Witam, zastanawiam się nad kupnem obiektywu szerokokątnego pod Canona 7D, w przyszłości ma służyć do pełnej klatki, np. 5D mk.II.
Obiektyw do fotografii fashion i reportażu ślubnego, czasami krajobraz.
Co polecacie? 17-40 f/4 L ?
Witam, zastanawiam się nad kupnem obiektywu szerokokątnego pod Canona 7D, w przyszłości ma służyć do pełnej klatki, np. 5D mk.II.
Obiektyw do fotografii fashion i reportażu ślubnego, czasami krajobraz.
Co polecacie? 17-40 f/4 L ?
najlepiej od razu 16-35L II
x pro2/ 23/ 56/10-24/
Moim zdaniem...
Kolega zapytał o zooma, a chyba jaśniejszego jak 2.8 nie uświadczysz.(ja nie znam)
Duda ma trochę racji pisząc że 2.8 to czasem ciemnica. Może i tak. Ale tu masz już więcej klamotów bo to stałki a po drugie primo przepinanie szkieł jest "letko upierdliwe". Z doświadczenia wiem że 2.8 i duże ISO spokojnie sobie radzi. Ale co kto woli.
Co do 10-22 nie znam tego szkła ale kupować coś tylko po to żeby za jakiś czas odsprzedać? Tracisz na tym interesie. Myślę, że skoro i tak chcesz się przesiąść na pełną klatkę zakup 10-22 jest bez sensu.
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
Bez przesadyzmu proszę. Nie było tak jasnych szkieł i fotografia nie istniała?
Ja znam. Miałem, BARDZO cenilem na cropie i sprzedałem tylko ze względu na przesiadkę na FF. Sprzedałem drożej niż kupiłem (jeśli się dba o sprzęt to problemu że sprzedażą nie ma). Pytający rozważa przejście na FF... Ale ilu takich już było i nie przeszli? Zmienili sprzęt na nowszy ale na... cropa...
Kup/upoluj za dobrą cenę 10-22 i rób zdjęcia. Pomyśl ile kadrow już Tobie uciekło przy zastanawianiu się...
Wysłane z I9100 za pomocą Tapatalk 2
Przyłączam się do zdania kolegi, póki ma się cropa 10-22 jest bezcenny, gdybym chciał sprzedać swojego np. w przypadku zmiany aparatu na FF dostałbym podobne pieniądze za które go kupiłem a fotki wychodzą miód-malina. Pozatym zawsze to 7 mm krótsza ogniskowa w stosunku do 17-40 a to niebagatelne dla pewnych sytuacji. Pytanie jest jeszcze takie kiedy ta przesiadka na FF miałaby nastąpić?
Studio Moments to fotograf ślubny Kraków i kamerzysta Kraków. Zapraszam na naszą stronę!
Ja do 7d uzywam 17-40 , ogolnie daje radę, chociaż czasem 40mm to za malo i trzeba się wspomagać innym szklem , ja mam zestaw 17-40 , 50 1.4 i 70-200 2.8
Wysłano z GT-I9300 z użyciem Tapatalk
EOS + L i kupa gratów ...
Ostatnio edytowane przez trothlik ; 30-04-2013 o 20:28
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".
Napisałem że Duda ma "trochę" racji.
Po drugie primo, oczywiste jest że fotografia istniała, ale może ci umknęło że są takie momenty, miejsca i scenerie że błyskać nie można.
Jak masz lampkę to możesz i domykać do 32, jak nie masz lub lampki używać nie możesz to jasne szkło ratuje sytuację.
trothlik
"Nie istnieją różnice prócz różnic stopni między różnymi stopniami i brakiem różnicy. To znaczy w przekładzie na ludzki język: któż teraz nie pije".