WAŻNE!!!
Zamieszczam dokumentacje demontażu standardowej matowki i montażu nowej.
Plik w formacie PDF, do odczytania niezbędna jest instalacja Adobe Acrobat Reader, jezeli ktos go jeszcze nie posiada.
Pozdrawiam
DOKUMENTACJA
WAŻNE!!!
Zamieszczam dokumentacje demontażu standardowej matowki i montażu nowej.
Plik w formacie PDF, do odczytania niezbędna jest instalacja Adobe Acrobat Reader, jezeli ktos go jeszcze nie posiada.
Pozdrawiam
DOKUMENTACJA
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
Andee czy jest już jakiś przybliżony termin produkcji matówki tej z punktami AF?
50D + BG-E2N | 50 1,8 II | Tamron 28-75 2,8 | Sigma 17-70 2,8-4 OS | 580EX II | 430EX
Pytałem już ale nie uzyskałem odpowiedzi. Przy jakiej przesłonie widoczne jest zaciemnienie klinów na tej matówce?Zamieszczone przez tadek
Jeśli jest tak, jak w matówce przeszczepionej przeze mnie z Zenita 122, to ja widzę dość prosty powód niestosowania takich matówek w nowoczesnych aparatach. Chyba wszystkie one ustawiają ekspozycję patrząc na matówkę. A matówka z Zenka + np. obiektyw kitowy czy inna ciemna masa = niemal zawsze zaciemnione kliny => pomiar centralny czy spot (jak ktoś ma) idzie w maliny. Operowanie aparatem komplikuje się nieco, trzeba bardziej uważać.
To samo z obiektywami manualnymi i pomiarem światła przy przymkniętej przesłonie.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Odpowiedz na to pytanie znajduje sie w tym watku, jest pozno a ja niebardzo mam czas na powtarzanie sie po raz kolejny, za co mimo wszystko przepraszam...
Moge jedynie powiedziec ze moja matowka nie daje przyciemnionego obrazu z obiektywem kitowym, czy tez z zadna "ciemna masa" jak to okreslasz i cokolwiek by to nie bylo...
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
Takiej odpowiedzi nie było. Pisałeś o komforcie do 8 i ostrzeniu przy otwartej przysłonie dla >8. Ciemnienie klinów w matówce zenkowej postępuje płynnie od około 4.5 do 8. Przy np. 6.3 da się ostrzyć, ale jest ciemniej na klinach.Zamieszczone przez Andee
I to mi dopiero wyjaśniło sytuację, dzięki.Zamieszczone przez Andee
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Moge wprowadzic do obrotu matowki dzialajace sprawnie do przyslony f16, a moze nawet wyzej f22. Niestety nie sadze aby znalezli sie chetni, chocby ze wzgledu na koszty takiej matowki...
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
czekac tomo - trzeba czekacZamieszczone przez ToMo
350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona
Niestety nie moge okreslic jednoznacznie czasu w ktorym wprowadze do sprzedazy matowki z potwierdzeniem AF, nie chce i nie moge mowic o rzeczach ktorych pewien nie jestem na 100%. Matowki z potwierdzeniem AF sa w opracowaniu, zadacie odemnie rzeczy ktore koncerny typu Canon opracowuja latami uzywajac sztabow ekspertow. Nie mam do Was pretensji, wiem z to nowinka i ze rynek tego bardzo potrzebuje. Problemem w tej chwili nie jest fakt trudnosci z naniesieniem samych punktow lecz trwalosci samego naniesienia. Co powiedzielibyscie gdybym oferowal matowki z punktami AF ktore odpadly by samoistnie lub zniknely po pierwszym czyszczeniu matowki. Na takie bledy nie moge sobie pozwolic.
Dla rozjasnienia sprawy, moje matowki napewno nie sa przeznaczone do wspolpracy z obiektywami z natury ciemnymi mam tu na mysli tanie telezoomy. Nie bede ukrywac ze optymalne przyslony to przyslony do f5.6 dla obiektywow manualnych. Przy obiektywach AF nie jest to duzym problemem, tu odgrywa role najwyzsza osiagalna przyslona gdyz wartosci ponizsze sa uruchamiane w momencie wyzwolenia matowki, a ten moment trwa ulamek sekundy i nie wplywa na pomiar czy zaciemnienie matowki.
Ostatnio edytowane przez Andee ; 07-03-2006 o 01:01
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
Mala fotka dla podtrzymania tematu, matowka wersja 300D gotowa do wyslania:
Czarna puszka i gruszka... www.andee.nwz.pl
Ech.. te cacka wygladaja jak malutke porsche![]()
Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy