Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Wątek: C 17-55 czy C 24-70?

  1. #21

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    "Dla mnie 17-55 jest szkłem canona mającym najgorszy stosunek cena/jakość. I stwierdzi to każdy, kto miał z tymi obiektywami do czynienia. Z drugiej strony canon niestety nic jasnego podstawowego do cropa oprócz 17-55 nie ma i to jest dla mnie wytłumaczeniem dlaczego to szkło tyle kosztuje."

    Jeszcze nie spotkalam uzytkownika tego obiektywu, ktory by tak twierdzil...Jestes pierwszy. A co sie tyczy drugiej strony, to to szklo tyle kosztuje bo tyle kosztuje wyprodukownie szkla takiej jakosci a do cropa pasuja wszystkie EF canona i cala masa obiektywow innych producentow. Twoja argumentacja bylaby na miejscu, gdyby na rynku byl wybor 3 szkiel do APS-C.

    Wracajac do pytania autora, jezeli chcesz wybierac pomiedzy dwoma wymienionymi (i slusznie, biorac pod uwage to co juz masz), to zalezy od tego gdzie spacerujesz. Jezeli wiecej w miescie itd, to oczywiscie 17-55, jesli w terenie, to 24-70. Wiekszej roznicy w IQ nie zauwazysz, wiec przy wyborze kieruj sie preferowanym zasiegiem i tym, czy potrzebujesz szczelnego obiektywu. 17-55 nie jest uszczelniony, wiec jesli robisz fotki w deszczu, to raczej odpada.
    Ostatnio edytowane przez Mag-1981 ; 14-06-2013 o 01:45

  2. #22

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta

    17-55 ostrzejszy od 24-70. Ryzykowne stwierdzenie.............. Gdyby było na poziomie 2-2,5k PLN bym się zastanowił, ale prawie 4k, to ogromna przesada.
    Gdybym ja teraz kupował coś do 7D i miałoby to być jasne szkło, wolałbym dołożyć do 16-35 niż kupić 17-55. W przyszłości na FF ma się już rewelacyjny szeroki kąt a takie 17-55 trzeba będzie sprzedać ze sporą stratą...
    Jak widzisz nie ja jeden mam takie doświadczenia. 24-70 na APS-C i F2,8 nie daje rewelacyjnych obrazków a 17-55 daje bardzo dobry obrazek już na pełnej dziurze. Może miałeś jakiś felerny egzemplarz a Tami no cóż, daje czasem świetne rezultaty z naciskiem na czasem, szczególnie upierdliwy obiektyw przy dynamicznych scenach.


    Jeżeli chodzi o cenę to sprawa jasna - 4k to jest kwota mocno zawyżona.
    Zbliżają się wakacje więc polecam wszystkim fotoamatorom sprawdzenie cen na Kanarach. Ja co prawda chyba ze 2 lata temu byłem i wybrane produkty CANONA były w promocji, w sklepie stacjonarnym. 17-55 kosztował 549 euro ale była jeszcze możliwość negocjacji ceny.

    No i błędnie zakładasz, ze wszyscy myślą o przejściu na FF ;-)
    KAWAŁEK MOJEGO ŚWIATA - http://bodak.manifo.com

  3. #23
    Początki nałogu Awatar kurczeblade
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    337

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    Jak widzisz nie ja jeden mam takie doświadczenia. 24-70 na APS-C i F2,8 nie daje rewelacyjnych obrazków a 17-55 daje bardzo dobry obrazek już na pełnej dziurze. Może miałeś jakiś felerny egzemplarz a Tami no cóż, daje czasem świetne rezultaty z naciskiem na czasem, szczególnie upierdliwy obiektyw przy dynamicznych scenach.

    Popieram.

  4. #24
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    24-70 na APS-C i F2,8 nie daje rewelacyjnych obrazków
    Gdybym był fanatykiem piałbym z oburzenia za takie herezje, ale niestety miałem 24-70 na 40D i 7D i muszę potwierdzić. Sam po prostu nie mogłem ścierpieć jego braku ostrości. Może miałem felerny egzemplarz. W każdym razie podszedł do ludzi, w jego miejsce weszła Sigma 17-50/2.8 OS HSM i wreszcie jestem zadowolony.

  5. #25
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    38

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Cytat Zamieszczone przez Barptolomajos Zobacz posta
    Dla mnie pod pojęciem spacerzooma kryje się jeden obiektyw do wszystkiego, którego nie muszę odpinać mając do sfotografowania różne tematy.Rolę tę idealnie wypełniał mi 24-105. Miałem przy tym 17-55, który istotnie był ostrzejszy, no i jaśniejszy, ale często okazywał się za krótki. Z kolei 24-70 na apsc jest taki nijaki ani szeroki, ani tele, a dodatkowo z lekkimi body apsc zestaw jest źle wyważony.
    Miałem 24-105L na moim eos-ie 50D bo kolega mnie namówił jako początkującego amatora. Wyglądał fajnie, ale co z tego.... po wstępnej zabawie z tym obiektywem na body APS-C zauważyłem, że brakowało mi szerokiego spojrzenia. Ogniskowa 24mm w tym obiektywie dawała dosyć wąskie pole widzenia (ekwiwalent 38mm dla FF). Z kolei tele (105mm) to według mnie takie sobie. Za wiele nie ściąga chcąc strzelić np. bociana stojącego na polu - tu trzeba by mieć ze 200mm co najmniej. A do portretu dosyć ciemne było to 24-105L. Sprzedałem więc ten obiektyw i za tą kasę kupiłem EF-S 10-22 USM. Jestem zadowolony bo do APS-C ten ultra szeroki kąt świetnie się nadaje jak na amatorskie zastosowanie - ale nie do portretu . Mam więc obiektyw którym dużo widzę. Teraz wypełniłbym sobie lukę dalszych ogniskowych ale przy zachowaniu szerokiego kąta (nie tak szerokiego jak 10-22 ale jednak szerszego niż dawał 24-105), a i którym portrecik od bidy strzeli. W związku z tym myślę o EF-S 17-55 f/2.8 IS USM jako standardowy ZOOM. W miarę jasny. Teraz 10-22 używałbym w specyficznych zastosowaniach (wnętrza, krajobrazy), a 17-55 byłby standardem. Kiedyś dokupię 70-200L f/4 IS USM do przyrody. Można by też napisać, że na spacerzoom nadaje się 15-85 bo ma większy zakres ogniskowych. To jest argument, ale mając do wydania 3000zł, wolałbym chyba 17-55 z lepszym światłem niż ten 15-85 z takim sobie światłem. Obiektyw ten (17-55) obecnie można kupić za około 3000zł więc taniej niż kiedyś (4500)...

    Co do 24-105 na APS-C dodam, że obiektyw ten nie da ani tele ani szerokiego kąta. Da za to mniej więcej pole widzenia, które jeśli ktoś chce uzyskać, to lepiej ze stałki typu 35mm z dobrym światłem f/1.4. Przynajmniej mamy dobre światło i w APS-C w zasadzie standard (jak 50mm dla FF). Obiektyw 24-105 L jest fajny jako spacerzoom --- ale dla FF. Odpowiednikiem jego dla APS-C jest EF-S 15-85 IS USM.

    ...śmieszą mnie też argumenty w stylu... "kup 24-70, czy 24-105 bo jak sprzedasz APS-C to będziesz miał obiektyw do nowego body (FF)". OK, tylko po co męczyć się z nijakim zakresem ogniskowych na APS-C? Mam APS-C to kupuję taki obiektyw, który da pole widzenia jakie potrzebuję. Mi osobiście kąt widzenia jaki daje ogniskowa od 24 w górę na APS-C nie odpowiada. No chyba, że komuś odpowiada. Stąd ja wolałbym 17-55 bo to właśnie na APS-C odpowiednik 24-70 dla FF. A właśnie owo 24-70 na FF produkują gdyż takie ogniskowe dają pola widzenia oczekiwane przez użytkowników. Dlatego myślę że chcąc mieć takie oczekiwane pole widzenia na APS-C (przynajmniej ja takiego też oczekuję) lepiej wybrać 17-55. I proszę - nie piszcie, że nie jest odporny na wilgoć. Bo po co komu obiektyw odporny na wilgoć, skoro aparat nie jest odporny na wilgoć... a po deszczu z tym sprzętem i tak nie będę jako amator latał.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez miszak Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o cenę to sprawa jasna - 4k to jest kwota mocno zawyżona.
    Obecnie 17-55 można nabyć w sklepach za 2900. Więc spadła i wzrosła opłacalność zakupu i współczynnik cena/jakość dla tego obiektywu. W testach zwykle był rugany za cenę 4 500zł.

    Do body APS-C ja bym wybrał: EF-S 17-55 f/2.8 IS USM, a gdybym miał body FF to wówczas nie miałbym innego wyboru i brałbym 24-70 f/2.8 IS USM II

    Trzeba też jasno napisać, że 24-70 w II odsłonie to prawie 9 000 zł teraz kosztuje.... czy naprawdę chcecie walić tyle kasy za obiektyw do body APS-C myśląc że uzyskacie nie wiadomo jak lepsze obrazy niż z 17-55, który teraz (2014 rok) kosztuje prawie 3 x mniej?
    Ostatnio edytowane przez jafrap ; 29-05-2014 o 13:25

  6. #26
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2013
    Posty
    38

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Warto tutaj dodać, że po tym jak SIGMA urodziła kolejne dziecko APS-C, tzn. obiektyw 18-35 ale ze stałym światłem 1.8 w całym zakresie ogniskowych, to obecnie rozważałbym jeszcze tą ewentualność przez rozważających łamigłówkę z tytułu tego tematu. Po wstępnych oględzinach dyskusji na forum (i innych forach) widać, że instrument jest godny zainteresowania, ma niezmienną długość przy ogniskowaniu i daje rewelacyjne obrazy jak na APS-C. No i kosztuje w zasadzie tyle co 17-55 Canona z gorszym światłem. Jedyna "wada" (moim zdaniem - jak na osiągi i cenę) to mniejszy zakres ogniskowych...
    Ostatnio edytowane przez jafrap ; 02-06-2014 o 11:16

  7. #27

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Mam skromne doświadczenie w tej materii, bo mialem tylko 17-55, ale dość konkretnie go przerobiłem. Argumentem za C17-55 IMHO jest rewelacyjnie działający af. Lekko, zwinnie, szybko i celnie. Zżyłem się z tym obiektywem jak ze starymi butami. Zapłaciłem nawet raz kolosalne pieniądze na naprawę modułu IS (700zł!) ale nie żałuję. Odpowiedniki Sigmy też dają radę, ale canonowskiemu af z C17-55 nie dorównają, nie oferują takiego komfortu.

  8. #28
    Bywalec Awatar PRZEMOLO79
    Dołączył
    Jul 2012
    Miasto
    Stg
    Posty
    155

    Domyślnie Odp: C 17-55 czy C 24-70?

    Cytat Zamieszczone przez cieszywid Zobacz posta
    Mam skromne doświadczenie w tej materii, bo mialem tylko 17-55, ale dość konkretnie go przerobiłem. Argumentem za C17-55 IMHO jest rewelacyjnie działający af. Lekko, zwinnie, szybko i celnie. Zżyłem się z tym obiektywem jak ze starymi butami. Zapłaciłem nawet raz kolosalne pieniądze na naprawę modułu IS (700zł!) ale nie żałuję. Odpowiedniki Sigmy też dają radę, ale canonowskiemu af z C17-55 nie dorównają, nie oferują takiego komfortu.
    Witam
    Chiałem wtrącić swoje 3 grosze do tematu c17-55. Stałem się szczęśliwym myślę posiadaczem Sigmy 17-50 f2.8 EX DC HSM. Niestety albo i stety jak mówili przedmówcy c17-55 ma najgorszy stosunek jakości do ceny wśródf obiektywów APS-C USM to jest jedyny jego niepodważalny atut. Rysunek i ostrość z Sigmy 17-50 po pierwszych trestach jest zdumiewająca nie jest może super cichy ale szybki owszem nie odbiega dużo C17-55 a kosztuje dużo dużo mniej. Posiadam też C15-85 który jest IDEALNYM SZKŁEM poza światłem i dystorsji na 15 mm ale to wynika z jego budowy... Sigma nie jest zauważalnie wolniejsza a daje fajny obrazek i ma w pełni użyteczne f2.8 i komfort pracy za te pieniążki super szkło.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •