Cytat Zamieszczone przez Joanna K. Zobacz posta
Dziękuję Ze względów finansowych rezygnuję z 60tki.
50tka... to mój cel.
Będziesz zadowolona. Canon 50D jest teraz w dobrej cenie.

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez RobertON Zobacz posta
Nie tylko pisałem o starociach "dziesięcioletnich", bo faktycznie to dla mnie nie jest jeszcze staroć (w moim wieku ), ale od 1987 roku nie tylko canon naprodukował sporo.
Czy wszystkie obiektywy tak dobrze wspólpracują z nowoczesnymi i gęstymi matrycami APS-C, to już tego nie jestem pewien.

Z fizyki wynika, że upakowane piksele wymagają obiektywów o sporej zdolności rozdzielczej.




Nie uważam się za eksperta w dziedzienie optyki, absolutnie nie. Jestem zwykłym użytkownikiem systemu.

Inżynieria materiałowa pozwoliła na nowczesne powłoki i współczesne napędy, taka była moja intencja, a nie negowanie "starych" obiektywów.
Do dzisiaj używam i bardzo sobie chwalę "staroć" 70-200/4 L USM, a przecież to urządzenie z 1999 roku, czyli faktycznie 15 lat, ale "dziadka" 28-70 już nie będę tak chwalił.
Czas nie stoi w miejscu, nie tak dawno plastikowe korpusy były synonimem tandety, teraz już tak nie jest.
To może jednak kupić coś nowszego, jakiś obiektyw - który lepiej pracuje pod słońce, AF szybko ostrzy napędem STM/USM/HSM ?
Osobiście wolałbym coś nowszego, może lepszego ze skuteczniejszą stabilizacją np. 5 EV.

Co do staroci non Canon, niedawno był wątek o braku współpracy obiektywu SIGMA 100-300 1:4.5-6.7 DL

http://www.canon-board.info/pierwsza...wizjera-94552/
Nowe materiały - większy zysk. Tworzywa sztuczne są stosowane tam, gdzie chcemy zminimalizować koszt produkcji. Dlatego tanie lustrzanki to już plastikowy standard.
Dobry obiektyw - Canon 200/2,8 L II USM w nowym wydaniu 18 lat temu został minimalnie poprawiony, ale nadal jest magnezowy.
Inny przykład Canon 50/1,8 pomimo całkiem dobrej rozdzielczości osłabia plastikowym wykonaniem.

Stabilizacja 5V powiadasz - a w praktyce pewnie 3V. Ostatnio częściej wyłączam stabilizację niż robię na włączonej.
Obiektyw ma dobrze rysować i mieć przyzwoite światło. W wielu dziedzinach stabilizacja się nie sprawdza, a nawet przeszkadza.
A do portretu czasami lepiej podpiąć Takumara 50/1,4. Wiele nowych konstrukcji nie zapewnia takiej rozdzielczości, czy plastyki obrazu. A już na 100% nie w takiej cenie.