Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 53

Wątek: Zeiss distagon 55mm f/1.4

  1. #11
    sv
    Guest

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Weź połowę tej ceny i sam wytocz tubusy, wytop szkło, skręć całość z zachowaniem ścisłych tolerancji i koniecznie napisz nam czy starczyło Ci środków z tej puli :-)
    Nie ma takiej potrzeby, Samyang zrobi to za mnie za 1/5 tej ceny :-) Oczywiście znaczek na obudowie nie będzie taki sexy :-)

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    A także jakość wykonania, precyzja i niezawodność. Nie żartuj.

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Nie ma takiej potrzeby, Samyang zrobi to za mnie za 1/5 tej ceny :-) Oczywiście znaczek na obudowie nie będzie taki sexy :-)
    Biorąc pod uwagę, jak Samyang zrobił swoje T/S w porównaniu do TS-E 24, to ja bym nie chciał takiego podrobionego Distagona nawet za 1/10 ceny oryginału.

  4. #14
    sv
    Guest

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez RomanS Zobacz posta
    Nigdy bym sobie nie pozwolił na takie stwierdzenie, może przez to że gdy byłem dzieckiem oglądałem jak powstają szkła soczewkowe.
    Dla celów filmowania powstają jeszcze lepsze i droższe obiektywny i nik się temu nie dziwi.
    No i radził bym się przyglądnąć uważnie zdjęcią z linków które zamieściliśmy.
    Szkła Cine to zupełnie inna bajka i to z wielu powodów: popyt na te szkła jest mocno ograniczony, przez co ceny muszą być wysokie bo projektowanie jednak kosztuje. Po drugie budżety w filmie są nieporównywalne z budżetami przeznaczanymi na zdjęcia. Po trzecie: Samyang pokazuje, że te ceny wcale nie muszą być wiele wyższe, bo różnica w cenie pomiędzy wersją foto a cine w przypadku samiego to jakieś 300 zł. No i nie upierałbym się, że te szkła do filmu są lepsze, bo niby w czym są lepsze?

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Szkła Cine to zupełnie inna bajka i to z wielu powodów: popyt na te szkła jest mocno ograniczony, przez co ceny muszą być wysokie bo projektowanie jednak kosztuje. Po drugie budżety w filmie są nieporównywalne z budżetami przeznaczanymi na zdjęcia. Po trzecie: Samyang pokazuje, że te ceny wcale nie muszą być wiele wyższe, bo różnica w cenie pomiędzy wersją foto a cine w przypadku samiego to jakieś 300 zł. No i nie upierałbym się, że te szkła do filmu są lepsze, bo niby w czym są lepsze?
    Choćby w tym, że w filmowych obiektywach transfokalnych zmiana ogniskowej nie powoduje przesunięcia płaszczyzny ostrości. Znajdź choć jeden taki obiektyw fotograficzny, który daje podobną właściwość :-) A to nie koniec różnic.

  6. #16
    sv
    Guest

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Choćby w tym, że w filmowych obiektywach transfokalnych zmiana ogniskowej nie powoduje przesunięcia płaszczyzny ostrości. Znajdź choć jeden taki obiektyw fotograficzny, który daje podobną właściwość :-) A to nie koniec różnic.
    Ja mówię o stałkach, bo ten 55/1,4 to też chyba średnio zoomowaty jest. A skoro nie koniec różnic to co? Pomijając mocowanie folowfocusa i wydłużony skok pierścienia. To są najczęściej te same szkła zapakowane w inne obudowy czego doskonałym przykładem jest seria cine Canona ; optycznie to stałki : 14, 24, 35, 50, 85 i 135. W przypadku Zeissa jest z pewnością identycznie.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Jest jeszcze ten efekt związany z "pływaniem" ostrości przy kręceniu, ale za cholerę nie mogę sobie w tym momencie przypomnieć jego nazwy.

  8. #18
    sv
    Guest

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    No i żeby nie było: ja nikogo nie odwodzę od wydania 13k za 50/1,4 (kto bogatemu zabroni), ale ja ze swojej strony znam lepsze sposoby wyrzucania pieniędzy w błoto, bo nie czarujmy się: czy klient zapłaci Wam więcej za zdjęcie zrobione tym Zeissem niż za fotkę zrobioną EF 50/1,4 za 1/10 ceny tego Zeissa?
    Ostatnio edytowane przez sv ; 04-07-2013 o 13:58

  9. #19
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Choćby w tym, że w filmowych obiektywach transfokalnych zmiana ogniskowej nie powoduje przesunięcia płaszczyzny ostrości. Znajdź choć jeden taki obiektyw fotograficzny, który daje podobną właściwość :-) A to nie koniec różnic.
    Jest takich obiektywów parę, bodaj 17-40 się do nich zalicza.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  10. #20
    sv
    Guest

    Domyślnie Odp: Zeiss distagon 55mm f/1.4

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Jest jeszcze ten efekt związany z "pływaniem" ostrości przy kręceniu, ale za cholerę nie mogę sobie w tym momencie przypomnieć jego nazwy.
    Ja filmuję EF 50/1,2 (nic mi nie "pływa") i musiałbym mocno na głowę upaść, żeby zapłacić Canonowi za to szkło 3x tyle tylko dlatego, że jest w obudowie Cine.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •