Ad1. Zrobiłem sobie łożyskowanie tuby, znacznie poprawiła się precyzja prowadzenia za samolotem.
Ad2. Nie, EOS 400D nawet nie posiada tej funkcji, więc wizjer.
Ad3. To zależy w jakich warunkach oświetleniowych, ale gdy focę bez barlowa (ostatnio bardzo rzadko), to ISO 100 a czasy od 1/800 do nawet 1/1600 (w zależności od pory dnia i pozycji samolotu względem słońca.) Przy foceniu z Barlowem to ISO 200 a czasy od 1/400 do 1/640 i także to jest zależne od pory dnia i oświetlenia samolotu.
Co do Twoich zdjęć, to nie są złe, jak na foty bez barlowa. Przydało by się tylko lepiej odszumiać zdjęcia.
Jedne z moich lepszych ujęć "gołą" Syntą 10" to takie:
A332 Qatar
B744 Cargolux
B772 Kuwait Airways
Jeśli mogę zasugerować to pozbądź się tego vixena 1.25" i zakup sobie barlowa 2". Bardzo dobry jest TeleVue PowerMate 2x, ale cena dość spora. Jak na razie dla mnie to za duży wydatek, dlatego ja focę jeszcze starym już nie produkowanym Soligorem (lekko zmodyfikowanym, o czym pisałem wcześniej).