Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Wątek: Pierścienie pośrednie makro uszkodziły body Canon 5D

Widok wątkowy

  1. #1

    Domyślnie Pierścienie pośrednie makro uszkodziły body Canon 5D

    Witam

    Moja przygoda z pierścieniami pchnęła mnie do założenia tego tematu ku przestrodze a może ktoś miał podobny problem.
    Kupiłem Pierścienie pośrednie makro CANON z AUTOMATYKĄ za pośrednictwem Allegro
    od sprzedawcy z Warszawy (na razie bez nazwy firmy) za jedyne 159 zł + przesyłka 15zł.
    i pewnego pięknego dnia postanowiłem je podpiąć do mojego body Canon 5D tzw. mkI no i to był koniec imprezy.
    Body które było całkowicie sprawne nie włączyło się już wcale.
    Moim skromnym zdaniem pierścienie spowodowały zwarcie.
    Naprawa w serwisie wyniosła jak niżej.

    Odesłałem pierścienie i napisałem do sprzedawcy list wyjaśniający całe zajście:

    15 czerwcu 2012r. zakupiłem u Pana przez portal Allegro pierścienie pośrednie MACRO Canon z automatyką nr aukcji: 241387XXXX za cenę: 159,-zł +15,-zł kurier (paragon imienny 1053/06/2012) Razem: 174,-zł

    Zakupione u Pana pierścienie pośrednie MACRO uszkodziły mój aparat:
    Canon EOS 5D w ten sposób, że po podpięciu pierścieni aparat już nie włączył się i przestał działać.

    Oświadczam, że używałem towar zgodnie z jego przeznaczeniem a do towaru i aukcji na której był wystawiony nigdzie nie było dołączonej informacji, że towar może uszkodzić sprzęt z którym będzie używany.

    Aparat został naprawiony w serwisie Canona na ul. Żytniej 15 w Warszawie. Koszt naprawy: 448,80 zł

    Oczekuję zwrotu pieniędzy za zakupione pierścienie w kwocie 174,- zł a także zwrot kosztów naprawy aparatu – body Canon EOS 5D w kwocie 448,80 zł.

    Razem: 622,80 zł


    i dostałem odpowiedź:

    W nawiązaniu do zgłoszonej przez Pana reklamacji, informujemy, że zgłoszenie zostało odrzucone w całości.
    Poruszył Pan w zgłoszeniu dwie kwestie więc do obu się ustosunkowujemy.

    1. Nie ma możliwości zwrotu pierścieni ponieważ są one sprawne. Zostały przetestowane na dwóch różnych aparatach z kilkoma różnymi obiektywami od stałych po zmiennogniskowe - wszystko działa wzorowo.

    2. Nie ma technicznej możliwości uszkodzenia aparatu używając pierścieni pośrednich, których dotyczy reklamacja. Szczególnie jeżeli mowa o obwodach zasilania aparatu - jest to urządzenie absolutnie neutralne dla tego układu.
    Pierścienie przenoszą poprzez styki informacje między korpusem, a obiektywem - nie zmieniają sygnału, ani nie posiadają własnego zasilania. Styki są zaizolowane w plastikowym korpusie pierścieni - zwarcie styków jest wykluczone (dla pewności pomierzone w Pana egzemplarzu pierścieni - wszystko OK). Nawet w przypadku takiej usterki (zdarzają się zwarcia systemów USM w obiektywach Canon), aparat wyświetli komunikat błędu obiektywu bez negatywnych skutków dla korpusu.

    Z dołączonej do reklamacji dokumentacji serwisu nie wynika, że przyczyną usterki były pierścienie, co potwierdziliśmy kontaktując się z serwisem i powołując na numer Pana zgłoszenia.
    Bardzo nam przykro, że uszkodził się Panu aparat ale nie ma to nic wspólnego z używaniem pierścieni makro.

    Reklamacja będzie odesłana na Pana koszt - opłata za przesyłkę kurierską zgodnie z obowiązującym cennikiem wynosi 15 zł brutto.
    Czy załączyć do paczki zwrotnej paragon czy fakturę VAT?


    Lecą ostro w kulki
    Jakieś porady?
    Ostatnio edytowane przez Szym0n ; 05-02-2013 o 20:13

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •