Pokaż wyniki od 1 do 10 z 162

Wątek: rozwazania o glebii ostrosci i perspektywie

Widok wątkowy

  1. #11
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 208

    Domyślnie Odp: wady FF

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    1.
    Zjawisko GO (na powierzchni klatki) tworzy obiektyw, zależy TYLKO od ogniskowej, przesłony i odległości ostrzenia.
    Nie ma znaczenia czy w płaszczyźnie ogniskowej jest klatka filmu, jaki ma rozmiar czy też jej nie ma.
    jedna rzecz do przemyslenia: wezmy fote wykonana srednim formatem i bardzo jasnym szklem, np. klasyczny portret 3/4.
    jesli obejrzymy wydrukowana w rozmiarze 60x60cm. ogladajac takie zdjecie bedziemy mieli wrazenie bardzo duzej plastyki i percepcje bardzo plytkiej glebii ostrosci bo np. oczy beda ostre ale juz grzywka czy uszy nie.
    jesli obejrzymy ja na TV Full HD (albo ekwiwalentnej odbitce 13 x 13 cm) to juz takiego wrazenia nie bedzie i np. nie zauwazymy, ze z uszami jest cos nie tak
    jesli zrobimy do tego jeszcze miniaturke webowa (badz wydruk wielkosci w porywach do 5 x 5 cm) to tam nagle nasza percepcja GO straci na znaczeniu, bo poza bezdyskusyjnie nieostrym tlem reszta bedzie nam sie wydawac w zupelnosci ostra...

    z czego w prosty sposob wynika, ze... ww. lista elementow skladowych percepcji GO (ogniskowa, przeslona, odleglosc ostrzenia) nie jest kompletna...

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    2.
    - Lustrzanki dają najmniejsze głębie ostrości i mają największe klatki/matryce
    mysle, ze tu chodzilo Ci o aparaty o duzym elemencie swiatloczulym. maloobrazkowym, srednioformatowym, itd. itp.
    lustrzankowosc to cecha konstrukcyjna, luzno powiazana z faktycznym rozmiarem elementu rejestrujacego swiatlo

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    (...)
    5.
    Zależność GO od rozmiaru elementu światłoczułego, wzory i kalkulatory GO są aktualnie jedynie "historyczne"
    W erze matryc pikselowych i drukarek (dpi) zależności te są drastycznie różne niż dla ultra drobnoziarnistego filmu cz-b, i powiększalnika
    otoz to. wszystko jest kwestia mocno teoretyczna a w praktyce ciezko z jakichs wzorow korzystac i zanadto w nie wierzyc.
    koniec koncow jesli chce sie jak najwiecej ostrego, to i trzeba przymykac i starannie ostrzyc i zachowac dyscypline focenia (jak najnizsze ISO,
    najlepiej podparcie na statywie, MLU, itd. itp.)... a juz szczegolnie kiedy mowimy o gesto upakowanym cropie, gdzie jakiekolwiek odejscie
    od warunkow brzegowych ISO 100, statyw badz naprawde krotka dla danej ogniskowej ekspozycja), odpowiednio przymkniete bardzo
    ostre szklo - to o wzorcowej ostrosci i tak mozemy zapomniec
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 10-09-2013 o 22:19
    www albo tez flickr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •