Cytat Zamieszczone przez Naprawiacz Zobacz posta
Tu nie mogę się z Tobą zgodzić. Wszędzie tam, gdzie "wycena" jest bezpłatna wycenę robi się wyłącznie na zasadzie zewnętrznych oględzin uszkodzonego przedmiotu i doświadczenia serwisanta.
Pracując w firmie zajmującej się m.in. serwisem (choć nie foto) mam zupełnie inne doświadczenia. Ba, często do diagnozy mechanik musi jechać na miejsce zainstalowania urządzenia (np. ze względu na jego gabaryty).
Diagnoza najczęściej płatna nie jest (dla klienta) z prostej przyczyny - nikt za nią płacić nie chce. Znaczna część klientów słysząc przez telefon, że diagnoza będzie kosztować np. 150 zł netto po prostu dzwoni do innej firmy.

Do postawienia diagnozy często urządzenie trzeba wybebeszyć, bo nie da się jej postawić na podstawie oględzin zewnętrznych.
Inna sprawa, że czasem usterka nr 2 wychodzi na jaw dopiero po usunięciu usterki nr 1...