Ten wątek całe szczęście plasuje się z boku "głównego nurtu wydarzeń" i oby takim pozostał.
Wracając do C35/2 IS - w teście na lensrentals.com jest króciutkie odniesienie do tego jaka jest relacja między "jakością" bokehu a przebiegiem linii tangential i sagital na wykresie MTF. Podobno bliskość tych linii daje spokojniejszy, "ładniejszy" bokeh. Stanowi to zapowiedź przyzwoitego bokehu nowego 35/2 IS. Zobaczymy czy obrazki to potwierdzą.
Wśród entuzjastów street photo stary C35/2 cieszył się całkiem sporą popularnością z racji ceny, dyskretnego wyglądu, jasności i sprawności działania. W nowym argument ceny odpada ale pozostałe zalety są jakby spotęgowane.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Dlatego warto wziąć coś gorzej wycenionego. Bo z atrakcyjnością to ciężko powiedzieć. IS vs 1 EV jaśniej... Poczekajmy na testy.Uważam, że jest wyjątkowo udana i atrakcyjnie wyceniona.![]()
Niestety nie chodzi tu tylko o to 1 EV w sensie światła. Różnica pomiędzy f=1,4 a 2,0 jest przy ogniskowej 35 mm bardzo dostrzegalna jeśli chodzi o oddzielenie obiektu od tła.
Przy odległości fotografowania rzędu 3 m rozmycie tła przy ogniskowej 35mm jest już trudne - tu przeskok z przysłony 2,0 na 1,4 jest bardzo pomocny.
Na liczbach wygląda to tak, że przy f=1,4 przedmiot znajdujący się 3,5m za płaszczyzną ostrości jest tak samo rozmyty jak przedmiot położony 10m za płaszczyzną ostrości przy f=2,0.
Na zdjęciach jest to bardzo widoczne i trzeba mieć to na uwadze komponując kadr gdy nie możemy wpływać na odległość obiektu od tła.
Pewnie, że każde ograniczenie da się obejść ale zawsze to jakiś kompromis. Pomocny jest tu łagodny bokeh bez nerwowych wywijasów.
Przy mniejszych odległościach fotografowania sprawy mają się znacznie lepiej i np. portrety z ok. 1,5m mogą mieć ładnie rozmyte tło nawet przy f=2.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
No i mamy pierwsze relacje o C35/2 IS:
Sold the 35L for the new 35mm f2 IS: First impressions and a couple of snapshots - FM Forums
i fotki...
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
24-70/4 IS to dobre szkło do landszaftu. W tym przypadku wolę stabilizację, bo i tak przymykam dziurę do 8-16. Patrząc jednak na obecne trendy cenowe, to tanio nie będzie.
5D 50/1.8 STM + 100/2.8 L IS USM
24-70 4L na 6d
LmEOS 6D
po japońsku, ale opis sampli czytelny.
Nie wiem czy jest na tyle lepszy aby posiadacze 24-105 poprzesiadali się ....
Pentax K-5 II, Leica M9
Cena w USA to dla /4 IS 1499 $ przy cenie /2,8 2299 $
Chyba patrząc na MTFy 24-70/2,8 II oraz 24-70/4 IS, jeśli będziesz pracował na FF to wybór jest tylko /2,8 II
Canon U.S.A. : Consumer & Home Office : EF 24-70mm f/4L IS USM
Canon U.S.A. : Consumer & Home Office : EF 24-70mm f/2.8L II USM
I ponadto wszystko zależy na jakim body.
Jeśli 5D3 to najlepiej Av z AutoIso przy ustawionym minimalnym czasie np. 1/60 sec ( i bracketing np. +/- 2EV jeśli ciemnawo lub duża dynamika)
Przy APS-C wskazanie nie jest takie oczywiste.
jp
--- Kolejny post ---
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/ef_lens_lineup/ef_24_105mm_f_4l_is_usm
a cena w USA to 1149$ natomiast dla 24-70/4 IS to 1499$
http://www.usa.canon.com/cusa/consumer/products/cameras/ef_lens_lineup/ef_24_70mm_f_4l_is_usm
Oceniając te teoretyczne wykresy to przy FF warto się "przesiadać" z 24-105/4 IS na 24-70/4 IS, szczególnie dla landszaftów przy f/8, przy f/4 to trochę mniej oczywiste.
Dla APS-C przesiadka to chyba tylko dla dobrego samopoczucia gdy sie ma jakis dobry 70-200.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 25-12-2012 o 04:52
Mniej więcej od czasów 70-200/2.8Is II Canon uprawia politykę "każdy nowy obiektyw będzie kosztował 2 razy więcej".
Ponieważ podwyższenie ceny już sprzedawanych obiektyw marketingowo wyglądałoby fatalnie więc wymyślają co chwilę nowe, absurdalne konstrukcje, które nic nie wnoszą a jedynie dają możliwość ustalenia nowej ceny bez krzyku konsumentów "że podrożało". Te wszystkie ostanie premiery jak 24IS, 28IS, 35IS czy 24-70/4 jak dla mnie to śmiech na sali. Brakuje jeszcze tylko żeby starego 24-105 wycofali z produkcji.