Strona 7 z 18 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

  1. #61
    Początki nałogu Awatar MariuszM
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Warszawa/Ursynów
    Wiek
    49
    Posty
    245

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Panowie,

    są dwie sytuacje:

    1) anulowanie zamówienia w przypadku rzeczy, w której sklep nie ma na stanie, a którą zwyczajowo ściąga od dostawcy pod konkretne zamówienie. Może tak być, że sklep sprzedawał na tych zasadach towar wcześniej i nie było problemu z dostępnością. Nagle coś się stało, urwało, i towaru nie ma i nie będzie. Ja o to nie mam pretensji, bo rozumiem zasadę działania sklepu internetowego - brak magazynu i związanych z tym kosztów skutkuje niższą ceną. Godzę się na to, bo chcę kupić taniej. Zresztą, jako klienci, oczekujemy dużego wyboru (firmy, modele, kolory) A kto i gdzie ma to wszystko trzymać? Oczywiście, dobry sklep w opisie przedmiotu napisze: towar na zamówienie, towar dostępny w przeciągu x dni roboczych. Jak anulują zamówienie i przeproszą szkody wielkiej nie ma....

    2) anulowanie zamówienia, bo: ktoś się pomylił i wystawił zbyt niską cenę / celowo zaniżył cenę żeby "złapać" klienta, najwyżej zrezygnuje.
    Drugi przypadek jest ewidentny i z takimi handlowcami nie chcę mieć nic wspólnego, ale myślę, że to przypadki marginalne /w uznanych sklepach/.

    W pierwszym przypadku wszystko zależy od rozwoju sytuacji.
    Dobry sklep przeprosi i zaproponuje rabat. W takiej sytuacji dochodzenie swoich racji na drodze sądowej uważam za - delikatnie mówiąc - działanie nieeleganckie.
    Gorzej, jak sklep wali ściemę i robi z nas wała (towaru niby nie ma, a faktycznie można go kupić w innej-wyższej cenie lub towar jest ogólnodostępny). Wówczas warto przemyśleć, czy jednak nie dochodzić swoich racji przed sądem.

  2. #62
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2009
    Posty
    850

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    I sklep przed sądem udowodni, że w ich regulaminie, który kupujący zaakceptował, jest napisane że mają prawo do wycofania się z transakcji bez podania przyczyny

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez MariuszM Zobacz posta
    (...) Oczywiście, dobry sklep w opisie przedmiotu napisze: towar na zamówienie, towar dostępny w przeciągu x dni roboczych. Jak anulują zamówienie i przeproszą szkody wielkiej nie ma....
    Dodatkowo taki sklep nie powinien pobierać pieniędzy za towar zanim przynajmniej jego dostawa nie zostanie zaklepana. A najlepiej dopóki sklep nie będzie przedmiotu miał w rękach. A tak zazwyczaj kupujemy coś, przy czym nie ma napisanego faktu sprowadzania przedmiotu na zamówienie a po zakupie jesteśmy od razu przekierowani na PayU czy inny wynalazek. Takie coś powinno być niedopuszczalne.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #64
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    I sklep przed sądem udowodni, że w ich regulaminie, który kupujący zaakceptował, jest napisane że mają prawo do wycofania się z transakcji bez podania przyczyny
    Co ty wypisujesz, zastanów się - nie ma takiego prawa w tym Kraju. Nie można sobie tworzyć regulaminu jak się podoba, od tego są obowiązujące przepisy jako wykładnia prawa.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Dodatkowo taki sklep nie powinien pobierać pieniędzy za towar zanim przynajmniej jego dostawa nie zostanie zaklepana. A najlepiej dopóki sklep nie będzie przedmiotu miał w rękach. A tak zazwyczaj kupujemy coś, przy czym nie ma napisanego faktu sprowadzania przedmiotu na zamówienie a po zakupie jesteśmy od razu przekierowani na PayU czy inny wynalazek. Takie coś powinno być niedopuszczalne.
    Czytamy aby ten sam wątek ? Przecież jak byk w pierwszym poście stoi napisane, że towar jest, tylko teraz drożej niż było wcześniej w momencie sprzedaży.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  5. #65
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    I sklep przed sądem udowodni, że w ich regulaminie, który kupujący zaakceptował, jest napisane że mają prawo do wycofania się z transakcji bez podania przyczyny
    Nie jestem prawnikiem ale nie udowodni przypadkiem w ten sposób że łamie prawo - faktem jest że sędziemu bardzo ułatwią zadanie .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  6. #66
    Początki nałogu Awatar homesicalien
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    295

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Dziękuję Wam za zaangażowanie. Chronologicznie:
    1 - dodaję do koszyka, podaję dane, składam zamówienie
    2 - dostaję mail nr 1 o statusie potwierdzający, że dostali moje zamówienie z uwagą, że to nie oznacza przejścia do realizacji zamówienia; jest tam ta sama kwota, co na stronie i nr rachunku do przelewu
    3 - przelewam kasę natychmiast
    4 - 2-3h później dostaję maila, że mieli błąd w systemie i nie mogą zaakceptować mojego zamówienia
    5 - od razu potem od nich mail nr 2 o statusie zmieniający "potwierdzone" na "anulowane"
    6 - cena sprzętu rośnie do absurdalnych 9999
    7 - mail nr 1 ode mnie, że dokonałem wszystkich czynności niezbędnych do zrealizowania zamówienia i oczekuję, że zostanie ono zrealizowane
    8 - kilka godzin później mail nr 3 o statusie zmieniający "anulowany" na "w realizacji"
    9 - mail nr 4 o statusie zmieniający "w realizacji" na "zwrot wpłaty"
    10 - mail nr 2 ode mnie, że ze względu na zawarcie umowy będące następstwem podania statusu "realizacja zamówienia", nie interesuje mnie zwrot wpłaty, ale realizacja zamówienia
    11 - cena z "mojej" atrakcyjnej zmienia się na przeciętną
    Obecnie nawet nie wiem, czy ten sprzęt w dalszym ciągu jest dostępny
    Ostatnio edytowane przez homesicalien ; 31-10-2013 o 19:30

  7. #67
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Dodatkowo taki sklep nie powinien pobierać pieniędzy za towar zanim przynajmniej jego dostawa nie zostanie zaklepana.
    Nie da się nie przyjąć przelewu, można tylko oddać kasę.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  8. #68
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Teraz wygląda to trochę inaczej. Skoro była uwaga, że jeszcze nie przeszli do realizacji zamówienia, tylko je przyjęli, to trochę się pospieszyłeś z wpłatą. Ale nie znam regulaminu sklepu i ich procedury, o której pisali w mejlach do Ciebie. Jedyne wyjście - odbieraj kasę i szukaj innej oferty.
    Ostatnio edytowane przez poszukiwacz2006 ; 31-10-2013 o 20:09
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  9. #69
    Początki nałogu Awatar homesicalien
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    295

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz2006 Zobacz posta
    Teraz wygląda to trochę inaczej. Skoro była uwaga, że jeszcze nie przeszli do realizacji zamówienia, tylko je przyjęli, to trochę się pospieszyłeś z wpłatą. Ale nie znam regulaminu sklepu i ich procedury, o której pisali w mejlach do Ciebie. Jedyne wyjście - odbieraj kasę i szukaj innej oferty.
    Otrzymałem mail mówiący o przyjęciu do realizacji. Nawet jeśli wg regulaminu powinienem wpłacić po tym komunikacie, nie widzę problemu w tym, że zrobiłem to przed nim.

  10. #70
    Bywalec Awatar fhumargo
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Łódź
    Posty
    116

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Ja czekałbym na zwrot kasy-oby szybko oddali
    Podał info tego sklepu innym aby nie zostali nabici w butelkę jak Ty.
    Omijał ten sklep z daleka.
    Sąd to długa i nerwowa walka. Możesz wygrać , przegrać a do wyroku sądu kasy ani sprzętu nie dostaniesz.
    A mam pytanie to Ciebie i innych co zrobisz jak zwrot kasy wpłynie na Twoje konto-bo rozumiem ze jeszcze nie oddali?
    7D,EX600,70-200/2,8IS,17-55/2,8,10-22/3,5-4,5

Strona 7 z 18 PierwszyPierwszy ... 5678917 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •