Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

  1. #51
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    21

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Panowie, od ponad dwóch lat pomagam od strony technicznej prowadzić dwa sklepy internetowe. Oprócz tych sklepów, właściciel ma jeszcze dwa "normalne". Takie sytuacje się zdarzają i będą zdarzać, bo nie ma ludzi nieomylnych. Jeśli na 1000 zakupów przytrafia się 1 taki przypadek (co oczywiście też jest rzeczą naganną) to co można z tym zrobić?? Proszę tylko rozróżnić, "POMYŁKĘ" od działań zamierzonych, które mają na celu OSZUKANIE klienta. Ale i tak najważniejszy jest regulamin sklepu jaki został zaakceptowany przez kupującego. Bez znajomości tego regulaminu, jest to zwykłe "bicie piany".

  2. #52
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
    Moim zdaniem wystarczą 2 fakty, aby mieli obowiązek dokończyć realizację zamówienia:
    1) W momencie zakupu sprzęt był dostępny i dostałem mailowe potwierdzenie ceny po dokonaniu zamówienia
    2) Otrzymałem mailowe potwierdzenie przejścia do realizacji zamówienia
    Dokładnie tak jak piszesz, takie sytuacje się zdarzają, ale sklep musi się wywiązać skoro przyjął zapłatę.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez TomKap Zobacz posta
    Panowie, od ponad dwóch lat pomagam od strony technicznej prowadzić dwa sklepy internetowe. Oprócz tych sklepów, właściciel ma jeszcze dwa "normalne". Takie sytuacje się zdarzają i będą zdarzać, bo nie ma ludzi nieomylnych. Jeśli na 1000 zakupów przytrafia się 1 taki przypadek (co oczywiście też jest rzeczą naganną) to co można z tym zrobić?? Proszę tylko rozróżnić, "POMYŁKĘ" od działań zamierzonych, które mają na celu OSZUKANIE klienta. Ale i tak najważniejszy jest regulamin sklepu jaki został zaakceptowany przez kupującego. Bez znajomości tego regulaminu, jest to zwykłe "bicie piany".
    Regulamin sklepu nie może być sprzeczny z obowiązującymi przepisami, bo te są nadrzędne. Transakcja została zawarta w świetle prawa i strony muszą się wywiązać.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  3. #53
    Początki nałogu Awatar homesicalien
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    295

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Problem tkwi w zmianie statusu "w realizacji" na "anulowane". Przeszperam regulamin, na razie wolałbym nie podawać szczegółów.

  4. #54
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    21

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Do tej pory przeczytałem dziesiątki regulaminów sklepów internetowych i we wszystkich widziałem zapis który mówił "wystawienie towaru nie jest jednoznaczne z jego dostępnością" lub podobnie, i nie widziałem aby taki zapis znajdował się w klauzulach niedozwolonych. Nie jestem prawnikiem, ale zastanawia mnie czy nie jest to wystarczający powód do odstąpienia od umowy jeśli "rzeczywiście" brakuje towaru.

  5. #55
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez TomKap Zobacz posta
    Do tej pory przeczytałem dziesiątki regulaminów sklepów internetowych i we wszystkich widziałem zapis który mówił "wystawienie towaru nie jest jednoznaczne z jego dostępnością" lub podobnie, i nie widziałem aby taki zapis znajdował się w klauzulach niedozwolonych. Nie jestem prawnikiem, ale zastanawia mnie czy nie jest to wystarczający powód do odstąpienia od umowy jeśli "rzeczywiście" brakuje towaru.
    Przecież to nie jest związane z brakiem towaru, bo Kolega twierdzi, że widnieje na ich stronie jako dostępny, tylko w wyższej cenie. Poza tym jeśli przyjęli zapłatę, to na jakiej podstawie ?
    Ostatnio edytowane przez Bolek02 ; 30-10-2013 o 21:10
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  6. #56
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    21

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    A tak, jeszcze raz przeczytałem cały wątek i rzeczywiście nie wiem dlaczego rozmowa została skierowana na taki tor. Ewidentnie sklep się pomylił i chce się wycofać z transakacji, w takim razie słuszna wydaje się próba wyegzekwowania od sklepu zawartej umowy. Choć nie będzie to łatwe, ale życzę powodzenia. Jeśli zachowają się fair to przynajmniej w części zrekompensują swój błąd.

  7. #57
    dawniej 'Olka i Jacek'
    Dołączył
    Jul 2012
    Miasto
    miasto powiatowe
    Wiek
    62
    Posty
    203

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
    Złożyłem zamówienie na sprzęt widoczny w sklepie internetowym jako dostępny. Dostałem potwierdzenie od sklepu wraz z danymi do przelewu. Od razu dokonałem przelewu. Dostałem odpowiedź, że z powodu błędy w systemie muszą zmienić status zamówienia z potwierdzonego na anulowane.
    Była oferta, było zamówienie, było potwierdzenie zamówienia. To, że po wpłacie wycofują się z transakcji podając jako przyczynę błąd systemu, który spowodował wystawienie złej (w ich mniemaniu) ceny, to po prostu naciągactwo.
    Moim zdaniem masz dwa rozwiązania:
    1. spróbuj się potargować (jeśli zaakceptujesz ewentualną dopłatę, ale nie do ceny obecnej)
    2. idź do prawnika (jak radzi janhalb) i jak nie poskutkuje, to do sądu (ale w sądzie to będzie trwać i trwać i trwać...)
    kiedyś Canon, teraz Fuji

  8. #58
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Zamiast wdawać się w dyskusje ze sprzedawcą, który chce Cię najwyraźniej wyrolować udaj się do Biura Ochrony Konsumenta w Twojej okolicy.
    Uzyskasz bezpłatną i fachową pomoc z pierwszej ręki, bo od prawnika.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  9. #59
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Ktoś mi opowiadał, że przegrał taką sprawę w sądzie z tego powodu że sklep anulował transakcje w przeciągu bodajże 48h.
    ale czy to było w regulaminie, czy nie to nie wiem, nie znam uzasadnienia, ale koszty sądowe musiał ponieść kupujący/założyciel sprawy.

    Były też takie przypadki po zakupie samochodów wystawionych przez ewidentną pomyłkę, pomijając tłumaczenia wystawiającego
    Aukcje na Allegro - precedensowy wyrok sądu

    homesicalien - bez urazy, przeczytałeś już ten regulamin, czy bijemy pianę dalej snując domysły

  10. #60
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta

    Każdy handluje jak może, ale trzeba się przyznać z góry czy towar jest dostępny natychmiast czy też np. pan biznesmen dopiero zaczyna szukać towaru w Chinach po otrzymaniu zapłaty od klienta.
    Otóż to. To niestety nie jest rzadkość i mnie strasznie wkurza.
    Cytat Zamieszczone przez komisarz ryba Zobacz posta
    .... sory batory, nie sprzedaje się czegos, czego się nie ma...
    Ja się z tym spotykam bez przerwy.
    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Jak tam uważasz.
    Nie mniej jednak nabywca nie ponosi z tego tytułu strat finansowych*.
    Oczywiście zgadzam się z tym, że tak być nie powinno. Ale jest i pisałem wyżej z czego to wynika.

    * oczywiście nie biorąc pod uwagę sytuacji, że kupujemy sprzęt na konkretne zlecenie i nie dociera on na czas. Ale z drugiej strony takie ryzyko jest zawsze...
    Ja jestem dokładnie w wygwiazdkowanej sytuacji i mnie masakrycznie wkurza sytuacja jeśli ktoś sprzedaje coś czego nie to, że nie ma w danej chwili ale nawet nie ma szans żeby to w jakimś przewidywalnym terminie sprowadził - kilka razy miałem taką sytuację.
    Krótko mówiąc jeżeli czyjeś dziadostwo i oszczędzanie połączone z wprowadzaniem w błąd zaczyna wpływać na moje zarobki to ja nie chcę mieć z takimi handlowcami nic wspólnego.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4567816 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •