Po wywołaniu RAW-a i wstępnym ostrzeniu w ACR/LR - maskowanie z Alt-em wg potrzeb, Ilość 25-70, Promień - 1, Szczegół 25-40.
Trzeba to korelować z Reducją szumu.
Dalsze ostrzenie w PS/PSE, maska wyostrzającą USM z nastawieniem Wartość 300; Promień 0,3; Próg 0.
Krycie w zależności od potrzeb od 40 do 80%
Inny prosty sposób końcowego ostrzenia, ale dość drastyczny i trzeba być ostrożnym w PS/PSE
- Filtr/Stylizacja - Płaskorzeźba
- Wartość od 0,3 do 5
- Intensywność - wg potrzeb od 50 do 100%
- Mieszanie - Ostre światło
- Krycie wg potrzeb.
Inne ostrzenie końcowe w PS - akcja Janusza Body albo w PSE akcja Ultra-Sharpen 7.0 Pro Roberta Barnetta.
Jeżeli używasz wywoływarki DxO Optics Pro, to tam też jest USM, ale nie można z tym przesadzić, bo nie ma regulacji krycia.
Wskazane 100/0,5/4, ale raczej mniej niż więcej.
Dzięki uprzejmości Kolegi jan pawlak, używałem TopazRemask, ale zastąpiła to wtyczka Moduł Wyodrębniający w PSE.
Za to Topaz Denoise jest znakomity i każde zdjęcie lekko odszumiam po wywoływaniu w ACR/LR czy DxO.
P.S. Ale i tak dopiero się uczę i mam nadzieję, że nie popełniłem błędów w powyższym "przepisie".