Uzyskanie wysokiego kontrastu w druku barwnikowym wymaga albo powłok puchnących, albo bardzo przejrzystych powłok nanoporowych - w przypadku IGGFS lub Baryty Photographique nie mamy tego rodzaju powłok, dlatego uzyskanie głębokiej czerni budującej mocny kontrast będzie niemożliwe.

Proponuję w zamian wypróbować nowe podłoże Ilforda - Gold Mono Silk, które zostało opracowane m.in. z myślą o druku barwnikowym i da się na nim uzyskać wysoką dmax czerni.

Z drukarek barwnikowych Epsony Claira oferują bardzo dobrą jakość w druku barwnym, odbitki czarno-białe nie są ich domeną.
Lepiej jest w przypadku MG6250/8250 z dodatkowym atramentem GY, ale koszt eksploatacji będzie wyższy niż w przypadku L800. Czerń pigmentowa pozwoli natomiast uzyskać niezłe rezultaty na mediach całkowicie matowych mediach artystycznych. Najlepszą jakość oferuje nowa PIXMA "prosto" (Pro-100), zaopatrzona hojnie w zestaw 8-u kolorantów barwnikowych.

Jeśli jednak chcemy poszaleć z podłożami artystycznymi, to osobiście nie bawiłbym się w półśrodki. Zachęcam do rozważenia inwestycji w drukarkę pigmentową - niezrównaną wśród biurkowych pigmentówek PIXMA Pro-1, lub (przy niewielkiej ilości wykonywanych wydruków) tańszą PIXMA Pro-10.