Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Fotografia ciemnej sali

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Góralem jestem i nikt kto ma okowite nie jest mi obcy.
    Posty
    842

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    Tylko jak byś to rozegral tak aby naswietlic mlodych i salę ?

    Wysyłane z mojego KF012 za pomocą Tapatalk 2
    Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)

  2. #12
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    gwphoto - iso ciągniesz w górę, aby doświetlić tło tzn. aby widać było, że jest kolorowo, że są światła, refleksy od kuli itp., a lampą dopalasz tylko główny obiekt. Co roku w sylwestra ta technika sprawdza mi się. Jak tancerze prawidłowo naświetleni, to wysokie iso nie przeszkadza.
    Do autora wątku - 430 da radę, byle by było od czego odbić.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez poszukiwacz2006 ; 03-05-2013 o 21:01
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  3. #13
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2012
    Posty
    42

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    hej,
    Czyli w jaki sposób było świecone na przedstawionym przeze mnie zdjęciu? Jaki tryb lampy?
    Dane zdjęcia jakie mam: f2.8 / iso 800 / 1/200s / lampa błyskowa wymuszone. Jak zrobić żeby tylko postanie były fajne oświetlone a reszta zachowana (światła lamp, refleksy itd) gdzie skierowany był palnik?

  4. #14
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    Ja robię to tak - aparat w trybie M. startuje od przysłony, ustawiam taką aby GO odpowiadała mi do ujęcia. Następnie czas ( 125-250), no a potem ciągnę ISO w górę, tak aby uzyskać odpowiednie oświetlenie tła, mając na uwadze zachowanie refleksów, zajączków, świateł, ogólnie klimatu. Lampa w e-ttl, sama dobierze siłę błysku. Zazwyczaj lekko nie doświetlam, gdyż czasami przy dynamicznych scenach, para może zostać oświetlona innym źródłem i wówczas byłby za duży "przepał". Aha, odbijam błysk od czego się tylko da. Ot, cała filozofia. Na zdjęciu światło odbite najprawdopodobniej z lewej strony, od ściany.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez poszukiwacz2006 ; 04-05-2013 o 08:27
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Góralem jestem i nikt kto ma okowite nie jest mi obcy.
    Posty
    842

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    Oczywiście to jest kwintesencja takiej fotografii nic dodać nic ująć. Powtarzam nie trzeba się bać wysokiego iso
    Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    Cytat Zamieszczone przez nalepek Zobacz posta

    Czasy w granicach 1/5 myślę że ładnie pokażą światło zastane, oczywiście doświetl lampą osoby bawiące się

    jeśli nie jesteś pewien, a tylko myślisz to trzeba z takimi propozycjami uważać, po pójdzie ktoś na ślub i może mieć do Ciebie później pretensje.

    Proponuje ustawić parametry (wspomagając się drabinką ) by bez lampy sala była dobrze oświetlona lub lekko niedoświetlona, do tego po włączeniu lampy tylko lekko doświetlasz postaci lecz by jej nie było widać to na pewno nie na wprost. Każdy fotograf ma swoje ustawienia wypracowane i jak ustawić głowicę nie ma się co wdawać. Czasy w miarę "bezpieczne" to 1/160, 1/200, chyba że się chcesz bawić w "smużenie" to dłuższe, iso niższe lampa bardziej na wprost, błysk przy zamykaniu migawki - takich zdjęć nie radziłbym robić jednak za wiele

  7. #17
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2013
    Posty
    59

    Domyślnie Odp: Fotografia ciemnej sali

    ja też uzywam dużych iso aby oświetlić całą ciemną sale a lampy tylko na tańczącą parę, problemu z szumami wtedy nie ma. Bo jak dasz iso np 200 i lampe to para nadal ładnie oświetlona a za nimi mrooook. Możesz odbijać lampe od ścian sufitu, na wprost, na kablu i wtedy z której strony chcesz. Opcji jest wiele i można się bawić na różne sposoby powodzenia!

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •