Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
proszę bardzo:
UOKiK - Konsumenci - Ochrona konsumentw - Rejestr klauzul niedozwolonych

klazula nr 4396

więc nie dziwcie, się gdy Wasz wymarzony nowy Canon 6d przyjedzie do Was w opakowaniu po butach, będzie miał przebieg 1 tys. klapnięć i bedzie nosił ślady mocnego wymacania. To właśnie wywalczyli kupujący.
Więc jest możliwa patologia polegająca na sprzedaży sprzętu demo, jak nie zdążysz odesłać to sklep jest do przodu
Ale taki sklep długo nie pociągnie. A co ma zrobić sprzedawca który otrzyma zwrot w pudle po butach ?

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez człekoupiór Zobacz posta
Właśnie przejrzałem rejestr pod tym kątem i zgadza się, że są takie klauzule np:3714, 3321, 3237, 2969, 2778 itd. Ale tutaj nie chodzi o sam byt oryginalnego opakowania a kwestie używania zwrotu "nieuszkodzony", "nienaruszony", "niezniszczone", które nie dają możliwości zapoznania się z towarem. A po części chodzi przecież o to, żeby klient sprawdził towar, którego nie mógł obejrzeć przy zakupie.

Zgadzam się w pełni, że zwrot kosztów przesyłki klientowi, który odstępuje od umowy, jest nieuzasadniony - akurat tutaj powinien istnieć rozkład ryzyka.

Inna sprawa, że odchodzimy od meritum sprawy. Główną kwestią jest w końcu to czy sklep zawarł umowę sprzedaży sprzętu i czy teraz ma obowiązek się z niej wywiązać, a wszystko poza tym to kwestie poboczne i mniej istotne.

ps. Na UOKiK to bym za bardzo nie liczył, tam panuje straszna spychologia - miałem z nimi kilka razy 'przyjemność', ale przy odpowiednim podejściu też potrafią załatwić sprawę.
Sugerujesz ( nie wnikając w szczegóły) że przysłowiowa bombonierka załatwia sprawę ?

--- Kolejny post ---

Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
niestety jest wiele takich absurdów, które się w głowie nie mieszczą ochrona konsumenta jest zbyt daleko posunięta co często prowadzi do szybkiego zamykanie biznesów.
I tyle samo jest przypadków (znanych na tym forum) wirtualnych firm, kiedy po wpłacie na konto znikają bez śladu, ani towaru, ani pieniędzy, a klient bezradnie walczy o swoje.