Pokaż wyniki od 1 do 10 z 62

Wątek: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Majac ok. 6000 na obiektywy do filmowania ( i zakładając że najpotrzebniejszy osprzęt już jest ), wziałbym 24-105 ze względu na uniwersalność, a za pozostałe 3000 dokupił jaśniejsze stałki, np. 24/1.4 samyanga, jakas manualna 50tke 1.4, 85/1.8 - w zależności od potrzeb. Sam ostatnio trochę filmowałem 6d, szału nie ma ( i spora w tym wina operatora ), ale jeśli unika się np. sytuacji gdzie efekt mory byłby bardzo wyraźny czy też zbyt gwałtownego panoramowania, to na potrzeby średniozaawansowane wystarcza. Prawdę mówiąc - choć nie mam jeszcze dużego doświadczenia w filmowaniu - bardziej niz okreslony typ obiektywu przydaloby sie miec dobre oswietlenie. Bokeh i płytka głębia ostrości są fajne, ale często-gęsto obiekty mogą z niej uciekać - a czasami już nie ma jak przymknąć przysłony czy zwiększyć iso żeby nie wyszła kaszana.

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    83

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Majac ok. 6000 na obiektywy do filmowania ( i zakładając że najpotrzebniejszy osprzęt już jest ), wziałbym 24-105 ze względu na uniwersalność, a za pozostałe 3000 dokupił jaśniejsze stałki, np. 24/1.4 samyanga, jakas manualna 50tke 1.4, 85/1.8 - w zależności od potrzeb. Sam ostatnio trochę filmowałem 6d, szału nie ma ( i spora w tym wina operatora ), ale jeśli unika się np. sytuacji gdzie efekt mory byłby bardzo wyraźny czy też zbyt gwałtownego panoramowania, to na potrzeby średniozaawansowane wystarcza. Prawdę mówiąc - choć nie mam jeszcze dużego doświadczenia w filmowaniu - bardziej niz okreslony typ obiektywu przydaloby sie miec dobre oswietlenie. Bokeh i płytka głębia ostrości są fajne, ale często-gęsto obiekty mogą z niej uciekać - a czasami już nie ma jak przymknąć przysłony czy zwiększyć iso żeby nie wyszła kaszana.
    A jaki sprzęt dałby tzw. "szał" albo chociaż jego posmak?

  3. #3
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Połączenie 6D i Canon 24-70 2.8 - do filmów?

    Cytat Zamieszczone przez kamila24 Zobacz posta
    A jaki sprzęt dałby tzw. "szał" albo chociaż jego posmak?
    Przedsmak to BPCC, a ostra jazda zaczyna się powyżej C100. Jak już koniecznie musi być FF to conajmniej wzmiankowany 5D.
    6D to świetny aparat ale do kręcenia filmów bym go nie kupił. Widziałem efekty i rewelacja to to nie jest. Akurat w przypadku filmu body jest niezwykle ważne. Większość szkieł daje nadmiarową jakość przy FHD.

    Co do szkieł to IMO źle do tego podchodzisz. Tu po prostu nie da się doradzić nic sensownego póki delikwent sam nie wie czego potrzebuje. Kupowanie szkieł za 8k zł w ciemno na zasadzie porad z netu to jakiś absurd. No chyba że ktoś nie ma co zrobić z pieniędzmi ale wtedy to z kolei lepiej kupić prawdziwą kamerę filmową ze stosowną szklarnią niż bawić się w półśrodki.

    W Twojej sytuacji kupiłbym jakieś najtańsze szkło (np. jakiegoś samyanga) i dokupywał stopniowo kolejne w miarę potrzeb jak już będzie wiadomo czego tak naprawdę potrzebujesz.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 05-12-2013 o 03:18
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •