Według mnie jeszcze ten czas dla Ciebie nie nadszedł, skoro nie potrafisz wycenić swojej pracy. Liczysz na to, że ktoś Ci poda dokładny cennik? Przecież to tajemnica zawodowa. Weź pod uwagę, że stajesz się konkurencją. I co? Mieliby się z Tobą podzielić tym, do czego sami dochodzili? Sam musisz poznać rynek, ustalić, sprawdzić, popytać ile kosztują sesje produktowe, reklamowe i co tam chcesz jeszcze fotografować. Następnie musisz krytycznie spojrzeć na swoje prace i stwierdzić czy i za ile się ewentualnie sprzedadzą. Jak są świetne, to możesz szaleć z ceną, i tak Cie kupią, jak kiepskie, to jedynie bardzo niska cena skłoni kogoś do ich nabycia.
Jak wycenić pracę? Musisz wiedzieć ile czasu na to poświęcić, jakiego użyć sprzętu, co ewentualnie dokupić. Poza tym prowadząc DG, uwzględnij amortyzację sprzętu, wydatki na reklamę, zus, us i inne. Kompletnie nie wiem, ile zażądałbym za zdjęcia produktów do gazetki reklamowej jakiegoś marketu. Ale ile krzyknąłbym za ślub (których nie robię) to już prędzej, bo na większość w/w kwestii znam odpowiedź.
Pozdrawiam