Strona 30 z 38 PierwszyPierwszy ... 202829303132 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 291 do 300 z 378

Wątek: Zakupy w FotoIt

  1. #291
    mz7mz13
    Guest

    Domyślnie

    Witam,

    jak widać po liczbie postów jestem zupełnie nowy na CB, a trafiłem do Was przez Nikon Forum
    http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=69192,
    jako że na co dzień obcuję z wrogim Wam systemem:wink:

    Nie ukrywam, że po lekturze obydwu wątków mam bardzo mieszane uczucia, tym bardziej, że raczej byłem zadowolony z korzystania z ich usług. Spokojnie peanów nt. Fotoit nie będzie - wiem, że z obsługą bywa tam różnie i lepiej dobrze pamiętać cenę z ich strony (i mieć ją wydrukowaną), bo chłopakom zdarza się zapomnieć i potem okazuje się, że cena w sklepie jest wyższa niż na strinie
    Po za tym jest tam niezły młyn, więc lepiej uzbroić się w cierpliwość, bo swoje trzeba odczekać.
    No i całkiem sprawnie załatwili formalności z kredytami.
    I tak pewnie bym zakończył, gdyby nie fakt, iż na każdy z zakupionych u nich sprzętów mam wyłącznie ichnią gwarancję??: - fakt, w dużej mierze jest to moja wina, bo dotychczas, tj. do dzisiaj nie zwracałem na to uwagi.
    A po drugie (tu kopia mojego posta z NF) ...

    'Mówiąc szczerze jestem cokolwiek przerażony po przeczytaniu tego wątku oraz podobnego na CB jako że w FOTOit kupiłem już trochę sprzętu.
    Po lekturze ww. wątków zacząłem przeglądać wszystkie papiery do szkieł i D300 tam zakupionego i z przykrością muszę stwierdzić, iż posiadam jedynie gwarancje wystawione przez FOTOit - na co nie zwróciłem wcześniej uwagi
    Konsekwencją całego zamieszania była chęć zarejestrowania posiadanego przeze mnie sprzętu poprzez stronę NP i tu niespodzianka o ile z N50 1.8 i N16-85VR nie było problemu, to przy próbie rejestracji D300 pojawia się następujący komunikat:

    Dlaczego numer seryjny produktu jest odrzucany?
    Nowe wyszukiwanie | Wyszukiwanie zaawansowane | Pomoc

    Jeśli nie można zarejestrować produktu, wyświetlany jest jeden z następujących komunikatów o błędzie.

    „Nazwa produktu i numer seryjny są nieprawidłowe”
    Jeśli jest wyświetlany ten komunikat, numer nie jest europejskim numerem seryjnym, a produkt został zakupiony lub jest przeznaczony do sprzedaży poza terenem Europy i nie może być zarejestrowany w europejskiej witrynie internetowej firmy Nikon. Jeśli produkt został zakupiony poza Europą, odwiedź lokalną witrynę firmy Nikon dla kraju, w którym produkt został zakupiony. W każdej z tych witryn musisz utworzyć nowe konto.

    *
    Jeśli produkt został kupiony w Ameryce Północnej lub Południowej, odwiedź witrynę http://support.nikontech.com .
    *
    Jeśli produkt został kupiony w Azji lub Australii, odwiedź witrynę http://www.nikon-asia.com


    Wysłałem zapytanie do NP i teraz zapewne poczekam na ich odpowiedź, tym bardziej, że chciałem dokupić gwarancję NP (o ile to możliwe)?
    Jak myślicie, co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji? Atakować FOTOit i żądać wyjaśnień?

    P.S. Przy kodzie kreskowym jest oznaczenie D300 (J) - czyżby mój aparat był przeznaczony na rynek japoński?"


    I teraz dopiero mam ból głowy Mam jedynie nadzieję, że nie będę potrzebował korzystać z gwarancji, a jeśli już, to że chłopaki się z niej wywiążą

    Pozdrawiam.

  2. #292
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Jeśli nie kupowałeś na fakturę, to i tak od gwarancji korzystniejsze reklamowanie niezgodności towaru z umową.

  3. #293
    Coś już napisał Awatar rob76
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez oskarkowy Zobacz posta
    Znajomym, którym poleciłem zestaw za kilkanaście tysięcy, po dwóch dniach zepsuł się 5D (wszystko kupili w w fotoit). Zakupy robili na kilka dni przed ślubem, później wyjeżdżali na podróż marzeń. Konsternacja, załamanie, rwanie włosów. Aparat się zawiesił, nic nie można było zrobić. Fotoit wymienił aparat od ręki na zupełnie inny, nowy egzemplarz. Mogli wziąć do naprawy, zwrócić za dwa tygodnie, ale zrozumieli potrzebę chwili. Myślę, że to bardzo dobra rekomendacja dla sklepu.
    Prawa konsumenta są takie, że masz rękojmię lub gwarancję dodatkowo towar kupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podania powodu w ciągu 10 (w analogowym chyba 5 czy iluś tam) dni więc to raczej psi obowiązek sprzedawcy niż wspałomyślność ale rzeczywiście uczciwe podejście.

    O moich przygodach z tym sklepem pisałem, więc nie będę się powtarzał 8)
    "nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem"

  4. #294
    mz7mz13
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Jeśli nie kupowałeś na fakturę, to i tak od gwarancji korzystniejsze reklamowanie niezgodności towaru z umową.
    Ale chodzi Ci o wykorzystanie tego punktu w momencie gdy sprzęt przestanie działać (co mam nadzieję nie nastąpi) czy też o udanie się do tego sklepu teraz / zaraz i zażądanie wymiany sprzętu na taki, który jest przeznaczony na rynek europejski?

    Czy ktoś z Was ma pomysł co powinienem zrobić w zaistniałej sytuacji?

  5. #295
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Gdyby aparat został zakupiony na terenie Europy to posiadałby europejską, żółtą kartę gwarancyjną. Gdyby takowa była raczej nie byłoby problemu aby to właśnie ją Tobie dali. Skoro jej nie dają tylko wystawiają jakąś "swoją" to chyba wszystko jasne...
    Co do prawa konsumenkiego radzę przeczytać dokładniej ustawę a potem wygłaszać dziwne teorie o zwrotach w sklepach internetowych, analogowych (?) i psich obowiązkach sprzedawcy bo nic tu się nie trzyma kupy...

  6. #296
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    To, co chyba w gwarancji najwazniejsze, to to aby byla respektowana.
    Jaki jest problem, gdy sprzedawca daje pisemna gwarancje sklepu a nie CP? Jesli Zytnia, to uznaje i naprawi sprzet, to chyba najwazniejsze - tak mi sie wydaje.

  7. #297
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 104

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Jaki jest problem, gdy sprzedawca daje pisemna gwarancje sklepu a nie CP? Jesli Zytnia, to uznaje i naprawi sprzet, to chyba najwazniejsze - tak mi sie wydaje.
    Taki, że oficjalne serwisy jej nie respektują (bo i dlaczego by miały?).
    Canon wymaga _zawsze_ posiadania EWS (europejskiej karty gwarancyjnej) i nie interesuje ich jakaś "gwarancja sklepu".
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


  8. #298
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    809

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    To, co chyba w gwarancji najwazniejsze, to to aby byla respektowana.
    Jaki jest problem, gdy sprzedawca daje pisemna gwarancje sklepu a nie CP? Jesli Zytnia, to uznaje i naprawi sprzet, to chyba najwazniejsze - tak mi sie wydaje.
    A od kiedy to niby jakikolwiek serwis - nie tylko Canona - respektuje jakieś "sklepowe" gwarancje ...?
    Poza tym jeśli nie dostajemy oryginalnej karty gwarancyjnej to:
    1. Nie wiemy skąd pochodzi sprzęt, czego konsekwencją będzie ...
    2. Brak pewności czy uszkodzony sprzęt zostanie naprawiony w autoryzowanym, fachowym serwisie czy u pana Józia w warsztacie...
    Jeśli sprzedawca oryginalnej nie daje to już daje sporo do myślenia, bo cóż może być tego powodem... ?

  9. #299
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Jesli dostajesz gwarancje sklepowa, to idziesz do sklepu i prawnie on musi Ci naprawic sprzet. A to, czy to zrobi u nas, czy w Niemczech i czy za to zaplaci czy nie, to Ciebie juz nie interesuje. Roznica jest tylko taka, ze zamiast do serwisu idziesz do nich.
    Moze oczywiscie sie zdarzyc, ze sklep zlikwiduja, ale w przypadku FotoIt to raczej maloprawdopodobne.

    Mojej chrzestnicy kupilem u nich olka (kompakta). Zepsul sie na gwarancji. Przynioslem do nich i za tydzien odebralem naprawiony. Bez problemu i bez kolejek. Nie zanosilem do serwisu.

  10. #300
    Pełne uzależnienie Awatar sal
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdzieś w lesie
    Posty
    1 104

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Jesli dostajesz gwarancje sklepowa, to idziesz do sklepu i prawnie on musi Ci naprawic sprzet.
    Tego nikt chyba nie kwestionuje.
    Natomiast to co nowart i ja kwestionujemy to rzekoma "uznawalność" gwarancji sklepowej przez autoryzowany serwis producenta.
    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    A to, czy to zrobi u nas, czy w Niemczech i czy za to zaplaci czy nie, to Ciebie juz nie interesuje.
    Dokładnie. Ale ma to np. wpływ na czas naprawy.
    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Roznica jest tylko taka, ze zamiast do serwisu idziesz do nich.
    Mi się jednak wydaje, że to nie jest jedyna różnica.
    To dopiero początek ścieżki naprawy gwarancyjnej.
    Jako klient wolałbym np. żeby mój aparat naprawiał autoryzowany serwis, a nie jakiś Pan Ździsiek.
    Oczywiście, jak coś przestanie działać to można się potem skarżyć do sklepu, ale jak to wygląda w praktyce, chyba wie wielu z nas...
    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Moze oczywiscie sie zdarzyc, ze sklep zlikwiduja, ale w przypadku FotoIt to raczej maloprawdopodobne.
    Nie znasz dnia ani godziny, jak to mawiają :-)
    Cytat Zamieszczone przez Pikczer Zobacz posta
    Mojej chrzestnicy kupilem u nich olka (kompakta). Zepsul sie na gwarancji. Przynioslem do nich i za tydzien odebralem naprawiony. Bez problemu i bez kolejek. Nie zanosilem do serwisu.
    No i fajnie.
    Ale jednak sporo ludzi kupując sprzęt za kilka tysięcy, chciałoby mieć gwarancję producenta, a nie sklepu który faktycznie może w każdej chwili zniknąć.
    Czasu nie mam, ale mam kompakt...


Strona 30 z 38 PierwszyPierwszy ... 202829303132 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •