Strona 63 z 106 PierwszyPierwszy ... 1353616263646573 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 630 z 1088

Wątek: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Panie Kolego a jak poza ostrością ocenia Pan obrazek z 50L vs S50A? Oczywiście subiektywnie. Chodzi mi o plastykę, magię i przyjemność w obiorze Mi na przykład bardzo podoba się praca pod światło Lki i generowane przez nią flary i zdjęcia pod słońce. Uważam,że akurat praca pod światło 50tki daje wyjątkowy klimat, podobnie jak specyficzne flary generowane przez 85L.
    Poza tym wspieranie przez 5D3 redukcji aberacji chromatycznych na poziomie puszki i zopytmalizowany AF szkło-pucha-lampa, wodo i pyłoszczelność, spójność kolorystyczna z innymi, rozmiar i waga przemawiają za Lką.
    Cena, ostrość i mniejsze wady optyczne znowu za Sigmą. Ciężki wybór...
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    Poza tym wspieranie przez 5D3 redukcji aberacji chromatycznych na poziomie puszki
    ale to działa tylko na jpegach? w rawach aberracje dalej wyją (jak jest inaczej to niech mnie ktoś naprostuje), jpegi w niektórych aspektach fotografii są ważne ale chyba większość kupujących takie szkła robi w rawach? chyba że się mylę?.
    Wydawało mi się że Pan.Kolega porównywał sigmę z canonem 50 1.4 (a nie canonem 50 1.2 L).
    Oczywiście rozumiem ludzi kupujących 50L i wcale nie jestem zdziwiony że to robią, ale obawiam się że przebierania przy elce będzie tyle samo i każde z tych szkieł ma swoiste problemy, i te problemy w żadnym wypadku nie będą mniejsze.
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 24-06-2014 o 21:55
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  3. #3
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    ale to działa tylko na jpegach? w rawach aberracje dalej wyją (jak jest inaczej to niech mnie ktoś naprostuje), jpegi w niektórych aspektach fotografii są ważne ale chyba większość kupujących takie szkła robi w rawach? chyba że się mylę?
    No tak, tak w jpgach. Zdjęcia rodzinne i inne typowo imprezowo-towarzyskie robię w JPGach by móc je od razu zgrać znajomym. Puszka bardzo dobrze je rasuje a usuwanie aberacji jest na plus, a że obniża jakość obrazu... no tak ale ten stopień jest dla mnie akceptowalny. Gwarantuję,że nikt ze sfotografowanych osób nikt tego nie zauważy

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Wszystkie inne 50'tki stoją na poziomie 50 1.8. I udowodnijcie mi, że się mylę. Ostrość, aberracje i plastyka są podobne.
    Żelek Ty to teoretyk jesteś pierwszej klasy. Kiedyś fotografowałem imprezę integracyjną dużej korporacji, z którą pracowałem przez kilka lat. Impreza w Hotelu Gołębiewskim w Mikołajkach. Czarny parkiet do tańca podświetlony diodami, czarny sufit, ściany tak daleko że w zasadzie nic nie odbijają. Światła laserowei dym od czasu do czasu. I 50tka 1.8 zawiodła na całej linii. Fotografowałem nią ostrząc ręcznie na chybił-trafił wierząc że w końcu muszę cos trafić Myślisz,że realizując takie zlecenia stać mnie na takie oszczędności w sprzęcie? Przecież jak coś schrzanię (impreza na parkiecie trwa całą noc) nie zatrudnią mnie juz więcej. Na ile można w tym przypadku wycenić sprawny AF?

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Najbardziej potrzebny jest czerwony pasek.
    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Bo trzeba się paskami obwiesić.
    Myślisz,że naprawdę ten pasek jest istotny? Chyba tylko dla zakompleksionych ludzi, którzy dzięki niemu poczują się lepiej, że ich stać na pasek Luxury
    Biedny chłopiec z patologicznej rodziny będzie marzył o bluzie z wielkim napisem Adidas, Puma czy Lacoste. Pracownik korpo, który rzucił się na koszulkę polo w outlecie najchętniej widziałby na niej ogromną naszywkę z panem na koniu, albo łosiem, ale gość z prawdziwą kasą i klasą będzie miał koszulę no name... dopóki nie zobaczysz ledwo widocznego graweru Hugo Boss na guziku rękawa. Ludzie bez kompleksów nie potrzebują czerwonych pasków by poczuć się lepiej. W zasadzie to one niepotrzebnie informują otoczenie "patrz mam tu coś wartego przynajmniej 2 tysiące złotych". To tak jak z modelem aparatu na pasku. Myślisz,że fajnie jest chodzić z tekstem na szyi "ta puszka kosztuje 11 tysięcy" w przypadku 5D3? Przecież to debilizm. Reklama dla producenta i zagrożenie dla właściciela.

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Przyrost masy między 50 1.8, a 50L jest dużo większy niż między 50L a 50A. Przyrost jakości między 50L a 50 1.8 jest nieznaczny, ale nie przeszkadza to narzekać na masę 50A.
    To nie chodzi o przyrost masy bo nikt poza Tobą nie liczy delty tylko o masę bezwzględną Zapakuj do torby dwie puchy z gripami i nazwami modeli na pasku, pięć szkieł z czerwonym paskiem, dwie lampy, kilka modeli dyfuzora, baterie do puszek zapasowe, baterie do lamp zapasowe, ładowarki do tych baterii, karty pamięci, folie, sprzęt do kalibracji kolorów, statywy na lamp i puszki, filtry, telefon, papiery z danymi co i jak zrealizować jedź na imprezę, noś to ze sobą na plecach przez cały dzień i pilnuj zeby nie zajumali. Może wtedy zrozumiesz,że duża waga ani czerwony pasek nie jest zaletą.

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Powiem tyle. Canon wypuszcza wielkie i drogie szkła. Wszyscy się z nich cieszą. Gdy Canon wypuści podobną 50'tke z paskiem to też będzie radość z tego powodu. Wspomnicie moje słowa.
    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Za jakość się płaci wagą.
    Hehhehe... to kup kilka szkieł Leiki i zważ sobie tą jakość
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  4. #4

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    BartasPL ja bym powiedzial ze bryzgoszczelnosc (wodo plynoszczelnosc to przesada).

    Ja wybralem Sigme, poza waga i koniecznoscia segregacji to jest koszmarnie ostre szklo (jakosc wykonania i uzyte materialy tez jest wyraznie za Sigma).

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2010
    Wiek
    37
    Posty
    270

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Cytat Zamieszczone przez filemoon Zobacz posta
    BartasPL ja bym powiedzial ze bryzgoszczelnosc (wodo plynoszczelnosc to przesada).

    Ja wybralem Sigme, poza waga i koniecznoscia segregacji to jest koszmarnie ostre szklo (jakosc wykonania i uzyte materialy tez jest wyraznie za Sigma).
    Właśnie - ostrość i ostrość... Bokeh sigma daje ładny ale jak widzę coś takiego Sigma 50mm F1.4 Art Review - VS. Canon 50mm F1.2L to z miejsca do portretów wybieram 50L (do wszystkiego innego też, bo mniejsze i lżejsze). Ostrość na poziomie szkła makro do portretów nie jest potrzebna, żeby nie powiedzieć że jest niemile widziana. Oczywiście moim zdaniem, nie chcę zaostrzać atmosfery Nie jestem fanem super ostrości i ten argument akurat nie przemawia do mnie jako zaleta Sigm ART, zarówno 50 jak i 35 (której jestem posiadaczem).
    Ostatnio edytowane przez PioterD ; 24-06-2014 o 22:29
    5D I + Sigma 35mm + Canon 100mm

  6. #6

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Ja podlinkuje 3 fotki zrobione chwile po tym jak sigme odebralem (wybaczyc prosze ich poziom artystyczny) - tylko export do jpg

    1. Spory Crop - https://dl.dropboxusercontent.com/u/...a/AS3W1968.jpg
    2. Bez obrobki - https://dl.dropboxusercontent.com/u/...a/AS3W2007.jpg
    3. Bez obrobki 2 - https://dl.dropboxusercontent.com/u/...a/AS3W2031.jpg

    Jako ze wielkosc nie jest zgodna z regulaminem to puszczam jako linki a nie fotki. moim zdaniem nie jest to "zbyt" ostre szklo.
    Wada jest wielkosc i waga - ale za te pieniadze dostaje sie solidnie wykonany produkt z naprawde pzyzwoitym obrazkiem.
    Ostatnio edytowane przez filemoon ; 24-06-2014 o 22:48

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    W tym linku 50L i S50A widać, że tych detali w oczach się nie odzyska, bo ich w 50L nie ma. Co nie zmienia faktu, że na wydruku 20x30 i tak tych dodatkowych detali widać pewnie nie będzie.

    Ale usuwanie aberracji chromatycznych też nie jest bez szkody dla obrazu.

    Powiem tyle. Canon wypuszcza wielkie i drogie szkła. Wszyscy się z nich cieszą. Gdy Canon wypuści podobną 50'tke z paskiem to też będzie radość z tego powodu. Wspomnicie moje słowa. A na razie możecie tę Sigmę porównywać do Otusa i niczego więcej. Wszystkie inne 50'tki stoją na poziomie 50 1.8. I udowodnijcie mi, że się mylę. Ostrość, aberracje i plastyka są podobne. A nawet jak nie to da się podostrzyć. Więc L też jest diabelsko wielka i ciężka w porównaniu z 1.8. A ludzie ją kupują i się czują bardziej wzruszeni niż ja swoim dzieckiem.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Ogólnie to tez uważam że C50 1.8 to najlepszy zakup w tym zakresie ogniskowych - jaśniejsze są nikomu niepotrzebne, ostrość na pełnej przysłonie ma dobrą nawet lepszą niż inne systemowe produkty w razie potrzeb można doostrzyć i nikt nie zobaczy różnicy nawet pomiędzy otusem a 501.8, rozmycie tła można delikatnie zblurować też nie będzie różnicy, nawet można powiedzieć że bokeh z 50 1.8 ma znacznie więcej charakteru niż ta nuda np. z sigmy, aberracje chromatyczne usuwa się bez problemu programowo, a przy tej cenie jak się rozpadnie to z uśmiechem kupujesz następna sztukę i jest lekki i mały do noszenie czy focenia - nic tylko kupować sam się długo zastanawiałem czy nie kupić - do tego bym sprowadził wnioski z tej dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 25-06-2014 o 08:05
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  9. #9

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    Sigma sobie zapracowala na swoja opinie i troche czasu minie (i wypuscic musi wiecej naprawde dobrych szkiel) nim swiadomosc sie zmieni.

    Ja proponuje wyprobowac (wypozyczyc szklo) i jesli przypadnie do gustu to mozna rozwazac zakup.

  10. #10
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Warsaw
    Posty
    374

    Domyślnie Odp: Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art - robi się ciekawie!

    hehe...jak pisałem, że AF w tym ob. nie działa to wyśmiali mnie, że piszę niepotwierdzone informacje
    -C

    EOS R5+kilka szkiełek Canona

Strona 63 z 106 PierwszyPierwszy ... 1353616263646573 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •