08:58