jest kilka filmików pokazujących co i jak można to zrobić
https://www.youtube.com/user/DPPPlusPlus/videos
jest kilka filmików pokazujących co i jak można to zrobić
https://www.youtube.com/user/DPPPlusPlus/videos
No to chyba mamy inne programy DPP++.
W moim NIE można wyeksportować warstw (zapisanych w numerkach 1, 2, ..) do PS aby je tam "mieszać" lecz jedynie można wyeksportować wynik blending (mieszania) w DPP++.
Inaczej, po eksporcie z DPP++, w PS (F7), mam tylko jedna warstwę.
Jeśli jest inaczej to po pomóż, skoro to robisz, to po prostu napisz po kolei "klawiszologię".
Mamy zapisane w DPP++, w numerkach (np. 1 i 2) dwa różne obrazy z różnymi ustawieniami.
I co teraz mam zrobić :
.......
by mieć, po jednym kliknięciu w DPP++, te dwa obrazy na warstwach w PS by tam je "mieszać"
... No i wszystko będzie/jest jasne !
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 19-12-2013 o 04:49
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Te mieszanie w DPP++ pedzlem jest dosc upierdliwe - nie takie jak w PS. Dlatego uzywam to tylko specyficznych ujec, gdzie mam jeden konkretny obszar do zaznaczenia i to o regularnych ksztaltach. Co do eksportu do PS, ja mysle ze szybciej jest w DPP - CTRL+D - zapisac jeden plik, potem drugi - działa w tle wiec nie zabiera czasu.
Mam inny problem DPP++ - jak mieszam w nim dwie warstwy - to ten polaczony plik i wyexportowany - ma za dużo magenty. Oba pliki 1 i 2 wygladaja normalnie i jak pojedynczo je zapisze to sa OK. A ten polaczony w DPP++ z blending ma magente. Nie wiem dlaczego - kiedys tak nie było?
W tej chwili jestem sceptyczny co do używania DPP++ do blendingu, nadal jednak drążę problem.
Fakty :
1. "Matryca" jest 14 bitowa, zapisujemy w RAW 16 bitowym.
- jeśli dynamika mieści w histogramie to wystarczy ustawić dobrze "punkt" czarny i biały oraz ustawić histogram (noc, dzień, słońce, ..) pod potrzeby i zapisać
- jeśli dynamika jest "szersza" od histogramu to trzeba 2 - 3 obrazy, tak aby były i światła i cienie, i zapisać
Do zadania z histogramem DPP++ nadaje się znakomicie
2. Wywołujemy/zapisujemy do 16 bitowego *.tiff
I teraz mamy możliwości, :
- albo HDRy różnego typu (np. w DPP lub Photomatix)
- albo warstwy w PS i wtyczki (np. Topaz Labs) do maskowania, wyciągania itd.
Z mojego doświadczenia :
1. Można oczywiście w DPP wprost robić HDR z RAW ale lepiej wpierw ustawić histogram, jest się wtedy bliżej tego co się chce uzyskać.
2. Gdy będzie się drukować duże powiększenia to nie należy wyostrzać, odszumiać (ani stosować żadnych stylów bo one to robią także) przy konwersji z DPP do *.tiff gdyż nie robią tego dobrze. Następnie plik *.tiff w pierwszej kolejności należy (jeśli trzeba) odszumieć i usunąć blur (np. PS-> wyostrzanie->redukcja potrząśnieć lub Topaz Lab, InFokus)
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ocena DPP++ wersja 11.1.2
Jest to ocena subiektywna na podstawie :
- dobrej znajomości instrukcji obsługi
- wymianie maili z autorem wtyczki
- wykonaniu 4 różnych, pełnych przykładów, w których chodziło o odzyskanie wyglądu nieba z "przepaleń"
- dotyczy głownie blendingu, ale także lokalnej korekcji
1. Black Box
Wejściem do DPP++ są uzyskane w DPP różne (do 5) wersje "wywołania" RAW
Wyjściem jest plik jpg lub 8 bitowy tiff który można zapisać lub wyeksportować do PS, będący wynikiem działania DPP++
2. Funkcje DPP++
a.
Rozszerzone możliwości pracy z histogramem, może nawet lepsze niż w ACR
b.
Wersje wywołania w DPP układa jak warstwy na których można :
- łatwo tworzyć maski 3 typów co pozwala "odsłaniać/zasłaniać" (blending, mieszanie) części kolejnych wersji w sumarycznym obrazie wyjściowym
- łatwo sterować rozmiarem, gradientem, kierunkiem, wpływem maski
Dobrze to działa gdy przepalone niebo, które trzeba zastąpić z innej wersji "wywołania", jest wyraźnie oddzielone od części pozostałej obrazu.
Nie sprawdza się gdy np. przepalone niebo jest pomiędzy budynkami, drzewami w lesie itd.
c.
Bardzo bogate możliwości wyboru sposobu korekcji, ale dostępne są takie również w innych wtyczkach, w niektórych robi się to łatwiej, lub wprost w PS już przy średniej znajomości tego programu
3. Podsumowanie
W ciągu ostatniego tygodnia wykonałem ciekawą, pouczającą pracę, trochę się doumiałem.
DPP++ (11.1.2) nie będę stosował.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 21-12-2013 o 13:41
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/