Cytat Zamieszczone przez Bobby Zobacz posta
No dobra, pożyczę dwie lampy z dużymi softboxami (coś koło 120x80). Ale jak to ustawić, by uzyskać efekt naturalnego oświetlenia. Co w cieniach robić? Doświetlać speedlightami?
Jak robiłem zdjęcie w naturalnym świetle w starej chacie górlaskiej, to światło było bardzo miękkie. Ale to przy pełnej dziurze, ISO3200 i 1/20. Wtedy, że tak to ujmę, różnica między światłem i cieniem nie była duża i wszystko się ładnie komponowało. Miękkie cienie i atmosfera.

Jak ustawię duże softboxy (może nawet się uda bezpośrednio w oknie), które zaimitują naturalne światło z okna, to nie uzyskam takiego światła. Różnica między światłem i cieniem jest zbyt duża. I jak i co teraz doświetlać? Może lekkie doświetlenie od sufitu całego pomieszczenia? Tylko sufit drewniany i da zafarb.
Ktoś ma doświadczenia w scenach zbiorowych ustawianych w małych pomieszczeniach?
Nadal nie napisałeś co dokładnie chcesz zrobić. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna porada na wszystko.
Z tego, co mówisz - potrzebujesz światło wypełniające. Można się domyślać, że będą ludzie - będą stać, siedzieć, leżeć? Sprawdziłeś to, że cienie będą w tej konkretnej sytuacji i ustawieniu na pewno za głębokie?
Tylko do konkretnej sceny można dobierać konkretne modyfikatory i ustawienia - może trzeba zastosować softboxy ośmiokątne? Może jeden prostokąt główny i ośmiokąt poziomo jako fill? Może wystarczy klosz na speedlighta? Wszystko to zależy od konkretnej sceny. Zażyczyłeś sobie plastyczne światło kierunkowe i łagodne cienie, no to to nie musi być bułka z masłem .
Generalnie fill z góry (sufit, czy lampa) to nietrafiony pomysł.
Przeanalizuj na spokojnie na zdjęciu rozkład świateł i cieni jaki miałeś w przytaczanym przykładzie ze światłem zastanym. Nie ma co komplikować, tylko zaimitować/wspomóc kluczowe okna, oraz dać delikatne szerokie wypełnienie frontem do cieni jakąś oktą czy czymś - miękko i szeroko. Kluczowe znaczenie będą mieć proporcje mocy poszcz. lamp, jakie ustawisz.

Naprawdę nie wiem co Ty dokładnie chcesz zrobić - może da się wykorzystać światło naturalne. Przecież jest wiele możliwości dopasowania błysku do światła z okien - mniej lamp, więcej pomyślunku . Czy zdjęcia muszą być na ISO 100? Czy okna będą widoczne na zdjęciach?