Jeśli sprawa nie jest pilna to zrobiłbym inaczej. Rozwiązania są 2.
Po pierwsze odpowiedzialność sprzedawcy, zdaje się 2 lata na warunkach niezgodności towaru z umową. Należy Ci się to jak psu buda i należy z tego skorzystać. Jak nie dasz rady sam to idź do prawnika, zrób ekspertyzy. Lepiej stracić 1k niż 4k.
Jeśli to się nie powiedzie, nie masz dowodu zakupu albo kupiłeś za granicą to spróbuj napisać bezpośrednio do centrali canona. Opisz sytuację, dołącz zdjęcia. Niczego nie żądaj, niech sami zaproponują rozwiązanie. Może canon to nie amazon i nikt Ci nowego body nie da ale zawsze można coś ugrać.

Gdybym miał z dnia na dzień stracić 3-4 tys to chwytałbym się każdej możliwości oczywiście jeśli byłbym pewny, że uszkodzenie to nie moja wina.