Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
1. Tak, jeśli masz z czego. Nowsze szkło?
Różnica 800 zł dotyczy dwóch nowych kompletów: NX1000 + 20-50 (ok. 1200 zł) i NX300 + 18-55 (ok. 2000 zł). Wydawało mi się, że 18-55 jest nowszy od 20-50.

Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
2. Nową lepszą matrycę z tego, co wiem. Do tego na pewno lepszą ergonomię
Producent podaje, że matryca jest dokładnie taka sama: APS-C CMOS 20,3 Mpix

Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
3. Ważne, ale głównie zależy, jak bardzo cenisz ergonomię. Dla celów stricte amatorskich, to ona, a nie jakość obrazu robi największą różnicę.
4. Nie używałem 18-55. 20-50 jest mniejszy i lżejszy, ale nie ma stabilizacji. Wg opinii 20-50 jest minimalnie lepszy w jakości optycznej.
5. Jeśli dużo będziesz kręcił, to lepiej wziąć ze stabilizacją. Wszystko inne moim zdaniem przemawia za 20-50.
Od dzisiaj pojawił się kolejny dylemat: NX20. W komplecie z 20-50 (ale ze stabilizacją) chodzi za ok. 2100 zł. Byłby więc (chyba) lepszy chwyt, wizjer i szkło lepsze optycznie (jak piszesz), ale ze stabilizacją (która przyda się w filmie). Pytanie, czy NX20 nie ustępuje w czymś NX300? Co do zalet: ma obrotowy amoled, 1/8000 s, ale chyba gorsze ISO.

Cytat Zamieszczone przez homesicalien Zobacz posta
7. Dwie stałki? 16/2.4+30/2 i większość fotograficznych zadań wykonana.
Czy myślisz, że komplet tych stałek (używki) za ok. 1300 zł to okazja? Jak w NXie wypadają szkła spoza Samsunga? Np. Samyang? Albo np. taki ZUIKO 1.8 50 mm za dwie/ trzy stówki to dobry wybór?

Cytat Zamieszczone przez Piotr_0602 Zobacz posta
Słowem - w systemie jest wybór, co kto lubi.
Czy ktoś miał do czynienia konkretnie z DMC-G5, ewentualnie GX1 (jak zaznaczyłem, GM1 poza zasięgiem finansowym)? A co powiecie na Pentaxa? Np. K-01? Podobno dobre bezlustro, ale chyba dużo gorzej u niego z filmowaniem (w porównaniu do NXa czy Lumixa).