Jak dla mnie to brednie. Ewentualnie efekt placebo i zapatrzenia się w FF.
Przerysowania nie zależą od ogniskowej, czy też wielkości matrycy, a jedynie od odległości od fotografowanego obiektu.
Jak ustawisz tak ogniskowe żeby na cropie i FF mieć identyczne kąty widzenia (czyli ~11mm na cropie i 17mm na FF), staniesz w tym samym miejscu to efekt, czyli kadr i przerysowania będzie identyczny, jedynie głębia ostrości będzie się różnić dla tych samych przysłon, ale dla UWA nawet po tym będzie ciężko rozpoznać zdjęcia.
Bardzo chętnie przyjrzę się tym uzasadnieniom. Crop jakoś zakrzywia czasoprzestrzeń że zwykła geometria przestaje wtedy obowiązywać?
46756a6920582d5431202b2031302d32342f34202b2031382d 35352f322e382d34202b2035352d3230302f332
e352d342e38202b2032332f312e34202b2033352f312e34202 b2035362f312e32202b204d65747a206d343030
Crop to samo zło.
Jeśli ktoś chce nie mieć pokrzywionego obrazu to zostaje tylko 12-24 sigmy to naprawdę prosto rysuje.
Miałem i spróbowałem - co prawda w mojej specjalności, samochodowej pierwsza Sigma
drugi Canon
--- Kolejny post ---
Prosto to tylko centrum kadru, wystarczy zobaczyć jak wyglada II i III plan, a zwłaszcza lampy, słupy i drzewa. Każdy UWA "ten typ tak ma".
--- Kolejny post ---
Zdjęcia bez kadrowania.
--- Kolejny post ---
Dla porównania szeroki Canon 15-85, ten sam "motyw" tylko nieco inne ujęcie z 15 mm.
--- Kolejny post ---
I to jest bliskie prawdy, Canon 15-85 jest podobnym przykładem na cropie - dobrze skorygowanego optycznie urządzenia.
--- Kolejny post ---
Prosto to bedzie tylko centum kadru, taka jest "uroda" UWA, ale to także możliwość uzyskania różnorakich efektów.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 28-12-2013 o 23:30
Porównanie miałoby sens jakby zrobić 10-20 na APS-C i jakimś 17-40 na FF ten sam motyw. Próbowałem znaleźć coś takiego w sieci i mi nie wyszło.
RobertON, masz fajną brykę