Dobre pytanie. Szkło pochłania część UV, pleksi natomiast przepuszcza. A na czym dokładnie polega oddziaływanie UV na fotografię wydrukowaną w domu?
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
Dobre pytanie. Szkło pochłania część UV, pleksi natomiast przepuszcza. A na czym dokładnie polega oddziaływanie UV na fotografię wydrukowaną w domu?
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
5D, stałki, zoomy
Pleksa też filtruje UV.
http://www.canon-board.info/druk-ska...0/index15.html
Wydaje mi się jednak, że mniej niż szkło, jeśli już to niewiele.
Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk
5D, stałki, zoomy
Filtruje, filtruje - są też specjalnie opcje pleksy pochłaniające do 98% UV![]()
Hm... napiszę w tym watku bo i po co otwierać nowy...
Muszę kupić nowa drukarkę, jako że będę teraz drukował sporo z czarno-białych i mam pytanie, czy ktos testował / widział czarno-białe wydruki z Pixma Pro-10 ?
Dla mnie to trudna decyzja bo w 'teorii' jako amatorowi wystarczyłaby A4 - jako że A3 lub A2 drukuję może 10 x w roku (ale nie mogę wykluczyć że teraz będzie więcej). Z kolei z tego co czytam to jak napisał czornyj - nie ma dobrego rozwiazania - no może MG6250, które wymiotło z Allegro, jest trochę tego na ebayu ale nowa to 290 euro ! Więc w cenie (prawie) PRO-100. Z kolei prawie wszystkie recenzje PRO-100 które czytam mają zastrzeżenia do B&W...
Mysle że pigmentowa PRO-10 to rozmiar trochę na wyrost, no i może być drogo (kartridże po 14 ml), ale z drugiej strony część odbitek B&W musi być w dobrej jakości tonalnej, więc czeka mnie przewertowanie 'Ardenburga'i wybór papieru.
Co radzicie ?
Canon 1D IV i 5DSR| szkła EF | Olympus OMD E-M1 + szkła |Canon S95 | | PC
Pentax MX | Takumar 50/1.4 |
Dobre B&W to niestety zabawa dla bogatych![]()
Jeśli naprawdę zależy ci na B&W, kup jakiegoś używanego Epsona ogarnianego przez Quadtone RIP i zarzuć K7/6 Piezography Neutral, na targach FVF właśnie się dowiedziałem, że Falter zaczął ściągać te inki do PL. Jakość rozpieprza wszystko co jest na świecie, trwałość również (szczególnie K7/6 Carbon - lekko sepiowe, ale na bazie czystego węgla - praktycznie nieśmiertelny kolorant)
PRO-10 to zabójczy koszt eksploatacji i spory koszt zakupu, zdecydowanie lepiej kupić PRO-1 - choć tu użytkownicy zeznają, że sporo inku idzie na czyszczenie przy sporadycznej eksploatacji. Ogólnie dobrego wyjścia nie ma - jest albo cholernie drogo, albo źle, albo tylko B&W.
Dzięki czornyj: tak myślałem, ale trudno. R800 mi padł 2 lata temu, ale chyba masz rację albo 2 drukarki A4 - 1 kolor, i 1 B& W, wtedy pewnie pro-100 do koloru (mimo że nie pigment to recenzje są przychylne).
No i jakiś epson - z tych na stronie Quadtone jaki byś polecił ?
(Dla innych śledzących ten wątek podaję:
- Piezography K72100, 2200, R800, R1800, R1900R2400, R2880, 4000, 7600, 9600, 3800, 3880, 4800, 7800, 9800, 4880, 7880, 9880
- Do Piezography K6: 1280, 1290, 1400, 7000, 7500, 9000, 9500)
A akurat od Faltera do mnie dzwonili w zeszłym tygodniu, wiec może za chwile bedą mieli zamowienie...
Canon 1D IV i 5DSR| szkła EF | Olympus OMD E-M1 + szkła |Canon S95 | | PC
Pentax MX | Takumar 50/1.4 |
A wracając do tematu głównego, to na naszym największym portalu aukcyjnym pojawiła się używana Pixma MG 6150. Może kogoś to zainteresuje.
Sprzedający rozważnie zalinkował ten wątek - ciekawe, za ile pójdzie![]()
Ostatnio edytowane przez czornyj ; 09-04-2014 o 17:52