Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
No chyba, że klient detaliczny chce zwrócić towar zakupiony drogą wysyłkową w ciągu 10 dni od zakupu i deklaruje, że monitora nie używał.
"Na władzę nie poradzę", choć trzeba zauważyć, że w takim wypadku przepis jest wykorzystywany niezgodnie z intencją ustawodawcy. Jeśli ktoś zakupi monitor z pikselem, odda a w innym sklepie kupi taki sam ale trafi na czysty, to sytuacja jest jawnym naginaniem prawa. Znam przypadki kiedy przed Sądem sklep skutecznie się wybronił przed próbą oddania sprzętu kiedy klient sądził, że będzie sobie przebierał. W myśl zasady "lepiej zapobiegać niż leczyć", zdecydowanie korzystniej omówić sytuację z dostawcą niż potem domagać się zwrotu "bez podania przyczyny". Wiem, że z punktu klienta to trudne, ale postawmy się w sytuacji sprzedawcy. Nie jest niczemu winien, że towar ma takie a nie inne normy wad fabrycznych. Nie ponosi więc za to odpowiedzialności i nieuczciwe jest ją na niego zwalać.