Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 38

Wątek: Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?

  1. #1

    Domyślnie Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?

    Witam.
    Od dawien dawna jestem fanem fotografii samochodowej. Moim "mentorem" jest tan Pan: Łukasz Dawczk | Hidden Lucas - automotive photography
    Już moją starą cyfróweczką próbowałem "coś tam" działać w tym kierunku.
    Jednak niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem canona eos 1100d, dlatego chciałbym zrobić krok w przód i zainwestować coś w sprzęt.
    Tu moje pytanie: jaki obiektyw jest mi potrzebny do robienia chociaż troche podobnych to tych j/w.
    Powiem odrazu że nie zamierzam inwestować "milionów" w mój pierwszy taki sprzęt, bo poprostu nie jestem profesjonalistą, narazie się uczę, więc nawet jakbym kupił taki "kombajn" to potrzebowałbym rok na samo ogarnięcie jego obsługi :P

    Krótko mówiąc, potrzebuję niedrogi obiektyw, który wspomoże/ułatwi mi robienie ciekawych fotek samochodów.
    Kwoty jaką mogę przeznaczyć niepodaję, zdję się na Waszą intuicję.

    Dzięki.

  2. #2
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    44
    Posty
    4 868

    Domyślnie Odp: Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?

    Obawiam sie, ze na jednym obiektwie sie nie skonczy. Potrzebujesz na pewno cos z dluzsza ogniskowa. Z jasnych szkiel Canon 85/1.8. Jesli jeszcze dluzsza ogniskowa moze Tamron 70-300? Do wyboru masz tez starego Canona 70-210/3.5-4.5 lub swietnego optycznie Canona 70-200L f/4. Przyda sie tez cos szerokiego do dynamicznych ujec, wiec moze jakas Tokina 11-16?

    Spory wybor na rynku, ale i sporo musisz zainwestowac jesli sprzet ma nie ograniczac Ja bym zaczal od 85mm i szerokiego kąta.



    PS. Poszukaj moze tez kogos innego na mentora, bo poziom tego nie jest jakis mocno rewelacyjny

  3. #3

    Domyślnie Odp: Fotografia samochodowa - Jaki obiektyw?