Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Wątek: Jakie obiektywy do 20D

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    uhhh chyba lepiej nie mówić...:
    Ależ dlaczego? Wstydzić raczej można sie efektów, ale na pewno nie sprzętu...
    A efektów IMHO wcale nie musisz się wstydzić, więc jesli dokonałeś ich nienajlepszym sprzętem, to tylko punkt dla Ciebie :-)

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    analog canon eos 500,
    Korpus ten sobie zostaw, bo może się przydać. W przypadku gdybyś potrzebował baaardzo szerokiego ujęcia, to zawsze możesz podpiąć do niego 17-40/4L i strzelić tych parę ultra szerokich planów na kliszy :-)
    Ten sam 17-40 w połączeniu z 20D to juz nie to samo, bo chyba zdajesz sobie sprawę co to jest "crop".

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    obiektywy Exakta 28-105 2.8-3.8,
    Jesli chciałbyś mieć ten zakres kątów widzenia z 20D, to potrzebujesz ogniskowych z zakresu 17(18 )mm do około 70mm. Proponowane przeze mnie wcześniej 17-40/4L + T28-75/2,8 akurat dokładnie spełniają to założenie :-)
    Jesli chciałbyś mieć koniecznie jeden obiektyw o zakresie Twojej Exacty to pozostaje Sigma 17-70/2,8-4,5
    Jednak gdybym to ja bym wybierał, wziąłbym L-kę i Tamrona, bo w ich przypadku mam spełnione założenie, że lepsze światło jest potrzebne przy dłuższych ogniskowych, a u Sigmy 17-70 jest dokładnie na odwrót.

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    Tamron 70-300 1:4-5,6 tele-macro (1:2),
    Jeśli ten obiektyw zaspokajał Twoje potrzeby, to po prostu zmień go na analogiczną Sigmę 70-300 APO DG (również macro 1:2).
    Natomiast jesli chcesz czegoś więcej/lepiej to trzeba będzie rozdzielić zoom, tele i macro. Z tego rozdziału moze powstać np.:
    - telezoom + macro, powiedzmy 70-200/4L + coś około 100 macro;
    - telemacro, np.: Sigma 150/2,8 ; Sigma 180/3,5
    Ale to już inna bajka i chyba raczej nie na początek...

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    filtry cokina, hoya-polar, wężyk, statyw, to chyba wszystko...
    To raczej pozostanie bez zmian...

    PS. Jeden z Kolegów wcześniej proponuję Ci Sigmę 12-24. To bardzo ciekawa propozycja, ale ma jedną kolosalną wadę - konstrukcja tego obiektywu (bardzo wypukła przednia soczewka) wyklucza użycie filtra polaryzacyjnego!
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 06-03-2006 o 10:23
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  2. #22
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt
    Jesli chciałbyś mieć koniecznie jeden obiektyw o zakresie Twojej Exacty to pozostaje Sigma 17-70/2,8-4,5

    Albo Canon 17-55 2.8 IS EF-S , albo Sigma 18-50 2.8 EX albo Tamron SP AF 17-50 mm F2.8 XR Di-II - zakladajac ze trzymamy sie czegos co ma swiatlo 2.8 chociazby w czesci zakresu. Bo ciemniejszych to jeszcze kilka z takim zakresem lub wiekszym da sie znalezc.

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Albo Canon 17-55 2.8 IS EF-S , albo Sigma 18-50 2.8 EX albo Tamron SP AF 17-50 mm F2.8 XR Di-II
    Ależ to masz krótsze wszystko... ekwiwalent 28-80/90 mm.
    A ja podałem ekwiwalent 28-105. I póki co na ten zakres w całości raczej nie ma nic innego niż ta Sigma 17-70 (nie licząc KITa od D70:smile: )
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #24
    Robert_P
    Guest

    Domyślnie

    Dziękuję za dotychczasowe sugestie. Mam też kolejne pytanie:
    - czy 17-40 L można podiąć do analogu i faktycznie zachowa ona swoje bardzo dobre parametry.Pytam bo myślalem do tej pory, że tego typu obiektyw są dedykowane do cyfr...
    - a jaką szeroką stałkę (odpowidnik max 24 mm w fotografii analogowej) polecicie do cyfry?

  5. #25
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    48

    Domyślnie

    1.zachowa, ale bedzie winietował. No ale to nie musi byc duża wada.
    2.canon 14/2,8L
    al

  6. #26
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Stockholm
    Posty
    159

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    Dziękuję za dotychczasowe sugestie. Mam też kolejne pytanie:
    - czy 17-40 L można podiąć do analogu i faktycznie zachowa ona swoje bardzo dobre parametry.
    Ja bym to jednak sformułował odwrotnie,bo wiadomo,że obiektywy były stworzone do współpracy z filmem,więc czy zachowa swoje parametry przy cyfrze? Raczej tak,ja przynajmniej jestem zadowolony,miej jednak na uwadze ,że cena szkieł L-ek to oczywiście jakość optyczna,ale także całe wykonanie i uzyte materiały,ostatnio czytałem na CB o innych firmach,które też posiadają super jakość optyczną,a koszty zostały ucięte na wykończeniu.
    EDIT-al9 14 F2,8L to jednak przegięcie budrzetu!
    Dodam,że po co przepłacać za światło 2,8 skoro do pejzażu i tak się przymyka conajmniej do f8 nie wspominając już o f16 i wyższych wartościach.
    Ostatnio edytowane przez Paradox ; 07-03-2006 o 00:00
    EOS 50 I EF 70-200 4L I EF 17-40 4L I

  7. #27
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robert_P
    - czy 17-40 L można podiąć do analogu i faktycznie zachowa ona swoje bardzo dobre parametry.Pytam bo myślalem do tej pory, że tego typu obiektyw są dedykowane do cyfr...

    Odpowiem pytaniem na pytanie - dlaczego uwazasz ze 17-40 4L jest "tego typu obiektywem dedykowanym do cyfry" ?

    Al9 - mi 17-40 nie winietowal na analogu, chyba ze polara zalozylem i na 17mm zrobilem zdjecie - mam jedno takie.

  8. #28
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    17-40 nie winietuje na analogu - spisuje sie znakomicie.. w niektorych przypadkach lepiej niz na cyfrze

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Paradox
    EDIT-al9 14 F2,8L to jednak przegięcie budrzetu!.
    Budżet budżetem, ale jako ekwiwalent 24mm potrzeba 15mm. I pytający życzy sobie stałkę. Więc oprócz EF 14/2,8L pozostaje jedynie analogiczna Sigma (również 14mm f/2,8 ).
    Wszysko inne co znam o tak krotkich ogniskowych, to albo zoomy, albo fish eye. Ewentualnie (czego nie znam) jakaś egzotyka z zupełnie innych systemów.

    Co do 17-40/4L podpisuję się pod wcześniejszymi opiniami: obiektyw ten jest dedykowany do pełnej klatki, nie winietuje, ale jest wtedy cholernie szeeeroki :-)
    Przy używaniu go na formacie APS-C (czyli crop x1,6) warto do niego dokupić osłonę p/słoneczną od EF 24/1,4L.
    http://www.burren.cx/photo/alternate_hoods.html
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 07-03-2006 o 10:53
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  10. #30
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt
    Przy używaniu go na formacie APS-C (czyli crop x1,6) warto do niego dokupić osłonę p/słoneczną od EF 24/1,4L.
    http://www.burren.cx/photo/alternate_hoods.html
    O jak milo... oslonka od 24-105 sie swietnie nadaje 8)

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •