Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Zagadka

  1. #11
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    inna sprawa, to dlaczego Breeze podrasowuje obraz przy podglądzie...
    Nawet jak nie masz tej opcyjki wlaczonej to i tak domyslnie ustawia podglad na takich ustawieniach jakie byly w aparacie - jesli podbiles saturation, sharpness, contrast nawet mimo ze robiles w RAW to i tak zapisaly sie w exifie i Breeze z takimi ustawieniami tworzy podglad.

    A tak ogolnie Tytus to... ty sobie na sile problemy tworzysz .

  2. #12
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    411

    Domyślnie

    Tutaj się zgodzę z Vitezem - przestań szukać dziury w całym - przecież Twoje życie to chyba nieustające pasmo niezadowolenia.

    A co do kontrastu - mam wrażenie, że "difoltowo" (defaultowo) mam większy kontrast na obecnym szkle niż na 18-55, ale to bardzo subiektywne wrażenie.
    Nikon od 14/09/09
    ex-Canon

    http://blog.moridin.pl - Blog o fotografii, Makach i nurkowaniu ...
    http://photography.moridin.pl
    http://mac-abc.moridin.pl - Poradniki i tutoriale dla switcherów z Windows na Maka

  3. #13
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    A co do kontrastu - mam wrażenie, że "difoltowo" (defaultowo) mam większy kontrast na obecnym szkle niż na 18-55, ale to bardzo subiektywne wrażenie.
    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    411

    Domyślnie

    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55.
    Nikon od 14/09/09
    ex-Canon

    http://blog.moridin.pl - Blog o fotografii, Makach i nurkowaniu ...
    http://photography.moridin.pl
    http://mac-abc.moridin.pl - Poradniki i tutoriale dla switcherów z Windows na Maka

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    inna sprawa, to dlaczego Breeze podrasowuje obraz przy podglądzie...
    A tak ogolnie Tytus to... ty sobie na sile problemy tworzysz .
    to się nazywa dociekliwość

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Mori
    Tutaj się zgodzę z Vitezem - przestań szukać dziury w całym - przecież Twoje życie to chyba nieustające pasmo niezadowolenia.

    A co do kontrastu - mam wrażenie, że "difoltowo" (defaultowo) mam większy kontrast na obecnym szkle niż na 18-55, ale to bardzo subiektywne wrażenie.
    ja subiektywnie widzę, że różnicy nie ma, czym bym nie robił zdjęć, mam szarą mgiełkę zasłaniająca zdjęcie i dopiero regulacja kontrastu, cieni itp poprawia zdjęcie, bardziej kontrastowe mam tylko zdjęcia robione tele, przy ogniskowych powyżej 200mm

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Mori
    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55.
    ciekawi mnie to, czy to w ogóle kwestia szkła czy matrycy, o czym pisał chyba Vitez
    tak czy inaczej dobrze, że da się to skorygować,

    wczoraj zabrałem się za jedno mocno ciemne i szare zdjęcie i wyciągnąłem z niego naprawde wiele, miałem wiele z tego satysfakcji, tylko szkoda, że bez tego ciężko zdjęcia się ogląda, no ale przy analogach i tak dla oczekiwanych efektów praca laboranta jest niezbędna, więc na jedno wychodzi.....

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Mori
    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55.
    ciekawi mnie to, czy to w ogóle kwestia szkła czy matrycy, o czym pisał chyba Vitez
    tak czy inaczej dobrze, że da się to skorygować,

    wczoraj zabrałem się za jedno mocno ciemne i szare zdjęcie i wyciągnąłem z niego naprawde wiele, miałem wiele z tego satysfakcji, tylko szkoda, że bez tego ciężko zdjęcia się ogląda, no ale przy analogach i tak dla oczekiwanych efektów praca laboranta jest niezbędna, więc na jedno wychodzi.....

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Mori
    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55.
    ciekawi mnie to, czy to w ogóle kwestia szkła czy matrycy, o czym pisał chyba Vitez
    tak czy inaczej dobrze, że da się to skorygować,

    wczoraj zabrałem się za jedno mocno ciemne i szare zdjęcie i wyciągnąłem z niego naprawde wiele, miałem wiele z tego satysfakcji, tylko szkoda, że bez tego ciężko zdjęcia się ogląda, no ale przy analogach i tak dla oczekiwanych efektów praca laboranta jest niezbędna, więc na jedno wychodzi.....

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Mori
    podzielam to zdanie: w/g mnie odnoislem to samo wrazenie Canon 18-55 bez pobijania ma lepszy konrast!
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55.
    Nie do końca o to mi chodziło ... mam wrażenie że 16-35 daje lepszy kontrast od 18-55. [/quote]

    ciekawi mnie to, czy to w ogóle kwestia szkła czy matrycy, o czym pisał chyba Vitez
    tak czy inaczej dobrze, że da się to skorygować,

    wczoraj zabrałem się za jedno mocno ciemne i szare zdjęcie i wyciągnąłem z niego naprawde wiele, miałem wiele z tego satysfakcji, tylko szkoda, że bez tego ciężko zdjęcia się ogląda, no ale przy analogach i tak dla oczekiwanych efektów praca laboranta jest niezbędna, więc na jedno wychodzi.....

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    43
    Posty
    253

    Domyślnie

    mhm... ta szara mgielka to tzw HAZA lub sth like that... aparat sie ratuje przed przeeksponowaniem foty wlasnie tym...
    z obserwacji ... zauwazylem ze przy ostrym swietle, duzej ilosci bieli, ta "szara mgielka" tudziez haza jest bardziej widoczna...
    Canon|5DmkII+BG|5D+BG-E4|30D+BG-E2|20D|50E|24-70L|24-105L|70-200 2.8L|580EX|550EX|430EX|Manfrotto 074B/329RC4, 682B/#222|SanDisk UltraII/ExtremeIII|Brain's Hottub by Crumpler|Lowepro|

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tequil
    mhm... ta szara mgielka to tzw HAZA lub sth like that... aparat sie ratuje przed przeeksponowaniem foty wlasnie tym...
    z obserwacji ... zauwazylem ze przy ostrym swietle, duzej ilosci bieli, ta "szara mgielka" tudziez haza jest bardziej widoczna...
    taa, zwłaszcza przy dużym nasłonecznieniu, chyba elektronika nie daje sobie rady z naświetleniem tak jak błona, nocą problemu własciwie nie ma, lub jest niedostrzegalny...

    [ Dodano: 9 Wrzesień 2004 ]
    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    inna sprawa, to dlaczego Breeze podrasowuje obraz przy podglądzie...
    Nawet jak nie masz tej opcyjki wlaczonej to i tak domyslnie ustawia podglad na takich ustawieniach jakie byly w aparacie - jesli podbiles saturation, sharpness, contrast nawet mimo ze robiles w RAW to i tak zapisaly sie w exifie i Breeze z takimi ustawieniami tworzy podglad.

    A tak ogolnie Tytus to... ty sobie na sile problemy tworzysz .
    no to się pogrążyłeś, bo skoro ja w aparacie podbijam parametry, to chyba po to, by tak zostało naświetlone zdjęcie a nie by tak oglądać to w Breeze, a przy otwieraniu RAW-a mieć zupełnie co innego,

    przy takim rozumowaniu nie ma sensu samodzielne regulowanie parametrów obrazu w aparacie, bo niezaleznie od ich ustawienia efekt będzie taki sam, otwierając RAW-a będzie to co sobie aparat umyślił i tyle, a co najwyżej inne obrazki będzie ci Breeze pokazywał, to jest bez sensu...

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    411

    Domyślnie

    W RAW aparat sobie nic nie "umyśla". To jest czysty zrzut tego co rejestruje matryca. Przy otwieraniu jeśli wygląda inaczej niż jak RAW to znaczy że program przy otwieraniu ma jakieś ustawione parametry typu saturacja +2, kontrast +4 itp. To wina PROGRAMU w tej sytuacji.

    [ Dodano: Czw Wrz 09, 2004 4:11 pm ]
    PS. Jeśli chcesz, żeby Adobe PS CS ustawiał Ci takie parametry RAW jak masz ustawione w aparacie to daj opcję "As shot" i "Camera Default" czy jakoś tak...
    Nikon od 14/09/09
    ex-Canon

    http://blog.moridin.pl - Blog o fotografii, Makach i nurkowaniu ...
    http://photography.moridin.pl
    http://mac-abc.moridin.pl - Poradniki i tutoriale dla switcherów z Windows na Maka

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mori
    W RAW aparat sobie nic nie "umyśla". To jest czysty zrzut tego co rejestruje matryca. Przy otwieraniu jeśli wygląda inaczej niż jak RAW to znaczy że program przy otwieraniu ma jakieś ustawione parametry typu saturacja +2, kontrast +4 itp. To wina PROGRAMU w tej sytuacji.

    [ Dodano: Czw Wrz 09, 2004 4:11 pm ]
    PS. Jeśli chcesz, żeby Adobe PS CS ustawiał Ci takie parametry RAW jak masz ustawione w aparacie to daj opcję "As shot" i "Camera Default" czy jakoś tak...
    spoko, RAW to czysta matryca, może być, ale czy parametry ustawiane w "menu" aparatu nie wpływają na to, w jaki sposób rejestruje obraz matryca?

    bo jeżeli nie to, zakładając że robisz RAW-y, ustawianie parametrów inaczej jak w domyśle ma matryca nie ma sensu i tak po otwarciu pliku w Photoshopie zobaczysz to, co widziała matryca...

    o to mi się rozchodzi, z tego co mówi Vitez wynikałoby, że Raw jest sobie, a do tego sa zapisane inne od standardowych parametry naświetlania, ktore powodują, że obraz przez niektóre programy jest do tych parametrów dostosowywany, ale jak otworzysz RAW-a to będziesz tam miał surowiznę...

    nieważne, póki co przekonałem się do robienia zdjęć w RAW-ie, wstępna obróbka zdjęcia, choć to dodatkowa robota, daje koniec końców lepsze efekty...żeby tylko 300D miał większy bufor....

  10. #20
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    411

    Domyślnie

    spoko, RAW to czysta matryca, może być, ale czy parametry ustawiane w "menu" aparatu nie wpływają na to, w jaki sposób rejestruje obraz matryca?
    Nie.

    bo jeżeli nie to, zakładając że robisz RAW-y, ustawianie parametrów inaczej jak w domyśle ma matryca nie ma sensu i tak po otwarciu pliku w Photoshopie zobaczysz to, co widziała matryca...
    PS czy FVU odczytuje parametry ustawione w aparacie i jak otwierasz zdjęcia to "przypisuje" mu te parametry. To tak w skrócie i nie jestem do końca przekonany czy PS CS tak robi na 100% bo mam swoje ustawienia. Vitez?
    Nikon od 14/09/09
    ex-Canon

    http://blog.moridin.pl - Blog o fotografii, Makach i nurkowaniu ...
    http://photography.moridin.pl
    http://mac-abc.moridin.pl - Poradniki i tutoriale dla switcherów z Windows na Maka

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •