jeśli nie widzi się różnicy to nie warto przepłacaćw takim wypadku niewiele to da.
jeśli nie widzi się różnicy to nie warto przepłacaćw takim wypadku niewiele to da.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Naście lat temu miałem APS-C, APS-H ale od wielu lat tylko mam FF.
Przy danym zestawie obiektywów widzę w praktycznym zastosowaniu (monitor, małe wydruki) obszar "wyższości" body FF nad APS-C.
Skoro mam jedno body, to lepiej że jest to FF.
Chciałbym jednak aby ktoś mi pokazał, porównując i omawiając zdjęcie APS-C ze zdjęciem FF, (ten sam obiektyw, przesłona, odległość i widok) na czym polega wyższość zdjęcia FF nad zdjęciem APS-C.
Pokazał ową plastykę.
I pytanie (być może naiwne), gdy ze zdjęcia FF wykadruję w kompie do widoku z APS-C to przestanie ono mieć ową plastykę czy też nadal jest ?
jp
PS
Porównując matrycę FF i APS-C, z nich tą która ma :
- większą liczbę pikseli
- większą gęstość pikseli
może być zarówno matryca FF jak i matryca APS-C
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-01-2015 o 03:20
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Smutne, jak ogranicza Cie Twój ścisły umysł. Musisz wszystko mierzyć a nie tedy droga. Wpierw zrozum KONSEKWENCJE stosowania cropa. Najprostsza rzecz a bez przerwy masz z tym problem.
Pół roku temu przesiadłem się z 60d na 6D. Co do jakości zdięć a przede wszystkim rozpiętości tonalnej matrycy na tych samych szkiełkach ''L". PodjĂ*łem decyzje... 60D dam żonie niech ma trochę frajdy![]()
namoamo
Do tej pory znam pojęcie plastyka obrazu jako stopień rozmycia tła i sposób oddawania świateł co jest nierozerwalnie związane z konstrukcją przesłony w obiektywie (liczba blaszek, stopień ich zacieśniania, kształt, ....)
To dla mnie sprawa oczywista, widzę to.
Po prostu mi pokaż/opisz/zdefiniuj co to jest plastyka obrazu jako zależność od tego czy zdjęcie zarejestrowanio na matrycy o rozmiarze FF czy na matrycy o rozmiarze APS-C.
Masz prawo wierzyć w co chcesz, są ludzie którzy wierzą że odwiedzili nas przybysze z kosmosu, byłem w takim muzeum, są tacy którzy twierdzą że wizyta na księżycu to ściema NASA i widzą dowody na zaprezentowanych zdjęciach z księżyca.
Ja mam prawo wątpić, ale jak pokażesz to jest szansa że zobaczę i uwierzę.
chrisNI
Rozpiętość tonalna matrycy jest związana z technologią budowy matrycy, nie ma nic wspólnego z rozmiarem fizycznym matrycy.
Może aparat APS-C mieć większą rozpiętość od aparatu FF a może też być odwrotnie.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 04-01-2015 o 18:38
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
konsekwencja stosowania cropa jest to, ze mozesz wykonac wiecej zdjec w ciagu sekundy niz przy uzyciu ff, za to w mniejszej rozdzielczosci , mniejszej rozpietosci i rozdzielczosci tonalnej , o wiekszym poziomie szumu . Mowiac ogolnie o mniejszej wielkosci zapisanych danych netto , wyrazanych w kb. ( rozdzielczosc pliku netto)
Fotograf moze dokonac swiadomie wyboru , co w danej sytuacji jest dlan wazniejsze - czy szybciej - za to gorzej , czy moze wolniej - za to dokladniej / lepiej.
wielkosc , ciezar - praktycznie bez roznic - stosuje sie te same obiektywy.
FF zawsze mozesz przyciac do aps.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 04-01-2015 o 18:47
@jan Pawlak oczywiście że rozpiętość tonalna jest zwiĂ*zana z budowĂ* matrycy I nie zależy od jej wielkości. Ale nie montuje się drogich matryc w tanich puszkach ( to tak na chłopski rozum jĂ* to rozumuję ). Dlatego APS-C nigdy nie dorównaja matrycom pod FF. Jak również matryce Canona lub Nikona pod FF nie doruwnajĂ* nigdy parametrom matryc Hasselblada. Cenowo sĂ* z innej bajki![]()
niby nie zalezy , a jednak.
jesli masz wiekszy pixel, to tym samym wiekszy odstep sygnalu od szumu - dynamika wejscia wieksza.
jesli masz pixele tej samej wielkosci za to wiecej , to poprzez redukcje liczby pixeli do liczby pixeli na matrycy mniejszej spada poziom szumu , tym samym dynamika jest lepsza.
wieksza matryca w konsekwencji prowadzi do wiekszej dynamiki wejscia ( oczywiscie mowimy o takiej samej technologii )
mnie dziwi , ze jeszcze dzisiaj - kilkanascie lat po wprowadzeniu FF - jeszcze sie dyskutuje aps vs FF.
przeciez to oczywiste.
ciekawe, ze wlasciciele aps ciagle udawadniaja ze jakosc jest taka sama jak z ff , natomiast wlasciciele ff nie probuja dowodzic , ze aps jest pod wzgledem jakosci obrazowania rownie dobry - bo nie jest , choc moim zdaniem najczesciej wystarczajaco dobry.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 04-01-2015 o 19:31
Bechamot
Główny problem to (ponoć) lepsza plastyka przy FF w stosunku do APS-C, ja tego nie widzę i nie widzę przyczyn.
Jeśli plastyka FF jest, to podstawowe pytanie, czy jeśli z kadru FF, w kompie wytniemy do rozmiaru APS-C i obejrzymy na ekranie to plastyka FF znika czy zostaje ?
Dla mnie plastyka obrazu związana jest z konstrukcją przesłony, tą widzę.
Dynamika nie jest funkcją rozmiaru fizycznego matrycy, zgoda ?
Jak zajrzysz do bazy aparatów to znajdziesz FF które mają większą dynamikę od APS-C oraz APS-C które mają dynamikę większą od FF
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Nacisk połozyłbym na:
moim zdaniem najczesciej wystarczajaco dobry.
A moim :więcej niż wystarczająco dla wiekszości amatorów.Umiejętna obróbka i fotki są świetne.
Przykładem choćby Pentaxy od K-5 do K-3.
Plastyka tak jak i bokeh sa niemierzalne i subiektywnie oceniane,
więc bardziej zależą od zestawu body+szkło,odległosci,przesłony a nawet obróbki.
Aby rzeczowo porównywać crop z FF ( wszystkie parametry)trzeba by mieć dwie identyczne technicznie konstrukcje,
a takich nie ma.
A tak właściwie ,to po co ?.
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII