Nawet u Canona są Elki i Elżbietyczyli mniej lub bardziej udane konstrukcje.
to wkoncu jak to jest z ta Sigma 35/1.4 ?
jest fajna czy nie?
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
hyh - oczywiście, że jest. Na chwilę obecną moje ulubione szkło, które często potrafi zaskoczyć obrazkiem jaki daje.
Fajna, ale czy ją polubisz, to już inny temat.
Zależy jak na to spojrzeć. Os wielu lat jestem hobbystą, cieszyła mnie fotografia, miałem jakiś zestaw różnego rodzaju szkieł. Jedne lubiłem bardziej, drugie mniej ;-). Kompletując szklarnie, czasami bardzo długo zastanawiałem się co wybrać, co kupić, co mi będzie bardziej potrzebne.
Tak się życie potoczyło, że zacząłem zarabiać na zdjęciach. Pierwsze co to musiałem dokonać przeglądu tego co mam i zaopatrzyć się w potrzebne akcesoria. Ani pół sekundy nie wahałem się i nabyłem dwa szkła, dzięki którym jakoś biznes pcham do przodu - c 135 2.0 i c 70-300 L. Do chwili obecnej nie zawiodły.
Dla potrzeb amatorskich udało się nazbierać na c 35 1.4. Jednak na rynku pojawiła się sigma. Zaoszczędziłem 2k i kupiłem ją. A teraz do rzeczy : pisałem już to kilka razy, szkło moim zdaniem udane, dające radość z zabawy i produkujące bardzo dobry obrazek . Jako amatorowi nic mi więcej nie brakuje. Szkło na cropie robi jako standard i jest praktycznie "przyklejone" do puszki. Niemniej, gdybym zaczął wykorzystywać tą ogniskową do celów zawodowych, nie wiem czemu, ale kupiłbym czerwony pasek. Może jest to kwestia jakiegoś większego zaufania do szkieł systemowych, lepszego af-u. Nie potrafię tego wyjaśnić.
Tak więc fajne czy nie? Zależy dla kogo i dla jakich potrzeb...
PZ
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
Wczoraj/dziś Sigma miała chrzest bojowy. Duże obawy wiązały się z działaniem AF. No to poszedłem na całość i w dość mrocznych warunkach zadałem jej tryb AI SERVO. Przeglądam zdjęcia i są ok, czasem nie trafiła, ale 24 II L też czasem chybiła. Tak sobie myślę, że niewiele mam do zarzucenia temu obiektywowi oprócz wagi, żółtego zabarwienia i winiety (a może to już sporo), sprzętowy onanizm wciąż pcha mnie jednak w kierunku jak sądzę nie Elki a Elżbiety 35.
PS.
Z Elżbiety 85 II L wyleczyłem się skutecznie przeglądając dziś zdjęcia z 85 1.8 i 135 L. Dziś po raz kolejny doceniłem też 50 1.4 to świetne szkło do systemu Canon. Jeśli jednak ktoś pracuje na dwa korpusy (musiałem z konieczności jeden sprzedać, mało kotletów w tym roku), to dobrze mieć 24/35mm oraz 85/135mm. 16mm wzbogaca reportaż, ale mając 24mm, to wystarczy, a światło w 24 to ogromny plus. Ostatnio widziałem wykonanie całego reportażu C24-70 classic; miałem i wiem że można
PS. II Wszystko pod księciem 5d Markiem II
Ostatnio edytowane przez Wojtko ; 06-10-2013 o 02:37
Winieta i waga będą zbliżone na elce.Tak sobie myślę, że niewiele mam do zarzucenia temu obiektywowi oprócz wagi, żółtego zabarwienia i winiety (a może to już sporo), sprzętowy onanizm wciąż pcha mnie jednak w kierunku jak sądzę nie Elki a Elżbiety 35.