[QUOTE=dr11;1217617]Zaciekawił mnie ten wpis o gwarancji na stronie PL:
Tamron Europe: 5 lat gwarancji
Wszystko wskazuje na to ,że jest wpis mocno nieuktualny nowe warunki gwarancji 5 lat wyglądają tak dotyczą one obiektywu Tamron 150-600 a myślę , że chyba wszystkich objętych tym typem gwarancji
5 lat gwarancji producenta Tamron Europe GmbH
Warunki gwarancji
Spółka Tamron Europe GmbH (zwana w dalszej części „TAMRON“) udziela
gwarancji na poniższych warunkach na produkty TAMRON sprzedawane w Unii
Europejskiej (EU), w Norwegii, Islandii, Turcji, Ukrainie, Andorze i Gibraltarze, które
w normalnym zastosowaniu i konserwacji są wolne od wad w ustalonym okresie
objętym gwarancją. Jeśli jakiś produkt okaże się wadliwy w okresie ochrony
gwarancyjnej, TAMRON naprawi go bezpłatnie zgodnie z niniejszymi warunkami
gwarancji lub bezpłatnie wymieni na inne urządzenie takiej samej serii lub
porównywalny nowszy model.
1. Klienci uprawnieni do roszczeń gwarancyjnych
Roszczenia wynikające z 5-letniej gwarancji przysługują klientom, którzy
posiadają adres w Unii Europejskiej (EU), Norwegii, Islandii, Turcji, Ukrainie,
Andorze lub Gibraltarze i dokonali rejestracji produktu TAMRON zakupionego w
jednym z tych krajów po 1 stycznia 2013 roku w ciągu 2 miesięcy od dnia zakupu
na stronie internetowej TAMRON http://5years.tamron.eu/ lub bezpośrednio u
krajowego partnera handlowego TAMRON www.tamron.pl/gwarancja. Ochrona
gwarancyjna obowiązuje dopiero od momentu potwierdzenia rejestracji klienta
przez TAMRON lub danego krajowego partnera handlowego TAMRON. Nie ma
możliwości przeniesienia gwarancji.
2. Okres gwarancji
Niniejsza gwarancja obowiązuje przez okres 5 lat od daty zakupu produktu. Datę
zakupu wyznacza data wystawienia paragonu.
3. Dochodzenie roszczeń gwarancyjnych:
(1) Aby skorzystać z roszczenia gwarancyjnego, klient musi przesłać produkt do
centrum serwisowego TAMRON w zakresie obowiązywania niniejszej
gwarancji. Świadczenie gwarancyjne zostanie zrealizowane wyłącznie przez
autoryzowane centrum serwisowe TAMRON w zakresie obowiązywania
niniejszej gwarancji. Do produktu należy dołączyć potwierdzenie zakupu,
potwierdzenie rejestracji na 5-letnią gwarancję oraz możliwie dokładny opis
szkody rzeczowej.
(2) Odpowiedni produkt należy przesłać na własny koszt. Klient zobowiązuje się
dodatkowo na własny koszt do odpowiedniego ubezpieczenia i zapakowania
przesyłki.
4. Świadczenia TAMRON:
(1) W przypadku stwierdzenia występowania wady rzeczowej w rozumieniu
niniejszych warunków gwarancji TAMRON bezpłatnie naprawi produkt lub
bezpłatnie wymieni na inne urządzenie tej samej serii lub porównywalny
nowszy model. Jeśli kontrola wykaże, że nie przysługuje świadczenie
gwarancyjne, TAMRON stworzy kosztorys koniecznych napraw.
(2) Produkty są odsyłane tylko na terenie Unii Europejskiej (EU), Norwegii,
Islandii, Turcji, Ukrainy, Andory lub Gibraltaru. Koszty odesłania ponosi
TAMRON.
Nadesłane uszkodzone produkty, które zostaną wymienione na inne
urządzenia, przechodzą na własność TAMRON i nie będą odsyłane do
klientów.
5. Wyłączenia gwarancji:
(1) Z gwarancji wyłączone są uszkodzenia, które powstały w wyniku jednego lub
kliku poniższych zdarzeń:
- Zamierzone lub niezamierzone błędy obsługi (patrz Instrukcja obsługi),
nieodpowiedniego użytkowania produktu lub zmian technicznych produktu
- Niezgodne z przeznaczeniem użycie produktu
- Niewłaściwa naprawa/serwisowanie przez nieautoryzowane przez
TAMRON osoby trzecie
- Niewłaściwe przechowywanie, używanie w ekstremalnych warunkach
- Zewnętrzne użycie siły jak upadek, uderzenie, piasek, zabrudzenia, ciecze
lub niewłaściwy transport
- Oznaki zużycia w wyniku szczególnie dużego obciążania przy
przepisowym używaniu.
(2) Niniejsza gwarancja wygasa w przypadku usuniętego lub nieczytelnego
numeru seryjnego.
(3) Niniejsza gwarancja dotyczy tylko nowych towarów, które zostały zakupione w
Unii Europejskiej (EU), Norwegii, Islandii, Turcji, Ukrainie, Andorze lub
Gibraltarze i dostarczone przez jednego z partnerów handlowych TAMRON
posiadającego tam siedzibę. Pozostałe produkty nie są objęte zakresem
obowiązywania niniejszej gwarancji.
(4) Roszczenie gwarancyjne dotyczące regulacji ostrości i ustawiania ostrości
dotyczy tylko zarejestrowanego u nas modelu aparatu, ponieważ dla innych
modeli może się to zmieniać zależnie od okoliczności.
6. Ochrona danych:
Wraz z rejestracją na 5-letnią gwarancję klient wyraża zgodę na przetwarzanie
swoich danych przez TAMRON oraz wykorzystanie swoich danych przez
TAMRON i centra serwisowe autoryzowane przez TAMRON do realizacji
gwarancji . Dane nie będą przekazywane osobom trzecim i służą wyłącznie do
przetwarzania w ramach niniejszych warunków.
7. Pozostałe informacje:
(1) Niniejsza gwarancja jest uzupełnieniem do obowiązujących regulacji
prawnych. Niniejsza gwarancja nie ogranicza w żaden sposób ustawowych,
krajowych roszczeń klienta ani praw klienta wynikających z umowy sprzedaży
w stosunku do sprzedawcy. W przypadku braku odpowiednich krajowych
uregulowań prawnych, klient podczas rejestracji może powoływać się
wyłącznie na niniejszą gwarancję.
(2) Z niniejszej gwarancji nie można stawiać żadnych roszczeń, które wykraczają
poza naprawę lub ewentualną wymianę produktu i są wykluczone zgodnie z
niniejszymi warunkami gwarancji, w szczególności roszczeń dotyczących
odszkodowania za wszelkie skutki szkód (np. utrata zysku, wymiana baterii,
wymiana kliszy w wyniku naświetlenia, pokrycie kosztów wywołania kliszy,
wynagrodzenie fotografa /zwrot kosztów podróży itd.).
(3) Gwarancje i obietnice złożone przez podmioty trzecie dotyczące świadczeń
gwarancyjnych świadczonych przez TAMRON i właściwości produktów, są dla
TAMRON niewiążące, o ile nie zostały pisemnie potwierdzone przez
TAMRON.
(4) Jeśli jedno z postanowień niniejszych warunków okaże się nieskuteczne w
całości lub części lub niemożliwe do zrealizowania lub też w wyniku zmiany
prawa stanie się nieskuteczne, nie ma to wpływu na skuteczność pozostałych
postanowień.
Stan na styczeń 2013
Warunki zostały pobrane ze strony Tamrona
pozdrawiam