Mógłbyś zapuścić RAWA z samolotem?
Najlepiej takiego, gdzie samolot oryginalnie wypełniał mocno kadr. Nawet ten efik z uciętym nosem byłby dobry, please.
Mógłbyś zapuścić RAWA z samolotem?
Najlepiej takiego, gdzie samolot oryginalnie wypełniał mocno kadr. Nawet ten efik z uciętym nosem byłby dobry, please.
Spoko, raw jest tutaj: http://www.kubacichocki.pl/test/tamron150600/raw1.cr2
ale oglądałbym go z dystansem, bo jak już wspominałem warunki nie były idealne (mgiełka), czyli dokładnie takie:
http://www.kubacichocki.pl/test/tamr...00/warunki.jpg
Więc ostrość i kontrast na samolotach, zwłaszcza przy 600mm nie jest jeszcze maksymalna.
Ale chętnie poznam Twoją opinię, bo ja w sumie pierwszy raz fociłem takie samoloty![]()
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 11-04-2014 o 23:37
O obiektywach wiem prawie wszystko
<pixel peeping>
ISO 1000(jest to cyfrowo rozjaśniane ISO 800, lepiej nie używać, używając ISO 800 zachowasz więcej informacji w światłach a tyle samo w cieniach).
</pixel peeping>
Exif : AFMicroAdjValue = 6
(ani jedno z moich szkieł Canonowskich nie wymaga mikrokalibracji)
Aberracje ładnie można zdjąć jednym klikiem w ACR.
Nie znam się na fotografii samolotów. Wygląda dobrze![]()
W moich 6d w obydwu puszkach daję na plus, na wszystkich szklach. Taki urok. Choć tutaj troche kombinowałem z ustawieniami, bo nie wszystkie foty byly idealnie ostre, ale w końcu doszedłem, że to przez mgłę. Iso miałem auto, bo była duża dysproporcja światła w tle.
Ostatnio edytowane przez Cichy ; 12-04-2014 o 08:11
O obiektywach wiem prawie wszystko
Zdjęcia spoko, ale mam wrażenie że jak byś to robił na One Shot to też by były OK. Przysłona 6.3-8, duża odległość, samoloty raczej lecą w poprzek kadru, nie ma tu za bardzo co śledzić. A tak apropos skąd wziąłeś te samoloty?![]()
@ Cichy co do warunków to z fotograficznego punktu widzenia fotografowania samolotów nazwałbym je FATALNYMI, ale czasami jażdżę na Balice w takie warunki licząc na smugi za "liniowcami", więc wstępnie uważam, że zdjęcia i tak są bardzo in plus.
Co do RAW-a to pobawię się nim wieczorkiem i wtedy dam znać
Dzięki za wrzutkę![]()
No raczej nie, bo pierwszą partię robiłem na one shot i większość nieostrych, dopiero jak przełączyłem na servo to było OK. Raczej trudno powiedzieć, że leciały w poprzek kadru, bo jeden przelot to był obrót obiektywu o jakieś 160 stopni z prawej do lewej, i prędkość też niemała przecież zarówno przy starcie jak i lądowaniu...
O obiektywach wiem prawie wszystko
W sumie byłeś widziałeś, jeśli na One Shot było kiepsko to AI Servo miał co robić. Ja oparłem tylko swoją opinę na niewielu wybranych przez Ciebie zdjęciach. Wbrew pozorom myśliwiec potrafi latać też bardzo wolno
Ostatnio jak byłem w Ostravie i Radomiu robiłem zdjęcia 70-200mm czasami myśliwiec przelatując nad głową ledwo mieścił się w kadrze na 200mm, tam AI Servo miało co robić.
Wg mnie jak myśliwiec przelatuje nisko nad głową , z prędkością ok. 1000 km/h z naprzeciwka, to w kulminacyjnym momencie, chyba ciężko wyrobić najlepszym sprzętom, ale być może się mylę
Pobawiłem się trochę tym RAW-em i wg mnie naprawdę szkło jest OK, szczególnie ciekawe, że na brzegach jest podobnie dobrze jak w środku kadru. Oczywiście pamiętam, że jest f8, ale jak zazwyczaj jak focę samoloty C 100-400 to też f8 ustawiam.
Zaczynam mieć poważną zagwozdkę, bo te 600 mm kusi jak diabli![]()