Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Zwrot towaru czy sklep musi przyjąć itd.

  1. #1

    Domyślnie Zwrot towaru czy sklep musi przyjąć itd.

    Wycięte z: Monitory - porady, problemy itd.

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Może być na środku i wykonywać obsceniczne gesty w kierunku użyszkodnika, gwarancja jest tylko na SV301.

    Trzydziestki są wyłącznie na zamówienie, bo są drogie i słabo chodliwe - dlatego nikt się obecnie w toto nie magazynuje. Jak zamówisz to praktycznie game over, nikt nie przyjmie tego na klatę i nie będzie się bujał z monitorem za kilka kPLN.
    Game-over? tzn? bo chyba nie rozumiem w pelni tego podejscia. co to znaczy przyjac monitor na klate?
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 11-03-2013 o 21:32

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez MastaMarek Zobacz posta
    Game-over? tzn? bo chyba nie rozumiem w pelni tego podejscia. co to znaczy przyjac monitor na klate?
    To znaczy, że większość sprzedawców nie przyjmie zwrotu. Szczególnie jeśli taki monitor to dla kogoś jednorazowy strzał. Nie będzie miał co z nim zrobić. Jeśli obawia się Pan, że nie da rady żyć z pikselem a niezerowe ryzyko jest zbyt duże, trzeba zamawiać w firmach dla których obrót takim towarem to zwykła praca i mają możliwość rozszerzyć gwarancję, sprawdzić ekran przed wysyłką a jeśli coś wyskoczy po transporcie - wymienić.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 11-03-2013 o 14:54
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  3. #3

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    To znaczy, że większość sprzedawców nie przyjmie zwrotu. Szczególnie jeśli taki monitor to dla kogoś jednorazowy strzał. Nie będzie miał co z nim zrobić. Jeśli obawia się Pan, że nie da rady żyć z pikselem a niezerowe ryzyko jest zbyt duże, trzeba zamawiać w firmach dla których obrót takim towarem to zwykła praca i mają możliwość rozszerzyć gwarancję, sprawdzić ekran przed wysyłką a jeśli coś wyskoczy po transporcie - wymienić.
    Dzieki za odp. czyli zakupujac monitor za 8k zl jestem wiekszym problemem niz klientem :] ciekawe podjescie. Przy tej cenie, milo bylo by wiedziec, ze podswietlanie jest rownomierne albo, ze nie mam martwych pixeli na samym srodku ekranu.

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    46
    Posty
    7 432

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    To znaczy, że większość sprzedawców nie przyjmie zwrotu.
    No chyba, że klient detaliczny chce zwrócić towar zakupiony drogą wysyłkową w ciągu 10 dni od zakupu i deklaruje, że monitora nie używał.
    O obiektywach wiem prawie wszystko

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Cichy Zobacz posta
    No chyba, że klient detaliczny chce zwrócić towar zakupiony drogą wysyłkową w ciągu 10 dni od zakupu i deklaruje, że monitora nie używał.
    "Na władzę nie poradzę", choć trzeba zauważyć, że w takim wypadku przepis jest wykorzystywany niezgodnie z intencją ustawodawcy. Jeśli ktoś zakupi monitor z pikselem, odda a w innym sklepie kupi taki sam ale trafi na czysty, to sytuacja jest jawnym naginaniem prawa. Znam przypadki kiedy przed Sądem sklep skutecznie się wybronił przed próbą oddania sprzętu kiedy klient sądził, że będzie sobie przebierał. W myśl zasady "lepiej zapobiegać niż leczyć", zdecydowanie korzystniej omówić sytuację z dostawcą niż potem domagać się zwrotu "bez podania przyczyny". Wiem, że z punktu klienta to trudne, ale postawmy się w sytuacji sprzedawcy. Nie jest niczemu winien, że towar ma takie a nie inne normy wad fabrycznych. Nie ponosi więc za to odpowiedzialności i nieuczciwe jest ją na niego zwalać.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    "Na władzę nie poradzę", choć trzeba zauważyć, że w takim wypadku przepis jest wykorzystywany niezgodnie z intencją ustawodawcy.
    Fakt pozostaje faktem że sprzedawca musi przyjąć taki sprzęt i żadnej łaski nie robi.
    Ostatnio edytowane przez axk ; 11-03-2013 o 15:23
    EOS + Speedlite

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
    Fakt pozostaje faktem że sprzedawca musi przyjąć taki sprzęt i żadnej łaski nie robi.
    Musi czy nie musi, co to ma znaczenie? Przecież nie chodzi o przepychanki prawne, tylko rozwiązanie jak zrobić, aby nie zostać z monitorem z pikselem. Jak napisałem, lepiej omówić wątpliwości jak człowiek z człowiekiem, a nie działać z partyzanta, a potem walczyć ze sprzedawcą który będzie się bronił przed próbą wykorzystania.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Musi czy nie musi, co to ma znaczenie? Przecież nie chodzi o przepychanki prawne, tylko rozwiązanie jak zrobić, aby nie zostać z monitorem z pikselem. Jak napisałem, lepiej omówić wątpliwości jak człowiek z człowiekiem, a nie działać z partyzanta, a potem walczyć ze sprzedawcą który będzie się bronił przed próbą wykorzystania.
    Tomku, z całym szacunkiem, ale nie możesz zakładać, że zwrot towaru przez konsumenta zgodnie z zapisami ustawy o szczególnych warunkach zawsze będzie próbą wykorzystania sprzedawcy. Konsument ma dzięki tej ustawie określone prawa, a sprzedawca - obowiązki, wśród których jest także ryzyko związane z prowadzeniem działalności. Owszem, jestem w stanie sobie wyobrazić sytuację, że ktoś złośliwie zwraca monitor czy inny klamor, ale w większości przypadków będą to po prostu niezadowoleni konsumenci korzystający ze swoich praw.

    Nawiasem mówiąc, coś mi się przewinęło jakiś czas temu orzeczenie prezesa UOKIK, wyjaśniające, że możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni nie oznacza - jak chcieliby sprzedawcy - że produkt ma być nieużywany, nierozpakowany i w ogóle najlepiej nie oglądany nawet w pudełku przez kupującego, a wręcz przeciwnie, że nabywca ma prawo sprawdzić daną rzecz i zdecydować o jej zatrzymaniu bądź zwrocie. Nie jestem tylko pewny, czy to orzeczenie jest wiążące prawnie, jeśli tak to we wszystkich przypadkach. To jest do sprawdzenia przez prawnika.

    --- Kolejny post ---

    Tutaj więcej informacji na temat zakwestionowanych regulaminów sklepów internetowych:
    http://www.f-lex.pl/zakupy-na-odleglosc-2/

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    nie możesz zakładać, że zwrot towaru przez konsumenta zgodnie z zapisami ustawy o szczególnych warunkach zawsze będzie próbą wykorzystania sprzedawcy.
    Ależ nie o to mi chodzi. Nie mówię o prawach/obowiązkach, tylko o takim przeprowadzeniu zakupu, aby z nie musieć korzystać z "praw" konsumenta. A już na pewno bardziej zdrowo wyjdzie, jeśli owych "praw" nie będziemy postrzegać jako oręża.

    PS. Towar zwracany nie musi być nieużywany, acz z pewnym zastrzeżeniem: "To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu."
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie Odp: Monitory - porady, problemy itd. część II

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Ależ nie o to mi chodzi. Nie mówię o prawach/obowiązkach, tylko o takim przeprowadzeniu zakupu, aby z nie musieć korzystać z "praw" konsumenta. A już na pewno bardziej zdrowo wyjdzie, jeśli owych "praw" nie będziemy postrzegać jako oręża.
    Jasne. To logiczne, że kupując monitor graficzny za grube tysiące należy najpierw porozmawiać o sprawie ze sprzedawcą, ale ta kwestia mimo wszystko nie dla każdego będzie oczywista. W sytuacji jeśli ktoś tak nie postąpi (czyli nie nawiąże wcześniejszego kontaktu) nie można z góry zakładać, że chodzi o próbę wykorzystania - jak napisałeś. Z punktu widzenia prawa ustawa o szczególnych warunkach jest jednak jak najbardziej orężem w ręku konsumenta. Nie sposób temu zaprzeczyć, czytając poszczególne zapisy. Jasne jest jednak to, że taki oręż nie zawsze trzeba czy należy unosić do walki, jeżeli problematyczne sprawy można załatwić w sposób bardziej polubowny.


    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    PS. Towar zwracany nie musi być nieużywany, acz z pewnym zastrzeżeniem: "To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu."
    Tak, i jak opisuje Darek, "zwykły zarząd" dopuszcza ustawienie monitora na biurku w domu, podłączenie do komputera i zaświecenie. Jak rok temu szukałem monitora dla siebie, to wszystkie (poza jednym :-) ) zapytane sklepy twierdziły, że sprzęt zwracany musi być po prostu nieużywany.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •