Mi to wygląda na cross process...
Obróbka hipsterska. Sprawdź sobie filterki Totally Rad, najpewniej znajdziesz tam gotowce.
Akcje T.Rad albo po prostu Nik Color Efex. Nawet split toning w LR może służyć jako proste narzędzie do takich efektów.
Jeszcze szybciej i taniej krzywymi i selektywnym kolorem, ale obawiam się, że pytającemu chodzi o najprostszą metodę :-)
Jeśli ktoś zna i chce mu się wrzucić linka, chętnie zobacze jakiś wartościowy tutorial jak krzywymi uzyskać takie efekty i w ogóle jak panować nad kolorem za ich pomocą. Przeoczyłem ten etap edukacji..
Proszę bardzo:
Krzywa niebieska od początku jest "podniesiona" ale nie kończy się w szczycie, pozostałe (R i G) odwrotnie.
Ostatnio edytowane przez maviozo ; 25-09-2013 o 19:42 Powód: pomyliłem link
Na youtube znajdziesz sporo tutoriali po angielsku. wpisuj:color toning, vintage look, itp. najprościej do tego wykorzystać levels, curves lub gradient map. Jeśli chcesz naśladować jakiś konkretny wygląd obróbkowy przyjrzyj się w jakim kolorze są czernie a w jakim światła i ustaw takie kolory w narzędziu gradient map. Warto też poczytać lub obejrzeć coś o kolorach dopełniających żeby lepiej dobrać to w jaki sposób "zabarwisz" światła lub cienie tak żeby lepiej podkreślić kolory głównego tematu.
Mój znajomy obrabia wszystkie swoje zdjęcia w takiej stylistyce korzystając z presetów w lightroomie. Jestem pewien, że za kilka lat będzie tego żałował. Fajnie przygotować kilka zdjęć w taki sposób, ale odradzam budowanie swojego stylu tylko wokół takiej stylistyki. Może to skrajny przykład, ale kiedyś odsaturowanie całego zdjęcia i pozostawienie jakiegoś elementu kolorowym też wydawało się fajne a dziś...wiadomoNajtrudniejsza jest tak na prawdę obróbka w zwykłym, klasycznym kolorze. Już podczas fotografowania trzeba zadbać o to jakie kolory się pojawią na zdjęciu
![]()
Miłego dniamoja www
Po części się zgadzam, że prawdziwą sztuką i optymalnym rozwiązaniem sprawdzającym się na dłuższą metę jeśli chodzi o kolorystyke zdjęc jest uzyskanie efektów naturalnych i neutralnych.
Jednak nie mówiłbym, że nie ma pewnych oryginalnych metod (dających też oryginalne efekty), które przynoszą zadowolenie fotografa i oglądaczy i nie nudzą się, a nawet wręcz przeciwnie. Mój znajomy latami szukał sposobów, by otrzymać kolorystykę klasycznego negatywu kolorowego. Mam wrażenie, że w końcu jest zadowolony z efektów. A są one takie, że zdjęcie zyskuje z każdym spojrzeniem, a kolory i specyficzny kontrast nie odwracają uwagi, ale pozwalają się cieszyć każdym dobrym kadrem bardziej, skupić się na samej kompozycji. Po wróceniu do zdjęcia SOOC można odnieść wrażenie, że ma ono wulgarne, bazarowe kolory niczym kompakt cyfrowy.
Moje ostatnie próby z VSCO przynoszą podobne efekty, jednak tylko przy niektórych zdjęciach.
Ostatnio edytowane przez homesicalien ; 25-09-2013 o 21:03