Ja też od dłuższego czasu zastanawiam się nad jakimś fajnym obiektywem, myślałem o 100-400, oraz o stałce 400 i pewnie ta stałka by zwycieżyła gdyby miała stabiliazację, zwłaszcza że większość zdjęć z Radomia robiłem na ogniskowej 400. Tak w ogóle to najchętniej zakupiłbym coś w przedziale 300-500 ze stabiliazacją, ale chyba takich nie ma a jak są zbliżone to cena astronomiczna - nie dla amatora robiącego fotki dla własnej przyjemności.
A tak swoją drogą to może ktoś pstrykał tą stałką 400 i może podzielić się opinią, zwłaszcza byłoby to cenne, gdyby osoba ta miała i doświadczenie ze 100-400.
"Piękno jest doskonałością z defektami" - Gilbert Adair
To ja zaprezentuję moje zdjęcia, pierwszy raz spróbowałem tego tematu więc połowę dnia spędziłem na przekładaniu teorii w praktykę. Jak patrze na zdjęcia pasjonatów tego tematu to stwierdzam, że nawet nie liznąłem tematu i braki w umiejętnościach że hoho, więc Szacun dla was Panowie i pewnie Panie
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
A może porozmawiamy też trochę o technice, tzn., jak mieliście ustawione aparaty, bo przyznam, że ja mam często z tym problem, chociaż opieram się na http://www.canon-board.info/szkola-f...7-wyklad-8692/ + jakieś własne doświadczenia.
Ja większość pokazów jechałem na pomiarze centralnie ważonym uśrednionym + korekta EV +1 i do tego Auto ISO.
Jak latały jety to czas na sztywno 1/1000, jak latały śmiglaki, to przestawiałem czas w okolice 1/250 do 1/50 (próby z helikopterami).
Korekta Ev oczywiście z uwagi na białe chmury w tle. W dużej mierze ustawienia się sprawdziły.
IS na śmiglakach włączony, przy jetach raczej nie.
A jak było u Was?
Pogoda zmienną była, więc (moje) ustawienia wyglądały mniej więcej tak: ISO 250-500, czasy dla heli i "wiatrakowców" od 1/80-1/250, dla F-ów i innych "śmigaczy" 1/800-1/1000, korekta +1 a w porywach do +2EV, bez ISa bo nie mam i jakoś specjalnie nie odczuwałem jego braku...
Ostatnio edytowane przez YaneC ; 28-08-2013 o 10:22
Dla odmiany z płyty lotniska![]()
______________________________________
Canon 6D 85/1,8 50/1,4 70-200 2,8 IS USM II TCx2III 430EXII
A po co te dzioby były zdjęte?
Zapewne standardowa procedura po locie.
______________________________________
Canon 6D 85/1,8 50/1,4 70-200 2,8 IS USM II TCx2III 430EXII
U mnie też centralnie ważony i +1/3 - 2/3EV. Czasy to różnie: na śmigłowce 1/80, GA 1/160, turbopropy 1/320. Na jetach ustawiałem Av i f/7.1 przy ISO 160. Niestety przy Turku jak się ciemniej robiło nie upilnowałem ich i spadały nawet do 1/320, dopiero w połowie jego pokazu się zorientowałem i ISO podbiłem.
R5 | Irix 15/2.4 | RF 14-35/4 L IS | RF 35/1.8 IS | RF 50/1.8 | C 85/1.8 | C 135/2 L | RF 70-200/4 L IS | RF 100-500/4.5-7.1 L IS | 430exIII
https://500px.com/pwiniars/galleries
witam
Napatrzyłem się i szczerze podziwiam wasze zdjęcia .
Ja jak wspominałem pierwszy raz byłem na takiej imprezie i Wstyd się przyznać ale sknociłem sporo zdjęć przez własne lenistwo i zaaferowanie .
Nie będę się rozpisywał szczegółowo dosyć że po prostu nie zrobiłem zmiany ustawień które używałem dwa dni wcześniej ..............jednak amatorszczyzna...
Takie małe co nieco aby pokazać co zdziałałem mimo wszystko robiąc pierwszy raz zdjęcia Tamronem 70-300 VC
Wartość przysłony 7.1
Czas migawki 1/1250
Czułość ISO 200
Ogniskowa 300
Nie wiem dlaczego , ale u mnie te zdjęcia są ostre na monitorze , a po przesłaniu już nie....
Wartość przysłony 10
Czas migawki 1/800
Czułość ISO 100
Ogniskowa 238
Ostatnio edytowane przez fancik ; 29-08-2013 o 00:05
Myśl i oceniaj sprawiedliwie....
Canon 50 D/ 15-85/3.5-5.6......50/1.8 STM...Tamron 70-300VC USD i trochę różnych dodatków,które czasem się przydają.