Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2011
    Miasto
    Bytom
    Posty
    22

    Domyślnie [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Robię zdjęcia ale zawsze mi na nich coś nie pasuje. W związku z tą sytuacją postanowiłem założyć ten wątek gdyż liczę na uzyskanie merytorycznej krytyki i wskazanie co robię źle. Zdjęcia zawsze robię jako JPG+RAW gdyż wtedy jest szansa je obrobić. Domyślam się że moim problemem jest technika robienia zdjęć oraz ich obróbka ale może ktoś mnie nakieruje na dobrą drogę. Na razie porcja różnych zdjęć. Mi osobiście najbardziej podoba się to z rowerem, gdyby nie to że jest lekko obcięte ;/ ale to był pierwszy raz jak robiłem fotki taką techniką. Do edycja zdjęć używam LR.

    1. ISO 100 55mm F5.6 1/125 C18-55

    2. ISO 1600 18mm F3.5 1/30 C18-55

    3. ISO 400 55mm F8.0 1/250 C55-250

    4. ISO 200 96mm F6.3 1/30 C55-250

    5. ISO 200 24mm F6.3 1/1000 C18-55

    6. ISO 200 24mm F6.3 1/800 C18-55

    7. ISO 200 29mm F4.5 1/200 C18-55

    8. ISO 200 55mm F5.6 1/1000 C18-55

    9. ISO 1600 154mm F5.6 1/1600 C55-250

  2. #2

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Dość centralne kadry.
    Nr 8 - chyba prześwietlone.
    Nr 1 - źle wybrałeś miejsce do robienia zdjęć. Konkretnie należało stanąć bliżej taśmy i robić zdjęcia najeżdżającego na Ciebie rowerzysty. Oczywiście trochę pod kątem, bo na trasę nikt Cię nie wpuści. A tak masz w kadrze słupek (listewkę) z taśmą i jakąś flagę reklamową.
    Robiłeś kitowym Canonem 18-55, trochę ciemne obiektywy i średnio nadają się do sportu (brakuje mu USM). Powinieneś robić na przysłonie f/3,5, żeby odciąć rowerzystę od tła. A jeżeli decydujesz się na panoramowanie, to można robić na dłuższym czasie (np 1/60s) wtedy tło będzie dobrze rozmazane. Cięcie tylnego koła nie do przyjęcia.

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2011
    Miasto
    Bytom
    Posty
    22

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    Powinieneś robić na przysłonie f/3,5, żeby odciąć rowerzystę od tła. A jeżeli decydujesz się na panoramowanie, to można robić na dłuższym czasie (np 1/60s) wtedy tło będzie dobrze rozmazane.
    Dzięki za komentarz... co do f/3.5 to przy kicie na 55mm niestety nie da rady. Obecnie pożyczyłem T17-50 2.8 i testuję go czy warto na niego zbierać żeby kita odłożyć do szafki... chociaż na razie po kilku dniach mam mieszane odczucia.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    47
    Posty
    1 159

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    1. Przysłona nie ma tu większego znaczenia. Liczy się bardziej czas i to jak go utrzymasz. Tu dla przykładu f5.6 i 1/13:
    http://farm1.staticflickr.com/6/8593...26aa90f7_o.jpg

    2. Zdjęcie 8 bardzo fajne, super światło i wg mnie nie ma tam przepaleń, a jedynie mocne, cieple światło zachodzącego słońca? Przy obróbce starałbym się lepiej to pokazać, być może przyciemniając lekko partie w cieniu, ale nie bylem tam, nie widziałem, to Twoje zdjęcie.

    Pozostałe kadry faktycznie dość centralnie, ale tez nieciekawie i nudno. Nic się nie chce dziać. Ten delfin (3) i bielizna na sznurku mogła zadziałać, ale nie w tym kadrze i obróbce. Kit to dobre szkło jak na swoja cenę. Każdego szkła trzeba się w pewien sposób uczyć. Do sportu nadaje się nawet 85 1.2 i widziałem repo z kortów tenisowych tym szkłem. Dało radę, a właściwie fotograf dal. Trzeba tylko chcieć, trenować, słyszeć co mówią inni, ale nie zawsze słuchać

    Powodzenia,

  5. #5

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Cytat Zamieszczone przez moro Zobacz posta
    Dzięki za komentarz... co do f/3.5 to przy kicie na 55mm niestety nie da rady. Obecnie pożyczyłem T17-50 2.8 i testuję go czy warto na niego zbierać żeby kita odłożyć do szafki... chociaż na razie po kilku dniach mam mieszane odczucia.
    Faktycznie zapomniałem, że na 55mm światło spada do 5,6. Moje przeoczenie.
    Przy panoramowaniu możesz trochę przymknąć przysłonę nawet do f/7,1, ale czas musi być długi rzędu 1/25 czy 1/30s.
    Nie wiem o którym Tamronie piszesz z VC, czy bez. Jest dobry optycznie, ale wolny. Do sportu znacznie lepszy będzie Canon 17-55 f/2,8 IS USM, albo Sigma 17-50 f/2,8 EX OS HSM. Oczywiście tylko na bliskie odległości. Ewentualnie Canon 85 f/1,8 USM.
    Niestety porządny sprzęt do sportowego reportażu nie jest tani. Np Canon 70-200 f/2,8 L USM. To minimum w piłce nożnej, a i w Przypadku zdjęcia nr 1 też by się sprawdził.

  6. #6
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2011
    Miasto
    Bytom
    Posty
    22

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    ...
    2. Zdjęcie 8 bardzo fajne, super światło i wg mnie nie ma tam przepaleń, a jedynie mocne, cieple światło zachodzącego słońca? Przy obróbce starałbym się lepiej to pokazać, być może przyciemniając lekko partie w cieniu, ale nie bylem tam, nie widziałem, to Twoje zdjęcie.
    Pozostałe kadry faktycznie dość centralnie, ale tez nieciekawie i nudno. Nic się nie chce dziać.
    ...
    Dzięki za opinie... co do fotki 8... spróbuję jutro innej obróbki i ponownie wrzucę... co do reszty - znam zasadę złotego podziału ale jakoś nie zawsze potrafię tak wykadrować foto żeby je zastosować. Właśnie po to chcę tu wrzucać fotki żeby poznać opinie innych osób oraz dostać porady... i móc je zastosować w przyszłości
    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    ...
    Nie wiem o którym Tamronie piszesz z VC, czy bez. Jest dobry optycznie, ale wolny.
    Tamron bez VC ( kit mam z IS w wersji I )
    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    ...
    Do sportu znacznie lepszy będzie Canon 17-55 f/2,8 IS USM, albo Sigma 17-50 f/2,8 EX OS HSM. Oczywiście tylko na bliskie odległości. Ewentualnie Canon 85 f/1,8 USM.
    Niestety porządny sprzęt do sportowego reportażu nie jest tani. Np Canon 70-200 f/2,8 L USM. To minimum w piłce nożnej, a i w Przypadku zdjęcia nr 1 też by się sprawdził.
    Nie jestem pewien czy sportowy reportaż to jest to co mnie kręci na maxa - byłem w Brennej, było ciepło zawody downhillowe to chętnie poszedłem popatrzeć a i przy okazji zrobiłem kilka fotek.
    Na dzień dzisiejszy nie odczuwam specjalnie braku światła... w pomieszczeniach mam lampę, na dworze można zastosować dłuższy czas + statyw ...
    ... miałem nadzieję, że Tamron da odczuwalną różnicę w jakości optycznej zdjęć... a tu zonk ... na Sigmę czy Canona niestety nie posiadam funduszy bo na nie potrzeba > 1500zł ... miałem nadzieję, że taniej da radę kupić lepsze optycznie szkło, a nie widzę sensu kupowania 50 1.8 bo na cropie to strasznie wąsko ;/
    Ostatnio edytowane przez moro ; 15-12-2013 o 22:12

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 490

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Na Wenecję trzeba mieć pomysł bo temat dosyć zgrany. Focenie w typowych miejscach powinieneś czymś urozmaicić: światło, niecodzienny punkt widzenia, jakiś akcent wyróżniający.
    Fajne światło trafiło się na Santa Maria Rosario (4). Zdjęcie lekko leci w prawo ale ma klimacik.
    Fotki Ponte dei Sospiri zwyczajnie prześwietliłeś wypalając detale na moście.
    Na Canale Grande u Ciebie nic się nie dzieje a normalnie się dzieje sporo - trzeba poczekać z godzinkę na jakiś fajny układ pływadełek. A Ty po prostu chlasnąłeś gondoliera po nogach. Poza tym zdjęcie prześwietlone.
    Myślę, że kadrowanie należy poprawić w pierwszej kolejności. Wyeliminować trzeba też prześwietlenia. Powodów do polepszenia sprzętu na razie nie widzę - tym zestawem można fajnie focić.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    47
    Posty
    1 159

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Marfot, nr 8 jest wg Ciebie przepalone?

  9. #9

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Cytat Zamieszczone przez moro Zobacz posta
    Nie jestem pewien czy sportowy reportaż to jest to co mnie kręci na maxa - byłem w Brennej, było ciepło zawody downhillowe to chętnie poszedłem popatrzeć a i przy okazji zrobiłem kilka fotek.
    Na dzień dzisiejszy nie odczuwam specjalnie braku światła... w pomieszczeniach mam lampę, na dworze można zastosować dłuższy czas + statyw ...
    ... miałem nadzieję, że Tamron da odczuwalną różnicę w jakości optycznej zdjęć... a tu zonk ... na Sigmę czy Canona niestety nie posiadam funduszy bo na nie potrzeba > 1500zł ... miałem nadzieję, że taniej da radę kupić lepsze optycznie szkło, a nie widzę sensu kupowania 50 1.8 bo na cropie to strasznie wąsko ;/
    Nie znam Tamrona bez VC, ale 17-50 f/2,8 VC jest moim zdaniem całkiem dobry optycznie, podobnie jak Sigma, która jest odrobinę szybsza. Canon 17-55 to wydatek 2x większy , czyli ok. 3200÷3500zł.
    Gdyby tanie szkła typu kit były zadowalające optycznie, to kto kupiłby eLkę? Sprawa sprzętu, to rzecz święta i nikt Cię nie będzie namawiał na jasne obiektywy. Wystarcza Ci kit to tak trzymaj.

    Co do samych kadrów, to musisz postarać się, tak jak pisał wcześniej @marfot o przemyślane pokazanie czegoś ciekawego. Nawet jak nie masz dobrego rozmycia.
    Np cięcie gondoli w połowie i przycinanie nóg w ten sposób nie jest dobre.
    Prezentowane zdjęcia są (bez obrazy) w stylu "byłem tam".

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 490

    Domyślnie Odp: [moro] w dążeniu do uzyskania lepszej jakości na zdjęciach

    Cytat Zamieszczone przez Parteq Zobacz posta
    Marfot, nr 8 jest wg Ciebie przepalone?
    Przy zdjęciach pod światło oczekiwałbym smolistych cieni, zwłaszcza w bliższych obiektach, to taka moja preferencja. Światła nie są przepalone.
    Ja lekko przyciąłbym histogram z lewej.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •