A możecie przetestować Sigmę w półmroku / słabym świetle? ( do nowych posiadaczy obiektywu ) Odkąd pierwszy raz Matsil o tym wspomniał oraz BeatX to potwierdził - porzuciłem myśl o kupnie Sigmy![]()
A możecie przetestować Sigmę w półmroku / słabym świetle? ( do nowych posiadaczy obiektywu ) Odkąd pierwszy raz Matsil o tym wspomniał oraz BeatX to potwierdził - porzuciłem myśl o kupnie Sigmy![]()
Biegam z nim 2 miesiace praktycznie nei zdejmuje z 60d i wciaz wracajac do tego tematu nie moge zrozumiec o co chodzi z tym polmrokiem. Strzela i trafia celnie tam gdzie chce. I bardzo mnie boli ze reszta szkiel ktore mam wypadaja jak zabawki z piaskownicy ( bo tym wlasnie sa)
____________
jaka przeslona? ktory czujnik af?
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
Ja biegałem i biegałem aż mnie nogi zabolały i przestałem biegać. Niech teraz ktoś inny przejmie pałeczkę
Po kiego mi szkło, które w półmroku daje plamę? W dobrych/średnich warunkach oswietleniowych każde sobie poradzi niekoniecznie za trzy i pół koła...
Wytalkowane z GT-I9100
Sprawdzane na centralnym i bocznym, przesłony:
-1,8
-4,0
-10
W świetle dziennym i półmroku. Za każdym razem prędkość taka sama. Co więcej obydwa obiektywy wymiękają dokładnie w takich samych warunkach. Testowane na 5DIII
Dla mnie są to pod względem AF bardzo podobne obiektywy, w każdym razie ja nie jestem wskazać przewagi któregokolwiek z nich.
dalej nic nie wiadomo.
ja nie pytam o predkosc, a o celnosc.
jakbym mial cisnienie na predkosc to bym kupil 35L
jakim cudem tobie trafia idealnie w polmroku/kiepskich warunkach (do ktorych zaliczam rowniez o dziwo swiatlo zachodzacego slonca - w przypadku Sigmy 35/1.4) a mnie, i mojemu koledze, i kolejnemu koledze i kolezance (wszyscy trzaskaja sluby zawodowo, wiedza w czym rzecz - my na 5DIII, kolezanka na D700), Sigma 35/1.4 pudluje i to konkretnie (zaznaczam, tylko boczne punkty AF)
cud?
dajemy dupska, a ty wiesz jak sie korzysta z AF?
zaowazylem, ze co czlowiek to rozna opinia o celnosci AF.
nieraz widzialem zdjecie ktore w opini kogos tam bylo ostre - a dla mnie to bylo zwykle pudlo - warunkowo akceptowalne w pojeciu ostrosci, dla wydrukow max 15x23cm
jezeli to nie problem to pokaz jakies przyklady Twoich zdjec ok? (wystarcza mi crop'y 100% punktów na ktorych była ustawiona ostrosc)
bez tego, to malo precyzyjne te Twoje rewelacje.
Sigma pudluje na bocznych jak jest swiatlo inne niz mega slonce i nie ma nad czym sie tutaj rozwodzic.
no moze nad tym, czy nowa Sigma 135/1.8 A OS tez bedzie pudlowac w takich warunkach
inna sprawa, ze jak juz Sigma 35/1.4 trafi to normalnie opad szczeki.
postprocessing ogranicza sie w zasadzie do lekkiej modyfikacji WB (ogolnie kolorystyki wedle wlasnego widzi mi sie), jasnoci, kontrastow i tego typu duperel.
wydruki na obu rozkladowkach 30x30cm to pewnie zaledwie polowa zapasu ostrosci, jaki daje ten obiektyw juz od f/1.4 na FF z matryca wieksza niz 21Mpix
Ostatnio edytowane przez BeatX ; 03-07-2013 o 02:23
Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/
Mam wrażenie że próbujesz się chyłkiem wycofać- cały czas pisałeś o szybkości AF, teraz nagle to nie szybkość jest problemem a niecelny AF na bocznych?
Nie ma problemu, pod wieczór prześlę jakieś przykładowe fotki, teraz jest za jasno na Twoje standardy.
Ja zauważyłem dwie sprawy (wybaczcie nie odniosę się do L 35). Gdy sigma ma założony dekiel (lub gdy jest mega ciemno) ostrzy jak muł, może spowalnia swoją pracę aby precyzyjnie kręcić i czegoś nie przeoczyć. Kiedy to natomiast robiłem zdjęcie w kontrze do zachodzącego słońca które było praktycznie centralnie w kadrze model z boku, kontrast na tyle spadł, iż boczne w Marku II stały się bezużyteczne próbował, celował aż przełączyłem na centralny i mimo, iż w wizjerze praktycznie nie widziałem detali twarzy na którą celowałem, centralny ustawił w punkt jak gdyby nic. Ale mark II to nie Wasze marki 3 czy inne wypasione puszki i jest ułomny na bocznych. A wracając do samego szkła i jego optyki, to wspominałem już o ostrości która wydaje się najlepszą w przedziale 1.4-1.6, ale co ciekawsze abberacje praktycznie znikają przy 1.6 aby ponownie pojawić się przy 1.8 (na podobnym poziomie jak pełna dziura).
Dla mnie amatora i niedzielnego foto pstryka bez nadęcia na kotleciany hartyzm, szkło to jest jednym z lepszych jakie posiadałem - tylko operator du... - włączając w to FA* czy inne uznawane obecnie za kultowe.
Robiąc ostatnio grilla, pod wiatą gdzie się odbywała znaczna część imprezy była zapalona jedynie świetlówka, AF trafiał w punkt czego nie mogłem powiedzieć o sobie, bo byłem również gościem i oglądając nazajutrz zdjęcia przeraziłem się, iż nie urwałem szkła czy nie zgubiłem/przehandlowałem aparatu gdyż tyle butelek opróżniliśmy.
Tapnięte.
Ostatnio edytowane przez benicjusz ; 03-07-2013 o 07:00
|CANON FF|
OK opuściłem rolety i zrobiłem na szybko zdjęcie w "trudniejszych" warunkach iso3200, f1,4 oraz t 1/100.
Możesz wgrać zdjęcie do DPP i Ci nawet podświetli który AF był wybrany. Żadnego problemu z celowaniem nie było.
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - f6f86872b663c.jpg
Chcesz strzał na większych odległościach - będziesz musiał poczekać do wieczora, ale gwarantuje Ci że efekt będzie taki sam.