ekhem..
ARN to jak będzie z tymi zdjęciami ukazującymi power'a 70-200/2.8 IS L II ?
Może być na PW, jeżeli nie chcesz robić offtopic![]()
ekhem..
ARN to jak będzie z tymi zdjęciami ukazującymi power'a 70-200/2.8 IS L II ?
Może być na PW, jeżeli nie chcesz robić offtopic![]()
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
Power czy nie power, po prostu daje według mnie ładny obrazek jak na zooma, z nienajgorszym rozbebłaniem. Ma tendencję do rozdwajania końcówek w polu przed płaszczyzną ostrości. Ale niektóre stałki też to potrafią, np S150/2.8. Ja akurat lubię to. Przykład: http://www.canon-board.info/pozostal...ml#post1185538
.
Masochizmem jest branie 70-200 f2.8 na wakacjeWersje f4 jeszcze zrozumiem
![]()
5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
Crazy Apple Fanboy
Ex Linux User
A ja jakbym miał wybór co wziąć na reportaż 85L czy C85 f/1.8 to wybrałbym Lkę. Miałem przyjemność z C85 f/1.8, S85 f/1.4, 135L teraz używam 85LII i w takiej jak podana kolejności je oceniam od najsłabszego do najlepszego w kategorii ślubów i sesji portretowych. Dla mnie C85 1.8 i 85LII to dwa końce skali w tej kategorii. Nie mam żadnych problemów z AF w 85LII poza zbyt małą głębią ostrości. Jeśli nie zdążę zrobić zdjęcia to nie przez wolny AF tylko przez to,że za późno zareagowałem lub dostrzegłem sytuację lub była ona za blisko lub ktoś mi zasłonił. AF może troszkę w tym pomóc, ale bym go nie przedkładał nad precyzję, która jest dla mnie ważniejsza w jasnym szkle. 85LII możesz spokojnie obskoczyć cały ślub i wesele na przykład. Przygotowania to raczej statyczne przewidywalne sceny, 85tka o ile nie będzie za wąska da radę. Ceremonia - oprócz wejścia/wyjścia statyczne, przewidywalne sceny. Nawet w manualu można ostrzyć przez większość czasu. A wejście/wyjście na 85mm można zrobić, ale są do tego lepsze ogniskowe. Dalej wesele to oprócz siedzenia lub stania przy stołach taniec i pozowanie. Wszystko zależy od odległości od fotografowanego i wielkości sali, ale by objąć dwie tańczące osoby 85tka często nam ktoś wejdzie w kadr. W 135L jest to już uciążliwe. No i mamy tańczącą parę na imprezie. Taka impreza trwa kilka godzin, tańcząca para zwykle nie zbliża się ona do nas gwałtownie tylko w miarę logicznie się porusza i tylko w takiej sytuacji Canon 85mm f/1.8 jest szybszy i ma przewagę w ustawianiu ostrości. Natomiast przez nieustanny ruch, grymasy na twarzy, różne ułożenie włosów w tańcu, zmieniające się światło i tak musimy tych zdjęć zrobić sporo by mieć fajną minę i rozwiane włosy pod światło na przykład i sukienkę też i żeby on jej w oczy patrzył jeszcze albo tez miał fajną minę. bach, bach, bach! Na szczęście jest to tak powtarzana sytuacja, że podczas jednej piosenki z 85L można mieć kilkadziesiąt ostrych zdjęć. W godzinę będzie ich okoła 1000 o ile utrzymamy dobre tempoAF to nie problem. Kolor i rozmycie lepsze jest w Lce. Plastykę ma 85L nieporównywalną nawet ze 135L. A plastyka wcale nie jest mityczna widać ją choćby pod linkiem podanym 2 posty wcześniej przez dr11 .
![]()
Zgadzam się, z BeatXem że najkorzystniejszym wyborem jakość/cena jest Canon 85 f/1.8 + 135L i że Sigma 85mm daje ciała z AF. Natomiast pod względem "miodności", jak to kiedyś ładnie Secret Service określał, użytkowania i produkowanego obrazka lepszym wyborem będzie zestaw 85L + 135L, a jeszcze lepszym 85L + 135L + 100L macro.... + 200L f/2 ak się zmieści do torbyA Tygrysem w mieście będzie na weselu Zeiss 135/2, 85L to raczej armata. Długo się ładuje, trochę trzeba celować, ale jak palnie to konkretnie
![]()
Ostatnio edytowane przez BartasPL ; 06-08-2014 o 03:06
5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
500px
Ma to sens, bo ujęcia podczas przygotowań, ślubu i portrety na weselu są zazwyczaj statyczne, więc 85L na pewno da radę. W tańcu zdjęć z ogniskowej 85mm raczej sobie nie wyobrażam, tu głównie 35. A 85L nie jest jakoś przeraźliwie wolne. Przy jednostajnie poruszających się obiektach np. idąca para spokojnie da radę. Co innego szybkie obiekty - robiłem kiedyś taki tekścik na lodowisku i tam ponad połowa do wyrzucenie.
Jak pisałem dawno temu, większość tematów można spokojnie obskoczyć zestawem 35 + 85. Z takich ogniskowych miałem zazwyczaj 80-90% zdjęć.
Eeeee. Mułowatości 85L bym nie demonizował. Ostatnio miałem przyjemność trzymać 85L2 wraz z 5d2 i pstrykać tańce i bez problemu dawało radę. Ilość odrzutów bardzo niewielka. Jedynie musiałem pilnować pewnej odległości od fotografowanych osób i nie robić z przysłowiowego 1 metra. Można więc tym szkłem nie odpinając od body oblecieć całą imprezę od świtu po północ przy założeniu posiadania drugiego body i czegoś szerokiego na nim.
Ostatnio edytowane przez darecky ; 07-08-2014 o 08:59
Wczoraj na weselu popróbowałem 85LII z 5DIII w tańcu. Rzeczywiście, jak się zachowa odpowiednią odległość, to nie jest tak źle i jak najbardziej szkiełko się sprawdza. Warunkiem jest tylko mała ilość tańczących ludzi żeby przy większych odległościach co chwila nikt w kadr nie wchodził. Ale ja nadal preferuję to szkło jako typową portretówkę w miarę statycznych scenach.
Współczuję ilości wesel.Dla mnie jedno rocznie to o jakieś jedno za dużo.
Jakbyś z jednego wesela miał 4000 pln, to pewnie jedno rocznie to byłoby za mało :P
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/