Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Obiektywy do filmowania - 5d mark II, glidecam + jakie szkła?

Widok wątkowy

  1. #8
    Dopiero zaczyna Awatar milka
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    23

    Domyślnie Odp: Szkła do filmowania - canon 5 mark ii + glidecam + jakie obiektywy?

    Cytat Zamieszczone przez zaitsev Zobacz posta
    Zdecydowanie polecam HD2000. HD1000 jest raczej do małych handycamów. Z lustrem oczywiście też da radę, ale może się okazać niewystarczający, kiedy będzie się chciało zapiąć np. 24L, mikrofon, oświetlenie czy dodatkowy ekran.

    Samyang to nie M42. M42 to rodzaj bagnetu - gwintu większości starszych szkieł od Zenitów, Praktic itp. i przy używaniu z DSLR wymagana jest do nich przejściówka. Samyangi to nowe konstrukcje i są dostępne w mocowaniach poszczególnych producentów aparatów cyfrowych.
    Stare M42 raczej mogą nie wystarczyć do filmowania. Nie jestem przekonany, tym bardziej, że obrazek filmowy, a zdjęcie z tego samego sprzętu, to jednak dwie różne historie.
    Dlaczego akurat Samyangi i dlaczego takie ogniskowe? Miałaś w ogóle glide w rękach? Chcesz kręcić tylko z glide'a? Żeby uzyskać zadowalające ujęcia z dłuższych szkieł typu 85mm na glide, trzeba trochę poćwiczyć i 35mm też wcale nie jest takie krótkie (ale tu już można się szybko nauczyć).
    Nie planujesz w ogóle fotografować? Kupując Samyangi pozbawiasz się AFa, a np. jest Canon 85/1.8, który jest przecież świetnym szkłem.
    Na początek przede wszystkim bym się rozglądał za czymś szerokim w zakresie 17-24mm + Canon 85 na statyw. Z czasem uzupełniłbym o jedno lub dwa szkła w zakresie 35-50mm i myślał o wrzucaniu szkieł 50mm+ na glide (o ile jeszcze nie masz doświadczenia).
    Zamierzam kręcić z glide. Wydaje mi się, że film lubi ruch i statyczne ujęcia ze statywu raczej będę stosować znikomo... Myślę, że skorzystam z Twojej opinii i wybiorę hd2000. Nie wiem dokładnie jak wygląda praca z 85mm na takim stabilizatorze, dlatego będę wdzięczna za wszelkie uwagi i wskazówki.
    Oczywiście wiem, że do m42 jest potrzebna przejściówka, ale to chyba nie problem ... Jest to fajna alternatywa. Nie wiem tylko czy nie są zbyt rozmyte...
    Czy w takim razie lepiej ograniczyć zasięg wyboru początkowych szkieł do 55mm i np. 35? Samyanga brałam pod uwagę m.in ze względu na cenę. Wolałabym zostawić sobie trochę oszczędności na przyszłość. Powiem szczerze, że nie podobają mi się w filmach wykorzystane ujęcia na 17mm, gdyż mam wrażenie, że oglądanie takiego obrazu jest męczące, nie naturalne i sprawdza się tylko w niektórych okolicznościach. Nie zamierzam kręcić horrorów Dlatego chyba w tym przypadku zdałyby egzamin standardowe ogniskowe... tylko jakie ?
    Dodam, że nie zależy mi na AF. W filmie się tego nie używa, a chcąc zrobić zdjęcie po wielu godzinach spędzonych na manualu i tak będę ostrzyć ręcznie W tym przypadku manualne umiejętności idą w górę, a cena za obiektyw w dół Same korzyści...
    Ostatnio edytowane przez milka ; 15-01-2013 o 18:02

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •