A to dlaczego? posiadam nakręcane szare połówki B+W 25% i 50% sprawują się bardzo dobrze.
Najszersze spektrum jest na 10-22, jako że to jest to typowo krajobrazowe szkło i do takich zastosować piszesz będziesz je wykorzystawał to należało by się zaopatrzyć się w:
Neutralny szary o mocy jakiej potrzebujesz jeśli chcesz mocno rozmywać to ND 3.0, jeśli nie to bierz uniwersalny fader 400`tke np. Light Craft`a
Jeśli nie lubisz się bawić w DRI czy HDR to przydał bym się rownież połówkowy szary np. 50%
UV`ke aby była nakręcona i chroniła obiektyw jeśli w/w nie będziesz używał
jeśli pejzaże to przydał by się też jeszcze do pełnego kompletu polar
Na polarze z doświadczenia wiem że nie warto oszczędzać - zaoszczędzisz kase, a zyskasz zalewanie krwią przy jego czyszczeniu
Zależy jaka 50`tka jeśli 1.4 to weź do niej UV`ke, jak robisz portrety czy używasz niskich przysłon możesz zainwestować też w szary neutralny, jeśli jest to wersja f1.8 to odpuściłbym filtry po przewyższą wartością obiektyw
Do 200`tki tylko UV lub jakiś inny "protektor"