Strona 35 z 85 PierwszyPierwszy ... 25333435363745 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 350 z 849

Wątek: FF vs. APS-C

  1. #341
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez atsf Zobacz posta


    Guzik prawda, że "my mamy". Owszem, "my mamy", ale wielkość KR jest ustalona arbitralnie, bo jakiś jajogłowy założył, że "my mamy jakoś-tak". A Pan widocznie "ma jakoś inaczej", i stąd te problemy ;-)
    Nie ma granicy jak kiepski potrafi być wzrok. Ale jest granica jak dobry może być. Niestety powyżej pewnych części ciała nie da się podskoczyć. Widzisz mrówkę z odległości 62 metrów? To masz nieprzęciętnie ostry wzrok, ale i tak nie zobaczysz pikseli na całym zdjęciu z matrycy Canona. Standard GO jest oparty na 1/1500 przekatnej zdjęcia. Co odpowiada monecie 10 centów widzianej z odległości 62 m (przykład z luminous landscape, nie sprawdzałem). Nawet Pan Jan, choćby miał najbardziej sokole oko nie dostrzeże zwiększania rozdzielczości matrycy ponad te kilka mpix kiedy ma w polu widzenia całe zdjęcie.

    Ale to jest tylko uzasadnienie, dlaczego przyjmuje się te graniczna wartość 0.03 mm dla FF. Niezależnie od tego, nawet bezwzględna (niezależna od oka) ostrość czy rozdzielczość nie może się poprawić wskutek zmniejszania pikseli, jeżeli te piksele już sa mniejsze niż KR w obrazie z obiektywu w danym punkcie, co słusznie stwierdził atsf.
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  2. #342
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    4 936

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Gwoli ścisłości, w płaszczyźnie ostrości owa ostrość jest nieskończona i limitowana tylko przez fizyczne cechy przyrządu obserwacyjnego, a krążek rozproszenia ma wielkość ZERO. On przyrasta stopniowo do osiągnięcia wartości krytycznej, którą dopiero w tym momencie poznajemy jako Krążek Rozproszenia O Ustalonej Średnicy. Wielkość KR odpowiada przyrostowi średnicy od zera.

    W płaszczyźnie ostrości, na obszarze równym KR, są rozróżnialne szczegóły i jest ich tym więcej, im większą rozdzielczość ma zestaw: materiał światłoczuły i obiektyw, a poza płaszczyzną ostrości te szczegóły się rozmywają i zlewają ze sobą.

    Kiedy te szczegóły się zleją ze sobą, to nie pomoże im żadne powiększanie obrazu, bo są one nieodtwarzalne. A zleją się ze sobą i tak, czy w krążku rozproszenia się zawrze jeden czy milion pikseli matrycy. Na tym polega cały dowcip, że powiększanie wpływa dodatnio na rozróżnialność szczegółów w obszarze GO, natomiast nie wpływa poza GO, bo coś nieczytelnego, bo nieostrego, się nie podzieli samo na detale. W odwrotnej sytuacji, przy pomniejszaniu, rozmyte obszary maleją i stają się detalami, ostrość i GO wzrasta, ale kosztem pogorszenia czytelności szczegółów w płaszczyźnie ostrości i pierwotnej GO.

    Specyficzną cechą fotografii cyfrowej jest możliwość osiągania większych powiększeń obrazu od tzw. natywnego powiększenia, bo mimo, że detali w obrazie nie przybywa, to są one powiększane, przez to lepiej rozróżnialne, i dodatkowo się je wyostrza programowo, co pozwala zachować wrażenie ostrości ekstrapolowanego zdjęcia, ale to dalej nie wpływa na produkcję szczegółów w obszarach wstępnie zarejestrowanych jako nieostre.
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

  3. #343
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 292

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    pan.kolega

    Ostrość i GO tworzy obiektyw.
    Sensor i sposób przetworzenia na zdjęcie/wydruk tylko te cechy obiektywu zmniejsza.

    Gdy to film zmniejszanie następuje w zjawisku optycznym, poprzez optyczne powiększanie do rozmiaru zdjęcia.
    I tutaj zależność jest liniowa, funkcyjna. Im mniejsza klatka filmu tym więcej powiększania, tym mniejsza ostrość wynikowa i mniejsza GO wynikowa. Najlepsza ostrość i największa GO dla aparatu FF, to w granicy, na zdjęciu o rozmiarze 24mm x 36mm, na każdym większym są gorsze

    Gdy to matryca to pogorszenie następuje właśnie poprzez różną rozdzielczość matrycy.
    Gdyby matryca miała "niekończenie" wielką rozdzielczość to na zdjęciu byłoby widać tylko ostrość tworzoną przez obiektyw. I przez przyłożenie ludzkich kryteriów ostrości oznaczylibyśmy GO którą tworzy obiektyw.
    I tutaj zależność zmniejszania ostrości i GO (jak słusznie zauważyłeś) nie jest liniowa.
    I nie zależy funkcyjnie, systemowo od rozmiaru matrycy.
    Najlepsza ostrość i największa GO dla matrycy np. 6D, to przy drukarce 254 ppi, to na wydruku wysokość wydruku 52cm.
    Każde zmniejszenie tej wysokości lub jej zwiększenie będzie zmniejszało ostrość na wydruku i zmniejszało GO

    Głębię ostrości wyznacza się z odległości dobrego widzenia na zdjęciu o rozmiarze 20cm x 30cm.
    I tutaj, aby zestandaryzować, bo każdy widzi inaczej, wprowadzono kilka trochę różnych kryteriów mających "uśrednić" nasze widzenie
    I to jest jedna sprawa.

    Druga sprawa to krążki rozproszenia.
    Aby umożliwić wprost porównywanie GO przeliczono w epoce filmu jaka musiałyby być nieostrość na różnych klatkach filmu by po powiększeniu do 20cm x 30cm było jeszcze ostro. Dotyczyło to powiększania optycznego, zależność jest liniowa więc im mniejsza klatka filmu tym mniejszy krążek rozproszenia bo więcej trzeba powiększać.

    Stosowanie tych krążków rozproszenia do rozdzielczości matryc, gdzie nie ma powiększania optycznego lecz polega zupełnie innym zjawisku, na dopasowywaniu cyfrowym rozdzielczości świadczy o niezrozumieniu zjawiska. Powoduje to tworzenie fantasmagorycznych wyobrażeń, wizji rzeczywistości

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 16-01-2015 o 04:37
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  4. #344
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Plusy na FF -to jedynie mniejszy szum ,duży lans
    Plusy na APSC -przy takiej samej liczbie pikseli jak matryca FF mniejsza matryca APS C zapisze wiecej szczegółów(mniejsze piksele) , tańsze puszki, tańsze obiektywy (nawet bardzo dużo tańsze biorąc pod uwage długie ogniskowe oraz bardzo krótkie ogniskowe)

    Jestem uważany za amatora używając APSC ,ale nie myśle nawet przez moment aby zmienić swój status na pro kupując FF ...... ,korzystam jedynie z ISO 100 ,a czasami zdarzy mi się ustawić ISO 800 .
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  5. #345
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta
    Plusy na FF -to jedynie mniejszy szum ,duży lans
    No niby tak, ale z tym lansem jest problem, bo 99.9% ludności nie poznaje, że to FF. Kiedyś gość zagadnał mnie "Nice camera. Czy to jest Rebel, bo mój syn też ma Rebela". I z lansu nici, człowiek płaci za puszkę prawie lekkopółprofesjonalna a tu go oskarżaja o chodzenie z Rebelem. Mógłby Canon napisać dużymi literami "FULL FRAME" na wierzchu.


    Cytat Zamieszczone przez analogforever Zobacz posta

    Plusy na APSC -przy takiej samej liczbie pikseli jak matryca FF mniejsza matryca APS C zapisze wiecej szczegółów(mniejsze piksele) ,
    To pewnie kompakt czy telefon 16 - 20 mpix zapisze jeszcze więcej szczegółów...
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  6. #346
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta

    To pewnie kompakt czy telefon 16 - 20 mpix zapisze jeszcze więcej szczegółów...
    no to musisz uważać z wydrukami z takiego kompakta czy telefonu bo każde zmniejszenie poniżej 50cm na wydruku pogorszy jakość

    jedyną wadą FF jest waga i rozmiar reszta to wady wyimaginowane, opowieści o większej ilości szczegółów w apsc jakoś nie przekonują mnie, i gorszych rogach w ff również (miałem apsc jakby ktoś pytał).
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 16-01-2015 o 10:08
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  7. #347
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Najlepsza ostrość i największa GO dla matrycy np. 6D, to przy drukarce 254 ppi, to na wydruku wysokość wydruku 52cm.
    Każde zmniejszenie tej wysokości lub jej zwiększenie będzie zmniejszało ostrość na wydruku i zmniejszało GO
    Dopiero wstałem a tu takie kwiatki

  8. #348
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 497

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    No niby tak, ale z tym lansem jest problem, bo 99.9% ludności nie poznaje, że to FF. Kiedyś gość zagadnał mnie "Nice camera. Czy to jest Rebel, bo mój syn też ma Rebela". I z lansu nici, człowiek płaci za puszkę prawie lekkopółprofesjonalna a tu go oskarżaja o chodzenie z Rebelem. Mógłby Canon napisać dużymi literami "FULL FRAME" na wierzchu.




    To pewnie kompakt czy telefon 16 - 20 mpix zapisze jeszcze więcej szczegółów...
    Trzeba podpiąć 85L pod FF i wtedy nikt nie ma wątpliwości

    P.S Ten wątek zabrnął do piekła i brnie dalej.

  9. #349
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez robertskc7 Zobacz posta
    Trzeba podpiąć 85L pod FF i wtedy nikt nie ma wątpliwości

    P.S Ten wątek zabrnął do piekła i brnie dalej.
    biała elka też jest skuteczna.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  10. #350
    Uzależniony Awatar namoamo
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Wawa
    Wiek
    42
    Posty
    928

    Domyślnie Odp: FF vs. APS-C

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta

    Ostrość i GO tworzy obiektyw.
    Sensor i sposób przetworzenia na zdjęcie/wydruk tylko te cechy obiektywu zmniejsza.

    Czyli biore mojego ulubionego pentaxa, zapinam 50/1.7 i strzelam na oko kota. Daje do labu i co, w zależności od wielkości odbitki, na jednym zdjeciu GO będzie w obrebie oka, a na innym zmieści się już cała glowa?
    Jak zrobie analogicznie 7d to w zaleznosci od skalowania też będę regulował GO?

Strona 35 z 85 PierwszyPierwszy ... 25333435363745 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •