Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Wymiana sprzętu na gwarancji

  1. #1

    Domyślnie Wymiana sprzętu na gwarancji

    Witam,

    Sprawa wygląda tak: po trzech tygodniach od zakupu w sklepie padła mi migawka w EOSie 1100d (err 30). Zgodnie z procedurą wysłałem sprzęt na Żytnią. Minęły 2 tygodnie (czas realizacji naprawy) i dostaję po uprzednim zapytaniu wiadomość, że w serwisie brakuje części. Myślę sobie: "dobra, do końca miesiąca mi wyślą". Mija miesiąc, sprzętu nie ma, a ja jestem w ciemnej d**ie i nie mam czym pstrykać. Dzwonię do serwisu i znowu ta sama gadka co w mailu: "obecnie mamy brak części". Pytam się więc - czy istnieją jakieś przepisy regulujące ową sytuację? Czy po upływie terminu naprawy mogę żądać wymiany uszkodzonego sprzętu na nowy?

    Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony. Na fejsie odpisali mi na komentarz, że w chwili obecnej należy czekać ok 10 dni, dzień wcześniej otrzymałem maila, że w moim przypadku będzie to 4-5 dni roboczych.

    Czuję się oszukany i totalnie olewany przez serwis.

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Adlatus
    Dołączył
    Jul 2010
    Miasto
    Puszczykowo
    Posty
    255

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    A co masz napisane w gwarancji? Pytam bo nie wiem. Nie kupowałem nowego sprzętu.

  3. #3

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    W gwarancji nie jest określony czas naprawy i zasada wymiany sprzętu, w tym problem. Pisałem prosto do Canon Polska, gdzie potwierdzili, że ten czas jest nieokreślony. Chodzi po necie info, że Canon olewa sobie totalnie serwisy z naszej części Europy i nie dostarcza części zgodnie z zapotrzebowaniem. Nie wiem czy to prawda, choć to całkiem prawdopodobne.

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 444

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    No to sobie poczekasz. A nie mogles isc do sprzedawcy skoro towar niezgodny z umowa?

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez pheterh001 Zobacz posta

    Dodam tylko, że mam wrażenie, że podczas rozmowy jestem zbywany i rozmawiam z kimś, kto wie tyle co ja na podstawie ich strony.
    Przyzwyczaj się to Canon mi na pytanie czy dane kalibracyjne obiektywu są zapisywane w pamięci aparatu czy szkła odpisali, żebym przysłał im body razem ze szkłem to mi skalibrują..
    Moim zdaniem raczej nic nie ugrasz. Trzeba cierpliwie poczekać- choć to irytujące żeby autoryzowany serwis nie mógł ściągnąć części.

  6. #6
    Początki nałogu Awatar rysz
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    ~Warszawa
    Wiek
    31
    Posty
    271

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Ciekawe, jak się sprawa dalej potoczy.

    Ogólnie jak mają części na stanie, to robią błyskawicznie. Jak zaznaczyłem, że zależy mi na czasie, to było to w sumie 20 godzin (z nocą po drodze).
    Ciekawe ile czasu potrwa sprowadzenie i ile/jakie części mają w magazynie.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    O ile nic się nie zmieniło od czasu, kiedy się tym interesowałem, nie istnieją żadne przepisy regulujący maksymalny czas naprawy realizowanej przez serwis na podstawie gwarancji. Teoretycznie mogą trzymać sprzęt w nieskończoność.

    Co innego, kiedy naprawę realizujemy na podstawie przepisów o niezgodności towaru z umową. Wówczas naszym partnerem w dyskusji nie jest serwis producenta tylko sprzedawca od którego nabyliśmy towar i te relacje są dość precyzyjnie obwarowane stosownymi przepisami.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Dlatego zawsze najlepiej się zastanowić czy korzystać z gwarancji. Ja osobiście nigdy nie korzystam z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową. Nie jestem pewny czy serwis może przetrzymywać sprzęt w nieskończoność. Nie sądzę, żeby to nie było uregulowanie. Gwarancja nie może ograniczać praw konsumenta, może je jedynie rozszerzać.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  9. #9

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    113

    Domyślnie Odp: Wymiana sprzętu na gwarancji

    Cytat Zamieszczone przez CSI FOTO I VIDEO Zobacz posta
    Wszelkie działania serwisu są wykonywane według obowiązujących przepisów.
    To moze szanowny serwis zamiast zdawkowej informacji określiłby jaki jest maksymalny czas naprawy gwarancyjnej ?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •