Cytat Zamieszczone przez watchu Zobacz posta
Jako, że również mam tą syntę, barlow 1,25" Vixena i 600d a wyniki w spottingu gorsze to zadam kilka pytań, będę wdzięczny za odpowiedzi

Czy modziłeś synte pod prowadzenie (łożyska i te sprawy)?
Czy prowadzisz na live view czy przez wizjer?
Czy mógłbyś podać ustawienia aparatu do tego typu zdjęć?
Ad1. Zrobiłem sobie łożyskowanie tuby, znacznie poprawiła się precyzja prowadzenia za samolotem.
Ad2. Nie, EOS 400D nawet nie posiada tej funkcji, więc wizjer.
Ad3. To zależy w jakich warunkach oświetleniowych, ale gdy focę bez barlowa (ostatnio bardzo rzadko), to ISO 100 a czasy od 1/800 do nawet 1/1600 (w zależności od pory dnia i pozycji samolotu względem słońca.) Przy foceniu z Barlowem to ISO 200 a czasy od 1/400 do 1/640 i także to jest zależne od pory dnia i oświetlenia samolotu.

Co do Twoich zdjęć, to nie są złe, jak na foty bez barlowa. Przydało by się tylko lepiej odszumiać zdjęcia.

Jedne z moich lepszych ujęć "gołą" Syntą 10" to takie:

A332 Qatar


B744 Cargolux


B772 Kuwait Airways



Jeśli mogę zasugerować to pozbądź się tego vixena 1.25" i zakup sobie barlowa 2". Bardzo dobry jest TeleVue PowerMate 2x, ale cena dość spora. Jak na razie dla mnie to za duży wydatek, dlatego ja focę jeszcze starym już nie produkowanym Soligorem (lekko zmodyfikowanym, o czym pisałem wcześniej).