Z tego co ja się orientuję, to w przypadku np. Leitz'a obiektywy typu Colorplan CF miały korekcję uwzględniającą krzywiznę (wypukłośc) slajdu, więc na ekranie slajd wychodził ostry na całej powierzchni. Warto na to zwrócić uwagę.
Z tego co ja się orientuję, to w przypadku np. Leitz'a obiektywy typu Colorplan CF miały korekcję uwzględniającą krzywiznę (wypukłośc) slajdu, więc na ekranie slajd wychodził ostry na całej powierzchni. Warto na to zwrócić uwagę.
pozdrawiam
Przemek
no tak, tylko gdzie taki teraz zdobyć...?
ale nie traćmy nadziei - właśnie udało mi się zdobyć instrukcję do mojego projektora braun. wszędzie skany były za opłatą, ale znalazłem w jednym z muzeów ten sprzęt, napisałem mail, i z pozdrowieniami dostałem pdf.
w prezentacji slajdów jest jeszcze jedna ważna rzecz: ekran. IMHO w porównaniu do standardowej ściany czy prześcieradła - daje to jeszcze większą różnicę in plus, niż obiektyw.
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Na niemieckim ebayu co jakiś czas się pojawia ale widzę, że jest to wydatek ok 100 euro. Za nowy dałem 189 euro w czasach gdy jeszcze było wiadomo co to są slajdy. Ta cena zaskakuje...
Co do ekranu to kolejny wydatek i kłopot z przechowywaniem. Ja używam ekranu firmy Projecta i jest super.
Ogólnie zestaw: rzutnik, ekran, stolik pod rzutnik i pół szafy slajdów to poważne obciążenie mieszkania.
Zgromadzenie widowni na pokaz to wydarzenie niezbyt częste. Jedynie przyzwoita jakość slajdów i jakaś tam nostalgia uzasadnia cały ten cyrk z pokazem.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
no cóż, nic dodać, nic ująć.
co prawda ekran mam teraz od projektora cyfrowego - daje radę, a po złożeniu jest dwa razy mniejszy od mojego starego o połowę mniejszego do slajdów. ale niestety - cała reszta to prawda - dbanie, przechowywanie, to coraz większy problem - u mnie zaczyna z tym wygrywać wskanowanie najważniejszych slajdów i dodanie ich do kolekcji cyfrowej, która w ogóle nie zajmuje miejsca. tym bardziej, że 100€ na szkło do rzutnika nie wydam (góra 25€).
dlatego całkiem niedawno trochę się naszukałem w sieci dźwięku (tak, tak: wav/mp3) zmiany slajdu w rzutniku. w końcu coś odpowiedniego znalazłem i ciut podrasowałem. dodaję to teraz do przejścia slajdu w pptx. i jest symbol czasów. namiastka.![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Szkoda mi trochę, że jak już skompletowałem wszystko co potrzeba to ta dziedzina zdechła.
Miałem 3 rzutniki - Prexer, Diapol i Krokus zanim kupiłem swojego Brauna SC663 ze wspomnianym obiektywem Ultralit 90/2.4. Mam ekran i stolik.
Wszystkie slajdy przepakowałem w dobre ramki bezszybkowe HAMA proslide AV.
Większość slajdów na Fuji Velvia, Provia i Astia. Wszystko pracowicie ponumerowane i zinwentaryzowane.
Przechowuję je w magazynkach Reflecta w szczelnych pojemnikach gotowe do projekcji.
Przyzwoicie naświetlone slajdy prezentują się na ekranie znakomicie - detale w światłach i cieniach, ostrość wzorowa (wszystko na Velvii robione ze statywu).
Niby też jakoś ciekawe - kiedyś "się podobały".
Przygotowanie sprzętu i zestawu slajdów do prezentacji w warunkach mojego pokoju to max. 5 min.
Nikt tego nie ogląda. Od pięciu lat "nie było okazji".
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
to może ja nie potrzebnie się porywama co powiecie na Rzutnik Braun Paximat 2000 Electric (2852603858) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ? na razie nic po za standardowym obiektywem /trochę martwi jakość niższa niż lustrzankowych kitów/ - nie mam kasy na lepszy
padło w waszych postach słowo skanowanie? zapytam przy okazji czy ktoś z Was miał okazję skanować kolorowe slajdy na labowskich maszynach Frontier czy Noritsu?
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
To była niegdyś podstawowa metoda robienia odbitek ze slajdów. Alternatywą był cholernie drogi proces odwracalny Cibachrome.
Po zrobieniu w sumie kilkuset odbitek w różnych labach niemieckich i polskich i w różnych cenach, postanowiłem rzucić w cholerę uprawiane od 20 lat hobby.
Dopiero Canon 20D i wydruki z taniej plujki przekonały mnie, że fotografowanie ma sens.
Jak porównamy informację jaką zawiera slajd i takiego labowego skana to traci sens wybieranie obiektywów, filmów, aparatów.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
podaj termin, wbijamy na imprezę!
staruszek, ma timer, ale nie ma autofocusa - a to jednak dość przydatna funkcja już po 3 slajdzie. ;-)
kiedyś skanowałem trochę na płaskim 8800F - upierdliwa robota (czasochłonna), ale slajdy wychodziły całkiem nieźle (relatywnie oczywiście). jedynie z ostrością był problem, no ale skoro cała ostrość wynika z "głębi ostrości" skanera, to o czym tu w ogóle mówić.![]()
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader