Napęd Tokiny, pomimo, że nie jest HSM/STM/USM jest naprawdę sprawny i działa raczej dobrze, przekonałem się na innej mojej Tokinie, ale to jest 12-24.
Spróbuj wyłączyć wspomaganie AF w body aparatu i zdjęcia bez podświetlania siatką i bez lampy.
Napęd Tokiny, pomimo, że nie jest HSM/STM/USM jest naprawdę sprawny i działa raczej dobrze, przekonałem się na innej mojej Tokinie, ale to jest 12-24.
Spróbuj wyłączyć wspomaganie AF w body aparatu i zdjęcia bez podświetlania siatką i bez lampy.
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 29-11-2013 o 13:55
No własnie wtedy wydaje się ze jest wszystko OK. Nie spotkałem się z czymś takim na innych obiektywach które podpinałem ( z tym że były to jedynie 2 sigmy) dlatego się dziwie.
Pozostaje eksperymentować z ustawieniami. Zdejmij lampę, zostaw doświetlanie AF "spawarką" z aparatu lub bez tego. Załóż lampę i wyłącz błysk, a pozostaw doświetlanie AF siatką i tak dalej, aż znajdzie się właściwe ustawienia. Można jeszcze spróbować z LV na podglądzie, niech ustawia kontrastem. Wygląda, że jednak obiektyw może być dobry - tylko "trudny" w obsłudze i ustawieniach.
Zaczęło się ponownie coś rozjeżdżać. Światło z jarzeniówek, bez lampy, ostrzone na środkowy punkt a ostrość ustawiona na boczny prawy gdzie stało krzesło jakieś 40cm z przodu. Wygląda to tak że obiektyw ostrzy ale czasami nie tam gdzie ja tego chce, tak jakby sobie wybierał (może najbardziej kontrastowe) miejsca i na nich ustawia.
Z tego co wiem to 450D ma chyba AF na zasadzie detekcji fazy a nie pomiaru kontrastu, więc o co chodzi ?
No i zrobiłem serię z zewnętrzną lampą z włączonym wspomaganiem AF i wszystkie zdjęcia (przynajmniej na ogniskowej 50mm) mają ostrość za obiektem, mniej więcej w tej samej odgległości ok 40cm do tyłu. Następnie wyłączyłem wspomaganie pomiaru ostrości i zrobiłem 2 serię również z włączoną lampą i tym razem 90% zdjęć jest ok, te 10% można uznać za nieostre z powodu błędu fotografującego bo jakoś się specjlanie nie przykładałem. Wychodzi na to że szkło jest ok ale czemu się tak zachowuje?Poniżej przykłady:
1. Zdjęcie złe - ostrzone na maskotke, ostrość widać jest na oparciu fotela w lewym dolnym rogu, czyli jakieś 40cm z tyłu.
2. zdjęcie ok + crop 100% z maskotki
A weź gruszkę i przedmuchaj czujniki AF (na wszelki wypadek dodaję - żadne sprężone powietrze z puszki, tylko gruszka). To te otwory na dolnej ściance komory lustra. Gdy mi świrował AF to taka operacja pomagała.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Podobnie mialem kiedys z zestawem Nikon D700+Nikkor35/1.8G+Metz-1 Bez lampy w punkt, z lampa i wspomaganiem, 3/4 zdjec do kosza.
Canon 6D + 16-35/4L IS + 40/2.8 + 35/1.4A + 135/2L Fuji X-E1 X-A1 14 35 18-55 EF-20 BLC-XE1 BLC-XM1
piast9
Ok coś tam spróbuje dmuchnąć ale chyba jakby coś było na rzeczy to z wyłączonym wspomaganiem lampy też by źle ostrzyło.
Witek.K
Ja mam też metza tyle że 44, może coś z tymi lampami nie tak przy niektórych obiektywach? Jest tak że siatka którą emituje dioda wyświetla się powyżej środkowego pkt ostrości, jest jakieś tam przesunięcie (to normalne w lampach nie systemowych ponoć), może to jest jakiś pośredni powód. Tylko znów sigma działa z tym ok więc dalej ****![]()
Działanie ostrzenia LV na zasadzie kontrastu jest w 450D - oto fragment instrukcji, jako ostrzenie matrycą tzw. Tryb bez przerw:
KROK II-2. Korzystanie z automatycznej regulacji ostrości
Wybranie parametru [1: Quick mode] (1: Tryb szybki) lub [2: Live mode] (2: Tryb bez przerw Live View) dla funkcji [AF during Live View shooting] (AF dla fotografowania Live View) w menu [Custom Functions (C.Fn)] (Funkcje indywidualne (C.Fn)) pozwala automatycznie wyregulować ostrość. W trybie szybkim i trybie bez przerw Live View są stosowane inne metody automatycznej regulacji ostrości.
Tryb szybki... Działa tak samo jak zwykła automatyczna regulacja ostrości z wykorzystaniem specjalnego czujnika AF.
Tryb bez przerw Live View... Do ustawiania ostrości jest używana matryca światłoczuła.
EOS 450D
--- Kolejny post ---
Może spróbuj na innym body w takich samych warunkach oświetlenia ?
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 29-11-2013 o 23:48
Sprawdziłem z włączonym wspomaganiem AF ale przez wbudowaną lampę (spawarka) i wszystkie zdjęcia ostrzone w punkt. Czyli ewidentnie coś na lini tokina - metz. Sprawdzę jeszce czy włączone wspomaganie AF z metza będzie oddziaływać również na dworze. Wtedy by ty chyba znaczyło że jest to problem jakiś programowy a nie fizyczny bo przy dziennym świetle tej czerwonej siatki nawet nie widać ...