1d2. Od razu mówie że wszystko działa jak nalezy![]()
1d2. Od razu mówie że wszystko działa jak nalezy![]()
Sprawa wygląda tak. Index of /przyklady
Dwie puszki i różne efekty. Np na 1d3 nie moge uzyskać takich samych parametrów zdjeć jak na 1d2. Wynikiem jest tego jest to, aby otrzymać takie same rezultaty musze podnieść iso o dwie, a nawet 3 dzialki. Nie wiem skad te róznice. - sprawdziłem swiatłomierz i na sucho wydaje sie być okey w porównaniu do 1d2. W domu wyniki światłomierzy nie róznia się , może ninimalnie, natomiast w terenie ( hali sportowej ) już muszę podnosić iso w 1d3 i nie mam pojęcia dlaczego ...
Jak dla mnie to błąd w doborze ekspozycji - powiedz, jak dokonujesz pomiaru ekspozycji w oparciu o który ustawiasz parametry? W M przecież nie powinno mieć znaczenia, gdzie wycelujesz AF. Tylko żle wcześniej dobrane parametry ekspozycji mogą mieć znaczenie. Np. jak zmierzysz ekpozcyje dla jasnych partii partii sceny a potem moocno przekadrujesz (np. pracując tylko centralnym punktem AF) i w kadr załapią się np. głównie ciemne partie, to w tym momencie pierwotny pomiar może rzeczywiście pójść na spacer :-)
W przeciwnym wypadku nie bardzo rozumiem, jak w manualu punkt ostrzenia może wpłynąć na ekpozycję.
1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2
Nic nigdy nie mierzylemPo prostu ustawiam sobie parametry, powiedzmy na postać i zostawiam na sztywno. A pozniej podczas np zdjec gdzies z boku hali hdzie w tle jest duzo ciemniejszych elementow potrafi mi niedoswietlac o ok 1 EV. Dlatego nigdy nie potrafilem zrozumiec zwiazku pomiedzy parametrami na sztywno a miejscem gdzie trafiam AF-em. zawsze wychodzilo mi tak ze jak trafie w jasna partie , np twarz to fota jest okej naswietlona, a juz jak trafie w ciemna koszulke juz nie doswietla.
No dobra, ale czy mówiąc o trafianiu AF'em masz na myśli to, że obiektyw kierujesz na tę nieszczęsną koszulkę, czy też układ aparat (matryca)-obiektyw nie zmienia położenia względem obiektu a tylko zmieniasz punkt AF np. na boczny?
bo w pierwszym przypadku to absolutnie normalne - bo ciemna koszulka odbija mniej światła niż twarz więc przy parametrach ustawionych dla twarzy, koszulka musi być niedoświetlona.
Oczywiście zależy też ile kadru wypełnia ta koszulka/twarz. Bez przykładów to można sobie gdybać dalej :-)
To tak moim skromnym zdaniem.
1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2
Po prostu AF- em staram sie trafić postaćOczywiście ze celuje tam jdzie jest najjasniej czyli w twarz, ale nei zawsze sie to udaje i gdy trafie np ciemna koszulke kadr wychodzi niedoswietlony. Fotografuje rowniez bocznymi ,ale tu dzialanie nie ma znaczenia bo tak samo rejestrowac bedzie swiatlo przyklady dalem w linku
Zobacz ile wypelnia koszulka i kiedy i jak jest naswietlony kadr od razu
![]()
Kombinujesz, jak koń pod górę.
Parametry na sztywno możesz sobie ustawiać w "sztywnych" warunkach oświetleniowych, a nie latać po hali i liczyć na to, że wszędzie natężenie światła będzie jednakowe. Do tego masz tryb A.
A jaki związek pomiędzy punktem ustawienia ostrości i tym, co zmierzy światłomierz? Żaden.
Pomiar, jaki pomiar światła jest włączony w obu przypadkach ?
Światło na hali jest prawie wszędzie jednakowe.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 04-02-2014 o 17:37
Sory, jakos przeoczyłem link. No, jak dla mnie to porównując drugie zdjęcie z 1d2 i to z 1d3 to specjalnej róznicy nie widzę - o tyle, że to z 1d2 jest wg. mnie właśnie niedoświetlone.
Różnica między nimi to (niech mnie ktoś poprawi) 2/3 EV. I mniej wiecej o tyle na niedoświetlone wygląda to z 1d2 - przynajmniej na moim monitorze.
1Ds mkII, 50D + S35/1.4 | C10-22 /3.5-4.5 | C 28-105/3.5-4.5 USM | C24/2.8 | CZJ Pancolar 50/1.8 |Petri 50/2.0 | Metz 58 AF-2